Goedemiddag T-mobile,
In navolging op jullie topic 'ik ga verhuizen en wat nu' even mijn opvolgtopic, want jullie zijn mi een belangrijk punt vergeten: het reilen en zeilen met jullie partner Guidion. Ik zal even bij het begin beginnen.
Wij hebben in juni een andere woning aangeboden gekregen miv 4 augustus. Ik heb direct in juni via my t-mobile de verhuizing geregeld. Op 4 augustus, dus tijdens de verhuizing, zou de monteur komen. Dat is mooi dacht ik nog, dan heeft mijn man de IT nerd die dag ook nog zijn verzetje. Hij was helemaal blij!!!! (Dat onze nieuwe spullen in juni direct naar het nieuwe adres zijn gestuurd, waarna het na een aantal weken weer terug is gegaan, omdat er nog iemand anders woonde maakt niet uit, de spullen waren net op tijd binnen, man blij, ik blij).
Nou ja, en dan komt het moment dat Guidion zich gaat bemoeien. Helaas heb ik geen Guidion-handleiding kunnen vinden, dus misschien dat we ergens verkeerd hebben gehandeld. Hier komt de tijdlijn:
- woensdag 4 augustus - Guidion meneer komt aan, hij kreunt, steunt en heeft hrt zichtbaar zwaar. Met veel moeite graait hij iets uit zijn tas, mijn man biedt hem nog een tasverhoger aan, maar dat hoeft niet. Al puffend wordt er een kastje in de meterkast geplaatst, hij gromt wat, klikt wat op zijn tablet, gromt weer, belt iemand op en zegt dat hij rode lampjes ziet, maar de stekkertjes erin zitten. Meer wist hij ook niet. De persoon aan de andere kant van de lijn kwam tot de conclusie dat het aan Reggefiber zou liggen. Reggefiber zou dezelfde dag nog langs komen.
- woensdag 4 augustus - rond 20 uur/20.30 uur ofzo, we waren toch best wel wat moe en hadden nog geen Reggefiber gezien. Mijn man belde T-mobile om te vragen hoe laat Reggefiber zou komen, want hij bleef er graag voor op. Heel toevallig had de monteur van Reggefiber een paar minuten daarvoor laten weten dat het donderdag werd, ze stonden op het punt om ons te bellen.
- donderdag 5 augustus - vroeg in de ochtend kwam Reggefiber. De monteur zei direct dat hij verwachtte dat het probleem voor T-mobile/Guidion was. Hij heeft voor de zekerheid de lijn doorgemeten, deze was goed.
- donderdag 5 augustus - nieuwe afspraak met Guidion. De eerst mogelijke datum was dinsdag 10 augustus tegen de avond. Ik heb nog gebeld hierover met de klantenservice van T-mobile, maar eerder kon echt niet (ondanks dat Guidion zn werk gewoon niet goed had gedaan!!!). Ik heb nog wel aangegeven dat ik deze service de 40 euro installatiekosten niet waard vind, die hoeven we ook niet meer te voldoen.
- dinsdag 10 augustus - Jippie!!! We krijgen internet!!!! 4G nog steeds ja..... Er stond een hele lieve, behulpzame, keurige monteur voor de deur, totaal Guidion onwaardig. Hij verving een stekker en we hadden groene lampjes. Alleen het aanmelden wilde niet lukken. Hij heeft meerdere transponders (?) geprobeerd, maar het probleem bleef. Hij belde (op speaker) even met backoffice voor een oplossing en zijn collega zei: Hmmmmm.........deze case staat nu al zooo lang open, daar is geen eer aan te behalen, ga nu weg bij die klant, een ander bedrijf moet het maar oplossen. De monteur heeft daarna nog meerdere keren geprobeerd de boel toch werkend te krijgen, maar helaas. En echt waar wij gunnen deze jongen zo'n betere werkgever, hij past ab-so-luut niet binnen de bedrijfscultuur van Guidion.
- woensdag 11 of donderdag 12 augustus - KPN/Reggefiber is weer langs geweest. De monteur was aardig pissig, want hij had inmiddels het hele T-mobile glasvezelrijtje uit de wijkkast gehad voor niets. Hij kwam binnen, keek in de meterkast, zei ja, zelfde probleem, wist nog van het doormeten en is boos vertrokken, omdat hij weer voor niets werd aangestuurd. Hij had al gebeld met backoffice van T-mobile zei hij.
- na het vertrek van de monteur heb ik ook nog even met de klantenservice gebeld. Er werd bevestigd dat backoffice er iets mee ging doen, we zouden afwachten tot vrijdag.
- afgelopen zaterdag heeft mijn man een keer gebeld met de klantenservice. Er werd gezegd dat ze kon zien dat backoffice er mee bezig was, maar nu weekend hadden, maandag (vandaag) terugbellen na 12 uur - opstartproblemen?
- vandaag iets over twaalven heeft mijn man weer gebeld en ze zeiden dat backoffice niets had doorgekregen, maar dat ze er nu wel mee aan de slag gaan.
Vooropstellend, ik ben geen fan van klagen op social media en doe dat ook niet snel, maaaar.....hier begint de klantenservice tegenstrijdige berichten te vertellen. We worden aan het lijntje gehouden, vandaag weer een nieuwe code voor onbeperkt 4g (terwijl ik al een onbeperkt abonnement heb) als zoethoudertje. Dus als de klantenservice minder netjes wordt (leugens vertellen, zie de laatste 3 berichten), dan word ik dat ook (openbaarheid zoeken ).
Wat is nu werkelijk de volgende stap die concreet gezet wordt en op welke termijn? Tegen mijn man is vandaag gezegd dat we 'gewoon maar moeten wachten', ja ik snap dat ze dat willen, nee dat gaan we niet doen en inderdaad volgende keer bel ik weer
Groeten,
Hondenmens
- terug op weg naar het losloopgebied -
* de accountgegevens staan in mijn profiel