Beantwoord

Nokia en Zyxel

  • 16 January 2024
  • 5 reacties
  • 240 Bekeken

Ik heb sinds kort een glasvezel aansluiting met een Zyxel T56. Ik begrepen dat er van de ledjes op de Nokia Glasvezel aansluiting een overzichtje bestaat waar de kleurfuncties op vermeld staan. In de community zie wel het overzichtje van het vierde ledje, maar niet van de eerste drie. Op internet vindt ik het niet. Heeft iemand dit bewuste kaartje met alle vier ledjes uitleg in zijn bezit? Zo ja, zie ik het graag tegemoet. Bij voorbaat dank!

In het verlengde hiervan.....
Stel door een (stroom) storing of een onvoorzien issue..... wat is dan de reset volgorde (welke van de twee apparaten het eerst aanzetten) en hoe lang moet je het resetknopje van de Nokia en T56 ingedrukt houden?

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 17 January 2024, 12:25

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WilborII, nog een goede vraag!

Ik heb hier het overzicht van de lampjes voor je: 

Power

  • Groen: goed ✔
  • Uit: ONT niet aan (geen stroom) ❌

Connection

  • Groen: goed ✔
  • Uit: geen signaal ❌

Alarm: 

  • Uit: goed ✔
  • Rood: geen signaal ❌

Je reboot altijd eerst het ONT en daarna het modem. Dit is de powerflip waar je je altijd aan kunt houden: 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Dank voor bericht en uitleg!

Toch nog even een vraag m.b.t. de Powerflip…..

Zoals je het uitlegt begrijp ik dat beide resetknopjes niet worden gebruikt? Dan de vraag…. wanneer- of in welke omstandigheid gebruik je de resetknopjes en hoe lang moet je die ingedrukt houden?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WilborII, in onze wiki vind je heel veel informatie. Ook dit topic:  

 

 

Kom je er zo uit?

1. Begrijp ik het goed dat een reboot een herstart is en een reset (het knopje) het modem terugzet naar de fabrieksinstellingen?

  1. Ben dan toch benieuwd wanneer je reset uitvoert ipv. Een reboot. Bijv. Als het modem vast loopt?
  1. Heeft een modem een intern geheugen dat je dan bijv. Schoont bij een reboot?
Reputatie 7
Badge +8

@WilborII Ik geef je graag antwoord op al je vragen!

  1. Ja
  2. Reboot wanneer je tijdelijk van het netwerk/de stroom losgekoppeld moet worden en reset wanneer echt alles uitgesloten moet worden om het op te lossen (soort van laatste optie)
  3. Je schoont hier eigenlijk niet het interne geheugen mee. Het is puur dat alle verbindingen/netwerken en het apparaat zelf wordt vernieuwd, maar er worden geen wijzigingen teruggezet naar het oorspronkelijke zoals bij een reset.

Weet je zo voldoende? 😊

Reageer