Skip to main content

Goedendag,

Sinds mijn verhuizing (20 okt jl.) en diverse telefoontjes om duidelijkheid te krijgen danwel een voorlopig alternatief, zit ik nog steeds zonder aansluiting. In het nwe huis zou ik op het glasvezel worden aangesloten. Dit was beschikbaar op het moment van doorgeven en overstappen. Later bleek dat de gehele aansluiting nog moet plaatsvinden. De 1e stap is inmiddels wel gerealiseerd (kabel tot aan de de voorgevel), over het vervolg krijg ik echter geen duidelijkheid. Tijdens mijn 1e contact met de servicedesk heb ik voorgesteld om voorlopig de DSL te activeren, zodat ik wel van de diensten gebruik kan maken. Dit ook bij de vervolggesprekken aangegeven. Helaas wordt ook hier geen actie op ondernomen. Het enige antwoord dat ik krijg is dat er momenteel weinig beschikbare capaciteit is om de aansluiting verder te realiseren. Dit zou meer dan genoeg reden moeten zijn om voorlopig de DSL te activeren.

Vandaag was er een promoter aan de deur om glasvezel te promoten. Deze stelde ook voor om voorlopig de bestaande coax te gebruiken. Maar dan is er vlgs mij nog steeds hetzelfde probleem dat ook deze niet gekoppeld zijn.

Na mijn gesprek vandaag kreeg ik een mail met o.a. de volgende tekst: Vandaag hebben wij contact gehad over jouw vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen vijf werkdagen ontvang je van ons een reactie. Vijf werkdagen zijn hier wel weer heel lang!

Gelet op onze afhankelijkheid van de diensten loopt de frustratie in huis nu behoorlijk op.

Graag z.s.m. activatie van de DSL optie, zodat de diensten in ieder geval beschikbaar komen. Dit omdat naar mijn mening de activatie via coax nog steeds langer duurt omdat deze eerst gekoppeld moeten worden.

G

Als er glasvezel leverbaar is/wordt, dan is DSL niet meer leverbaar.  Het aansluitpunt maken kost gewoon wat tijd, ook hier zijn een beperkte hoeveelheid monteurs voor.  Dat wordt gedaan door de netbeheerder die bij jou in de straat aanlegt. Zodra dit gereed is kan t-mobile in actie komen en een monteur van Guidion o.a. de router laten installeren. 


Voor DSL hoeft er geen aansluitpunt gemaakt te worden, deze bestaat nog, het is dan alleen de lijn (laten). activeren. Gelet hierop zou het een goede tussen oplossing zijn. De router heb ik meegenomen uit mijn oude huis en die installeer ik zelf weer, daar hoeft de monteur van Guidion niet voor te komen.


Reageer