Skip to main content
Beantwoord

Odido levert geen aansluiting

  • 1 June 2024
  • 16 reacties
  • 294 Bekeken

Wij hebben meer dan een maand geleden Odido internet aangevraagd en netjes Guidion (na het door hen verzetten van de afspraak) over de vloer gehad.

Blijkbaar iets in de wijk centrale aan de hand en Guidion kon ons niet verder helpen. Contact gezocht met de klantenservice.....maar dat is een dood spoor. Emails, bellen....nee we kunnen u niet verder helpen wij weten het ook niet.....

Nu zitten we dus zonder internet en TV en we weten helemaal niet waar we aan toe zijn en contact krijgen is hopeloos.

Kan iemand ons helpen? Klantnummer staat in mijn profiel.

 

Ps: Guidion heeft de apparatuur ergens in de hoek gezet zonder verder netjes af te werken. 

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @HvM56 

Allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet hoe wij een oplevering voor ogen hebben. Ik kijk graag met je mee wat er precies aan de hand is, zodat je binnenkort van onze diensten kan genieten! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken en de technische dienst is ingeschakeld door de monteur. Zij zijn momenteel met de netwerkbeheerder aan het schakelen om jouw verbinding zo snel mogelijk online te krijgen. Ik heb ook gelijk mijn collega van de Fiber afdeling een bericht gestuurd met het verzoek hier achteraan te gaan. Hier verwacht ik morgen een reactie op. Zodra ik meer weet, deel ik dit ook met jou in dit topic. 

Misschien val ik in de herhaling, maar ben je al voorzien van een Unlimited Voucher code? 

Bedankt voor de reactie fijn dat er nu iets meer duidelijkheid komt. 

Heeft u enig idee hoelang het kan duren voordat het gaat werken? 

 

Verder hebben wij geen odido diensten, vanwaar de vraag over de voucher?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @HvM56, logische vragen, ik helder het graag voor je op! Allereerst heeft de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber op 30 mei aangegeven dat ze dit morgen op dinsdag 4 juni op locatie zullen zijn. Zij zullen morgen je verbinding in de wijkcentrale driedubbel controleren en volledig nalopen.

In de tussentijd zouden wij je graag zo goed mogelijk online willen houden met een voucher die je kan activeren op een Odido of Ben mobiel abonnement. Hiermee krijg je kosteloos extra data, alleen is hiervoor wel een Odido of Ben abonnement nodig. Omdat je momenteel geen Odido of Ben mobiel nummer gekoppeld hebt aan je dossier, hoopten we dat je nog iemand in je huishouden hebt met een Odido of Ben mobiel abonnement.

Hoe dan ook gaat de netwerkbeheerder morgen flink voor je aan de slag, ik heb er vertrouwen in dat ze veel voor je kunnen betekenen!

Bedankt voor dit duidelijke antwoord. 

Dient er morgen iemand thuis te zijn? En zo ja welk tijdvak? 

Hopelijk gaat het lukken! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @HvM56, geen zorgen, de netwerkmonteur hoeft in principe enkel in de wijkcentrale te zijn en hoeft daarom niet bij jou thuis langs te komen. Soms willen ze wel nog de verbinding testen bij jou thuis waardoor er iemand op de stoep kan staan. Thuis zijn is dus niet essentieel, maar wees niet verrast als er een netwerkmonteur ter nacontrole op de deur klopt.

Er is bij ons geen specifiek tijdvak aangegeven, behalve dat er voor 22:00 een afmelding zal zijn. Hopelijk heb je daar nog wat aan… 😂😅

Ik kijk uit naar de werkzaamheden morgen, ik heb er goede hoop in dat ze veel voor je kunnen doen!

Afgelopen maandagavond begonnen de lampjes ineens te branden. Toen hadden we internet. Afgelopen woensdag is de monteur geweest en toen werkte het ineens niet meer na zijn aanpassingen. Uiteindelijk heeft hij het toch opgelost.

Alles werkt nu naar behoren. 

Wel jammer dat de monteur niet even de moeite nam om de media converter en het modem netjes op te hangen aan de muur in onze woonkamer. Dit moeten we nu dus zelf oplossen.

Bedankt moderators voor het extra duwtje in de rug. Hopelijk blijft alles werken en kunnen we lang van Odidio genieten. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HvM56, ik ben blij om te horen dat het opgelost is. Ik wens je alvast een prettig weekend! 

En de boel werkt niet meer. De stroom is er eventjes af geweest en daarna geen internet meer. 

Internet lampje op modem brandt rood. 

Huawei media converter heeft stroom, Pon knippert, Los staat uit, LAN brandt.

 

Gebeld met de Servicedesk, uur aan de telefoon gehangen, konden het niet oplossen. Zouden terug bellen, is niet gebeurt. 

 

Waar kan ik opzeggen, want hier heb ik geen zin in. Jaren bij TriNed gezeten en nooit problemen gehad.

@Cal van Odido @Tommie van Odido vandaag nog altijd geen signaal.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HvM56, ik ben voor je gaan kijken maar op dit moment is er niet duidelijk wat er aan de hand is. Meerdere klanten hebben hier last van. De technische dienst is bezig om een duidelijker beeld te krijgen waarom er geen internet is op dit moment. Mijn excuses voor het ongemakt! 

@Tommie van Odido vervelend dit, aangezien ik nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit na oplevering en ik hier geen goed gevoel over heb wil ik graag opzeggen.

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt inderaad @HvM56, ik kan het voor je opzeggen, dan zal het een dag later opgezegd worden, bijna per direct. Zal ik dit in gang zetten? 

@Tommie van Odido wij willen graag af van dit contract zonder extra kosten. 

Vandaag hebben we dat getracht via de klantenservice te regelen maar dan krijgen we allerlei afkoop contracten toegestuurd waarin we een maand opzegtermijn hebben en de overige maanden moeten afkopen. Ze geven aan dat er signaal is geweest (we zitten nog steeds zonder!!!!).

 

Kunnen jullie een eenduidig antwoord geven want bellen met de klantenservice is hopeloos.

 

Wij zijn ontevreden, hebben er geen vertrouwen meer in en willen stoppen met dit gedoe zonder extra kosten of wat dan ook. En als dat per direct is dan is dat ook prima.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @HvM56, ik heb het direct nagekeken en zie dat het inmiddels al kosteloos is opgezegd! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Bedankt voor het meedenken. Helaas was onze ervaring niet goed. Inmiddels alles teruggestuurd en overgestapt op een kabel concurrent. Deze werkte direct en zonder issues.

Topic mag op slot.

Reputatie 7
Badge +3

@HvM56 Ik vind het natuurlijk jammer om je te zien gaan, maar ik ben blij dat je nu op je plek zit. Mocht ik in de toekomst iets voor je kunnen betekenen, dan doe ik dat graag!