Skip to main content
Beantwoord

Odido te vroeg geactiveerd; geen diensten meer van oude aanbieder en ook niet van Odido!

  • 26 June 2024
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Wat een eerste ervaring met Odido. Schande. Ik zit nog midden in mijn bedenktijd. Gisteren kreeg ik opeens een e-mail waarin werd aangegeven “Hoera, onze netwerkpartner heeft je glasvezelaansluiting geactiveerd”. Precies op dat moment viel mijn verbinding (zat/zit bij KPN) weg. Niet echt een “Hoera” waard dus.

 

Na heel veel bellen, navragen en van het kastje naar de muur worden gestuurd, blijkt dat Odido de verbinding veel te vroeg heeft overgenomen én in de wijkkast nog iets moet gebeuren om dit überhaupt te laten functioneren. Ook met de apparatuur van Odido krijg ik namelijk geen diensten/signaal (ik heb dit aangesloten, op de glasvezel omvormer blijft het lampje “LOS” rood knipperen).

 

De wishdate/wensdatum stond op 16 augustus 2024 (dit had ik ook duidelijk zo doorgegeven en staat ook in de bevestiging), maar blijkbaar vond Odido het een goed idee om dit gewoon al te gaan doen op 25 juni 2024. Waardoor ik nu zonder signaal zit. Geen internet en geen TV. Ze vertellen je bij Odido doodleuk dat je nog ongeveer 3 werkdagen moet wachten voordat ze dit verder kunnen oppakken.

 

Wat ik graag wil:

  • per direct weer een verbinding en het liefst van KPN. Die zou immers (met een mooie korting) lopen tot medio augustus.
    • Indien dit niet mogelijk is, een vergoeding voor de tijd die ik zonder diensten zit (op het moment van schrijven is dit bijna 1 hele dag).
    • Indien KPN niet meer kan worden geactiveerd en Odido dus eerder actief moet worden; een vergoeding van de misgelopen korting bij KPN voor de periode én een vergoeding van de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van diensten.
    • Een totale vergoeding van de kosten (opzegvergoeding) die ik bij KPN moet betalen omdat Odido mij te vroeg heeft overgenomen.

 

Wie o wie heeft de gouden tip om dit debacle alsnog (en snel!) tot een goed einde te brengen?

 

Ik overweeg Odido alsnog te annuleren als er niet snel een oplossing komt. Ik zit immers nog in mijn bedenktijd!

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jolrob 

Als KPN is afgeskoten dan kan het niet opnieuw worden geactiveerd, je zou dan wel kunnen bellen om de afspraak te vervroegen, het telefoonnummer is 020-3232766.

Reageer