Skip to main content

Goedemorgen. 

Half november heb ik een contract afgesloten met Odido. 

Half december werd de binnenhuis aansluiting gerealiseerd wat een ongelofelijke ongeorganiseerde bende was, bagger poten door het huis, mensen die geen woord Engels spraken laat staan Nederlands, maar goed het is gerealiseerd.

Vervolgens de modem ontvangen, WiFi punten ontvangen maar nog steeds geen bericht van Odido om het gebeuren te activeren en aan te sluiten dus maar weer in telefoon gedoken. 

Guidion gebeld die verwezen mij naar Odido de Odido verwees mij weer naar guidion, affin na ongeveer 4! verschillende medewerkers gesproken te hebben komt vandaag de aap uit mouw, de wijkcentrale blijkt helemaal nog niet actief te zijn.

De verwachtte aansluitdatum is nu "waarschijnlijk" half maart!!!.

Ondertussen betaal ik wel een berg extra kosten bij mijn huidige provider Ziggo. 

Bij wie kan ik deze kosten verhalen, per slot van rekening is Odido in gebreke en pleegt feitelijk contractbreuk. 

Ondertussen heb ik de community even door gelezen en lees niks anders dan ellende op ellende. 

Ik ben werkelijk verbijsterd over deze gang van zaken en vraag mij af of ik hier mijn rechtsbijstand op moet zetten, dit kan toch niet?.

Tot zover mijn ervaring met Odido, wat een waardeloos bedrijf, ik had moeten luisteren naar de medewerkers van Ziggo om niet over te stappen naar Odido, denk je goedkoop uit te zijn. (...) 

Hi Gruezi,

Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt. Het spijt me je te moeten melden dat je juridisch niet veel kunt: Volgens artikel 23 van de algemene voorwaarden gaat de overeenkomt in op het moment dat internet beschikbaar is op jouw adres. Dat is het nog niet en dus heb je nog geen overeenkomst met Odido, dus ook geen contractbreuk. Lees ook artikel 13, mocht internet beschikbaar komen en je overeenkomst in gaan, dan kan Odido niet instaan voor een volledige beschikbaarheid van het netwerk.

Sterkte en met vriendeljke groeten,

Paul

Hi Paul, bedankt voor je reactie. 

Vreemde zaak, de kabel is geschoten, het "kastje" is binnen in huis gemonteerd, er zijn talloze toezeggingen gedaan dat er wel degelijk een "signaal" aanwezig is en nu kreeg ik vandaag dus te horen dat de wijkcentrale nog niet actief is.

Dus dan is Odido in gebreke. 

Sterker nog, ze liegen gewoon dat het gedrukt staat. 

Ik weet niet wat ik nu erger vindt, of belogen te worden door een aantal medewerkers of de extra kosten die ik moet maken dankzij dit wanbeleid.

Ik houd het op het eerste. 

Ik vind het ronduit schandalig, zachtjes uitgedrukt, en ben nu aan het uitzoeken of ik het contract kan ontbinden middels mijn rechtsbijstand.

Tevens kunnen ze wat mij betreft alles er weer uit slopen. 

Wat een waardeloze service.

Zeg dat gewoon gelijk en laat klanten niet in het ongewisse, kun je er nog rekening mee houden. 

Werkelijk iedereen bij Odido en guidion spelen elkaar de zwarte piet toe, maar de klant is de klos van dit soort spelletjes. 

Ongelooflijk.

Nogmaals dank voor je reactie!.

Grüezi. 

Hi Gruezi,
Kleine moeite hoor!
Als ik me niet vergis is je contract nog niet ingegaan en heb je hebt slechts een “aansluiting in aanvraag”.
Deze zou je als het goed is kostenloos moeten kunnen annuleren. Je zou de klantenservice kunnen bellen hierover en wellicht kan 1 van de odido medewerkers dit bevestigen.

Vriendelijke groet,

Paul

Hi Paul, was dat maar waar, dan had ik al de ellende aangaande het schieten van de kabel naar de woning en het boren van de kabel met de bijbehorende montage van het "kastje" in mijn huis niet hoeven ondergaan, ook al zoiets prettigs.

Vier man die werkelijk geen woord over de grens spraken in en uit je huis met bagger poten en die ook nog eens doodleuk door mijn tuin baggerde alsof het de normaalste zaak van de wereld was. 

Echt, wat een ellende, alleen daarom zou ik dat hele contract al moeten cancelen. 

Ik heb daar ook melding van gemaakt bij guidion en Odido, maar uiteraard ook niks meer van vernomen. 

Diep teleurgesteld ben ik in deze organisatie. 

Vriendelijke groet, 

Grüezi. 

Reageer