Skip to main content

Omzetting wijkcentrale / problemen!

  • 8 June 2024
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

Ik ben afgelopen maand verhuisd naar mijn nieuwe woning. Hiervoor heb ik gekozen om glasvezel van Odido in de winkel af te sluiten op 22 april 2024. Via de mail kregen wij te horen dat de glasvezel op 15 mei actief zou worden. Helaas is dit tot op heden niet gebeurd.

Wij hebben sinds 15 mei geen enkele update meer ontvangen van Odido over de aansluiting van het internet. Daarom hebben wij op 17 mei contact opgenomen met de klantenservice. Er werd ons toen verteld dat dit snel opgepakt zou worden en dat er een ticket was aangemaakt met "spoed". Ondanks deze toezegging hoorden wij niets meer van Odido, waardoor wij op 23 mei opnieuw contact hebben opgenomen.

Na ons tweede telefoontje werd er eindelijk een afspraak ingepland met het installatiebedrijf Gideon op 31 mei. Helaas werd deze afspraak op de dag zelf geannuleerd. Vervolgens hebben wij wederom contact opgenomen met Odido en werd er een nieuwe afspraak ingepland met Gideon op 6 juni. Op die dag kwam de monteur eindelijk langs en sloot alles netjes aan in onze meterkast: wifi, modem, glasvezel, etc. Helaas blijkt het internet nog steeds niet te werken omdat de wijkcentrale niet is aangesloten op ons adres.

Wij zijn nu meer dan een maand verder en hebben nog steeds geen werkend internet in ons huis. De frustraties lopen hoog op, met name door de slechte klachtenservice van Odido die ons van het kastje naar de muur stuurt. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden, want dit kan niet langer zo doorgaan. Wij kunnen niet meer vanuit huis werken en zijn genoodzaakt om alles te streamen via een hotspot vanaf onze telefoon, wat ook niet goed werkt.

Odido, kunt u dit alstublieft zo snel mogelijk oppakken zodat wij van deze ellende af zijn? Wij hopen op een spoedige en definitieve oplossing.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Margherita1999, allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken! Het is inmiddels doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen de externe netwerkbeheerder inschakelen en dan wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen voor een afspraak. Dit zal aankomende week gebeuren en dan kun je genieten van je internet. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Ik ben afgelopen maand verhuisd naar mijn nieuwe woning. Hiervoor heb ik gekozen om glasvezel van Odido in de winkel af te sluiten op 22 april 2024. Via de mail kregen wij te horen dat de glasvezel op 15 mei actief zou worden. Helaas is dit tot op heden niet gebeurd.

Wij hebben sinds 15 mei geen enkele update meer ontvangen van Odido over de aansluiting van het internet. Daarom hebben wij op 17 mei contact opgenomen met de klantenservice. Er werd ons toen verteld dat dit snel opgepakt zou worden en dat er een ticket was aangemaakt met "spoed". Ondanks deze toezegging hoorden wij niets meer van Odido, waardoor wij op 23 mei opnieuw contact hebben opgenomen.

Na ons tweede telefoontje werd er eindelijk een afspraak ingepland met het installatiebedrijf Gideon op 31 mei. Helaas werd deze afspraak op de dag zelf geannuleerd. Vervolgens hebben wij wederom contact opgenomen met Odido en werd er een nieuwe afspraak ingepland met Gideon op 6 juni. Op die dag kwam de monteur eindelijk langs en sloot alles netjes aan in onze meterkast: wifi, modem, glasvezel, etc. Helaas blijkt het internet nog steeds niet te werken omdat de wijkcentrale niet is aangesloten op ons adres.

Wij zijn nu meer dan een maand verder en hebben nog steeds geen werkend internet in ons huis. De frustraties lopen hoog op, met name door de slechte klachtenservice van Odido die ons van het kastje naar de muur stuurt. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden, want dit kan niet langer zo doorgaan. Wij kunnen niet meer vanuit huis werken en zijn genoodzaakt om alles te streamen via een hotspot vanaf onze telefoon, wat ook niet goed werkt.

Odido, kunt u dit alstublieft zo snel mogelijk oppakken zodat wij van deze ellende af zijn? Wij hopen op een spoedige en definitieve oplossing.

Bedankt voor je vorige reactie. Helaas moet ik melden dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Op donderdag 13 juni is er een monteur van Gideon langs geweest, maar hij kon niets doen omdat ik van Odido een nieuw glasvezelkastje had gekregen. Ik had al aangegeven dat dit het probleem niet zou oplossen aangezien het probleem in de wijkcentrale van KPN zit.

De klantenservice van Odido heeft op dinsdag 11 juni een ticket aangemaakt bij KPN, maar tot op heden is er nog steeds niets gebeurd en heb ik ook niets gehoord vanuit KPN. De monteur van Gideon vertelde mij dat KPN binnen 48 uur contact zou opnemen voor een afspraak. Inmiddels zijn we bijna 72 uur verder en er is nog steeds geen afspraak gemaakt.

We zijn nu al weer anderhalve week verder en het probleem is nog steeds niet opgelost. Het is niet normaal om 1,5 maand zonder internet thuis te zitten. Dit moet echt deze week opgelost worden.

Ik vraag jullie dringend om ervoor te zorgen dat dit probleem nu definitief wordt opgelost. Ik kan niet langer zonder internet en de voortdurende vertragingen zijn onacceptabel.

Ik hoop op een snelle en definitieve oplossing en een duidelijke communicatie over de voortgang.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Margherita1999, ik begrijp je reactie volkomen! Ik heb dit dan ook direct intern uitgevraagd om dit te versnellen.  Zodra ik meer informatie heb, zul je het meteen van me horen! Groetjes, Ishana

Reageer