Skip to main content
Beantwoord

ondanks afspraak geen monteur

  • 6 July 2024
  • 20 reacties
  • 238 Bekeken

Vandaag zou een guidion monteur komen tussen 8 en 12.  Krijg netjes een sms rond 10.00 met uurtje later of eerder. Nu 11.55 bel ik maar naar guidion en die zeggen doodleuk er komt vandaag geen monteur?! Wanneer wel is mijn vraag? Antwoord: weet ik niet. En waarom hoor ik dan niks: weet ik niet. Kan ik een nieuw afspraak plannen: nee 

 

wat een ellendige service en ben nog niet eens aangesloten. 

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Joep7890 allereerst van harte welkom op onze community! Ik ben meteen voor je op onderzoek gegaan hoe het zit met de monteur. Ik zie dat de afspraak van vandaag herpland is naar donderdag 11-7. De reden hiervoor is dat de patch installatie nog niet gedaan is door de netwerkbeheerder. Dit moet namelijk eerst gedaan worden, voordat de Guidion monteur langskomt. Mijn excuses dat Guidion je hier geen duidelijk antwoord op kon geven. De afspraak staat voor nu in ieder geval voor donderdag tussen 16:00-20:00. Ik ga er vanuit dat het met deze afspraak wel helemaal goed moet gaan! 😁

Hallo communicatie is key.
Mijn verbindingsdatum was 1 juli aanvraag van 5 juni via consumentenbond. 

Sinds 1 juli geen internet volgens mij hadden jullie dit dan al eerder kunnen regelen?

ik kan niet doordeweeks afspreken dus vandaag maar gepland en nog bevestiging en een sms vandaag! Dat het rond 10.00 gaat worden.

Maar verder hoor ik niks. Echt schandalig sorry hoor. Had gehoopt de wedstrijd te kunnen zien maar dat gaat dus ook al niet. 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Joep7890 Ben ik het zeker met je eens, dat communicatie key is. Ik zie inderdaad dat je wensdatum voor de overstapdatum 1 juli was. Zoals het al zegt, is het een wensdatum. Dit kan door omstandigheden afwijken van de daadwerkelijke plandatum. Deze gap kan voorkomen worden met de Overstapservice, maar ik zie dat deze afgewezen was omdat de einddatum bij je vorige provider te ver in de toekomst lag. 

Ik had je graag ook ander nieuws gegeven over de afspraak met Guidion, maar mocht het ook donderdag niet uitkomen, dan kan je contact opnemen met Guidion voor het verplaatsen van de afspraak. Zij hebben namelijk inzicht in de agenda van de monteurs. De eerst mogelijke datum dat Guidion zou kunnen langskomen na patch installatie is dinsdag 9 juli. Hopelijk is hier iets in mogelijk. Ik ga duimen dat dit lukt!

Ik ga ook maar duimen. 
Ik heb zelf die afspraak maar gepland donderdag na 16.00 en moet dus uren opnemen. 
als het eerder kan na 16.00 dan hoor ik het graag. 
 

heb net gebeld met een collega. 

Hallo kunnen jullie s.v.p. bevestigen dat onderstaande is gebeurd:

zodat donderdag als guidion komt alles werkt? 
of gaat deze pas weg als internet het ook doet?

 

—-

vandaag herpland is naar donderdag 11-7. De reden hiervoor is dat de patch installatie nog niet gedaan is door de netwerkbeheerder. Dit moet namelijk eerst gedaan worden, voordat de Guidion monteur langskomt.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Joep7890, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat de afspraak met Guidion inderdaad voor donderdag 11 juli 2024 is gepland. Zij zullen ervoor zorgen dat je zorgeloos gebruik kunt maken van het internet! Groetjes, Ishana

Bedankt voor de reactie het gaat mij vooral om:

”patch installatie” Die gisteren moest plaatsvinden? waardoor ik geen monteur had zaterdag maar dat gaat nu dus goed?

bedankt 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Joep7890, de planning was inderdaad dat gisteren de lijn geactiveerd zou worden door de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL, alleen hebben zij nog niet de opdracht afgemeld. Wij gaan daarom de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL achterna zitten en ik hoop dat ze heel snel alsnog de lijn actief kunnen melden, nog voor je afspraak met Guidion.

Wij gaan hier voor je achteraan, ik verwacht dat dit helemaal goedkomt voor je afspraak donderdag met Guidion!

Oftewel als ik geen bericht had gestuurd was dit weer fout gelopen en zat ik voor de tweede keer voor niks op een monteur te wachten. 
ik hoor graag of het gelukt is met kpn netwerk anders heeft donderdag guidion ook geen zin

al sinds 1 juli zonder internet (en ek dus) 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Joep7890, ik snap je zorg. Morgen moet het goedkomen! Morgen kan Guidion de patch doen en de lijn moet actief zijn. Hou je dit topic op de hoogte? Dankjewel!

Hallo ik snap niet wat dit betekent?

kpn netwerk moet iets doen? Of kan guidion dat ook? Gaat wel alle kanten heen zo. 
dus morgen kan gewoon door gaan?

heb er vrij voor moeten nemen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Joep7890 

Een Guidion monteur mag wel in een wijkcentrale van KPN, de Guidion monteur zal daar dan de de patch zetten.

Nu is het wel heel raar allemaal. Zaterdag kwam er geen monteur (ondanks afspraak) van guidion want kpn moest nog de patch doen en nu komt donderdag een monteur van guidion en die kan zowel de patch doen en installeren? Dan kon dit zaterdag toch ook? 

maandag zou kpn de patch doen en dat is niet afgemeld en zou opgepakt worden? 

ik hoop dat morgen gewoon goed gaat en ik eindelijk verbinding heb. 
Ik hoop op een antwoord. 
 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Joep7890

Volgens mij is niet elke Guidion monteur bevoegd om dat te doen.

Dus de monteur van morgen weet dat ie eerst naar de patch moet kijken en dan pas naar mij moet komen om te installeren?

lijk zelf wel een helpdesk op dit moment. 

 

fingerscrossed 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Joep7890, dit moet deze specifieke monteur kunnen doen. Deze is op de hoogte en weet dat hij voor de infra levering en de installatie komt. Hou je dit topic op de hoogte? Dankjewel!

Hallo monteur net geweest en moest wachten op groene lampje. 
 

Belde op ,doet ie het? Nee en nu reset rood lampje etc. Maar helaas.  Met lampje gekeken maar er is iets niet goed. Oftewel niet aangesloten en geen internet. 
 

verder aardige monteur maar ik moet nu wachten op kpn. Kunnen jullie iets laten weten s.v.p.? 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Joep7890, bedankt voor de update en sorry voor het ongemak. Ik heb zojuist verzocht om het ticket van Guidion met spoed door te zetten naar de beheerder. Ik kan dat niet, maar mijn collega's van de technische dienst wel. Ik hou het in de gaten. Je zult bericht krijgen van deze partij!

Hallo kunnen jullie kijken of alles nu goed is? Gisteren is alles gelast en het werkte. Maar krijg nu weer een mail dat ik een afspraak moet maken met guidion? Maar die heeft alles al geïnstalleerd? 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Joep7890, Guidion staat gepland voor de installatie van het ONT en modem. Ik zie dat het abonnement op voltooid gezet is. Is alles al goed geïnstalleerd? Dan kun je de afspraak laten voor wat het is. 

Reageer