Omzetting wijkcentrale / "achter de schermen" - gebeuren

  • 11 September 2023
  • 8 reacties
  • 148 Bekeken

Hoi,
Ik heb een t-mobile/Odidio abo voor glaszevel aangevraagd.

Orderdatum:

29-8-2023

volgens het serviceportaal “Besteld op 08 september 2023.”

 
Intussen is ook de hardware binnen en aangesloten. Maar er blinkt nog steeds het LOS lampje (POS is uit), dus er komt geen optisch signaal binnen. Na het lezen van sommige topics hier, even zelf bij KPN nagevraagd om niet maanden te moeten wachten, maar volgens KPN moet er bij Odido nog iets “achter de stermen gebeuren” en heeft t-mobile besloten om het zelf in de wijkcentrale om te zetten. Dus mijn vraag is, wanneer wordt het in de wijkcentrale omgezet?

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hi @marco95830, welkom op onze Community!

We geven je graag wat meer duidelijkheid over je oplevering, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel? Deze kun je vinden in Mijn Odido → Klik op meer → Mijn gegevens: Bovenaan de pagina staat, Jouw klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt voor het toevoegen, laat je me weten wanneer je dit gedaan hebt? 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @marco95830, welkom op onze Community!

We geven je graag wat meer duidelijkheid over je oplevering, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel? Deze kun je vinden in Mijn Odido → Klik op meer → Mijn gegevens: Bovenaan de pagina staat, Jouw klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt voor het toevoegen, laat je me weten wanneer je dit gedaan hebt? 

Ik heb de klantnummer toegevoegd in mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @marco95830, bedankt voor het toevoegen van je klantnummer.

We hebben meteen een blik geworpen en we zien ook wat er aan de hand is. Je hebt een afspraak met Guidion op 25-09. Guidion moet langskomen om de installatie te voltooien en je verbinding administratief gereed melden voordat je diensten zult hebben. Vanaf dat moment zal je abonnement ook ingaan. Nadat Guidion geweest is zul je online zijn! 

Waarom ontvang ik vandaag deze mail?

Afzender: internet.service@odido.nl

“Update over je Glasvezel aansluiting

Hallo Marco,

Wees gerust, we zijn je niet vergeten! Onze netwerkpartner is druk bezig met de voorbereiding voor het aanleggen van Glasvezel in je wijk. 
Je ontvangt bericht van ons zodra we gaan starten met de werkzaamheden in de straat en de Glasvezel op jouw adres naar binnen gaan brengen. In de tussentijd houden we je uiteraard op de hoogte van de voortgang.”

----

Ik heb glasvezel tot in mijn woonkamer?! Wat is hier aan de hand?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @marco95830 

Het lijkt erop dat bij Odido nog niet gemeld is dat het glasvezel gereed is voor gebruik, dan zal je eerst moeten wachten op de monteur en die kan dan vervolgstappen nodig.

Het is niet de bedoeling dat je glasvezel zelf installeert.

Hallo @marco95830 

Het lijkt erop dat bij Odido nog niet gemeld is dat het glasvezel gereed is voor gebruik, dan zal je eerst moeten wachten op de monteur en die kan dan vervolgstappen nodig.

Het is niet de bedoeling dat je glasvezel zelf installeert.

Wat heeft dat daarmee te maken dat ik nu een mail krijg:
“zodra we gaan starten met de werkzaamheden in de straat en de Glasvezel op jouw adres naar binnen gaan brengen”? 

Er zijn geen werkzaamheden nodig, het glasvezel kabel ligt klaar in de woonkamer, daar moest ik ook niks zelf installeren. Verder zegt Odido zelf dat het beschikbaar is en KPN had het ook gechecked.

Dus ik snap dat er nog die monteur moet kommen omdat er blijkbaar nog iets “gereed” moet worden gemeldt (ook is dat tijdverspilling want het aansluiten van een ONT en een modem is geen heksenwerk), maar dat heeft niks met die email te maken waar ze het nu daarover hebben dat er nog werkzaamheden zijn om het Glasvezel naar binnen te bringen?!

Reputatie 7
Badge +15

@marco95830 

De mail die je ontvangen hebt is een standaard mail die je krijgt wanneer het glasvezel nog niet gereed voor gebruik is.

De monteur was hier en het internet is up and running. Bedankt voor jullie hulp. 

Reageer