Skip to main content

Onduidelijkheid over afspraken Odido

  • 27 May 2024
  • 9 reacties
  • 84 Bekeken

Begin vorig jaar ben ik benaderd door een medewerkster van (toen nog) T-Mobile. Ik was toen nog een redelijk tevreden klant bij KPN voor vast internet en TV.

De T-Mobile medewerkster deed mij een voorstel waarin o.a. werd beloofd dat ik de eerste helft van het jaar de halve abonnementsprijs voor T-Mobile Thuis zou betalen en daarna het normale bedrag. Daar kwam bij dat, wanneer ik na het eerste jaar zou besluiten om bij T-Mobile Thuis te blijven, ik weer het eerste halfjaar slechts de halve abonnementsprijs zou hoeven te betalen. 

Na onlangs gebeld te hebben met een (inmiddels) Odido-medewerker weet ik nu dat deze ‘aanbieding’ nooit bestaan heeft en dat de dame die mij begin vorig jaar naar T-Mobile heeft gehaald, òf zelf verkeerd was voorgelicht, òf zij heeft mij knollen voor citroenen verkocht. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat, gezien mijn leeftijd, ik niet goed geluisterd heb en dat ik zelf de veroorzaker van dit misverstand ben. Echter, als ik mij goed herinner heb ik verschillende malen bevestiging aan de dame in kwestie gevraagd of het aanbod echt zo was als hierboven omschreven.

Mijn vraag aan de Community is tweeledig;

  1. komt bovengenoemd aanbod iemand anders bekend voor?
  2. is er voor mij een mogelijkheid om het verkoopgesprek van toentertijd terug te luisteren?

Alvast bedankt,

Hans

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hansfreelance 

Een welkomstkorting krijg je maar 1 keer en als je wilt verlengen kan je wel een verlengingsaanbod krijgen maar deze zal niet zo hoog zijn als de welkomstkorting.

Hallo @hansfreelance 

Een welkomstkorting krijg je maar 1 keer en als je wilt verlengen kan je wel een verlengingsaanbod krijgen maar deze zal niet zo hoog zijn als de welkomstkorting.

Hoi Waqqas, dank voor je reactie. Dit is mij zoals je kunt lezen inmiddels ook duidelijk.

 

Reputatie 7
Badge +14

Een aanbod van een jaarcontract waar ook gelijk een aanbod voor verlenging bij zit komt me niet bekend voor. Eigenlijk veranderd er best wat de laatste tijd in kortingen. Verder dan een welkomst korting voor nieuwe klanten zit er bij providers niet meer in.

Een aanbod van een jaarcontract waar ook gelijk een aanbod voor verlenging bij zit komt me niet bekend voor. Eigenlijk veranderd er best wat de laatste tijd in kortingen. Verder dan een welkomst korting voor nieuwe klanten zit er bij providers niet meer in.

Hallo Eric, dankjewel voor jouw reactie.

In mijn verhaal/vraag aan de community schrijf ik zelf al;

quote: Na onlangs gebeld te hebben met een (inmiddels) Odido-medewerker weet ik nu dat deze ‘aanbieding’ nooit bestaan heeft …….einde quote.

 

Het is dan ook niet mijn vraag of de korting waarover ik sprak bestaat of ooit bestaan heeft. Mijn vragen zijn of iemand anders door dezelfde medewerkster dezelfde (valse) beloftes zijn gedaan en/of het telefoongesprek waarin de afspraken tussen T-Mobile en mij zijn gemaakt voor mij en/of T-Mobile terug te luisteren zijn. 

Hans

Reputatie 7
Badge +14

Nee, alleen een contract deel wordt opgeslagen i.v.m. de rechtsgeldigheid dat je een contract hebt afgesloten. Het hele gesprek van de klantenservice wordt niet opgeslagen. Dat is ook niet mogelijk volgens de AVG regelgeving. 

Hoi Eric,

is het voor mij mogelijk om dan in ieder geval dit gedeelte dat wel bewaard wordt in mijn bezit te krijgen. Het lijkt mij toch dat in dit ‘contract deel’ de voorwaarden duidelijk genoemd moeten worden. Anders heeft het voor geen van de partijen ‘bewijswaarde’. 

Op deze manier zou ik er dan achter kunnen komen of ik het toen verkeerd begrepen heb of dat er mij inderdaad zaken zijn beloofd die niet waargemaakt kunnen worden. Ik had de overstap anders nooit gemaakt.

Reputatie 7
Badge +14

Dat hele AVG zorgt ervoor dat bedrijven data zo kort mogelijk en met en bepaald doel bewaren. 

Als er al een bandje was wordt bij een telefonische verkoop e.e.a. omgezet in een bevestiging van het contract en jou ter beschikking gesteld zodat er geen ruis over de afsprakenkan ontstaan. Dan heb je nog 14 dagen na activering van de router om je abonnement kosteloos te annuleren.  De contractvoorwaarden kun je ook terugvinden in je my-odido omgeving.

Okay Eric, dat betekent dus dat er voor mij nooit duidelijk zal zijn of ik nu wel of niet onder valse voorwendselen een abonnement ben aangegaan.

Ik ben in 2003, toen BEN werd overgenomen, klant geworden bij T-Mobile. De afgelopen 21 jaar ben ik voor mijn mobiele internet klant gebleven ook al was T-Mobile duurder dan menig ander provider. De betrouwbaarheid en zekerheid gaven voor mij de doorslag. Nu blijkt dat ik dit gevoel van betrouwbaarheid en zekerheid niet langer ervaar wordt het voor mij dus tijd om mij nu te gaan oriënteren  op deze andere providers. 

Nogmaals dank voor de reacties en wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

met vriendelijke groet,

Hans

Reputatie 7
Badge +14

Heb je jouw contract al in je email bevestiging of in je my-odido gevonden? Dat document is juist bedoeld om geen ruis te laten ontstaan.  Prijsafspraken over hoe lang kortingen gelden worden ook in die email bevestigd.

Reageer