Nog steeds geen (thuis)aansluiting op nieuw glasvezel-netwerk

  • 12 February 2024
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Vorig jaar augustus is in mijn buurt (Watergraafsmeer, Amsterdam) glasvezel aangelegd. Ik heb meerdere malen contact gehad met het glasvezel-bedrijf (Open Dutch Fibre), over wanneer de aansluiting bij de thuisadressen gaat plaatsvinden, maar steeds hetzelfde antwoord: “Nog niet, graag geduld, de aannemer kampt met vertraging”.

Toen ik van Ziggo (via Co-Ax aansluiting) naar Odido (DSL) overging, is mijn Internet een stuk trager geworden. Máár Odido beloofde ‘spoedig’ glasvezel.

Mijn geduld begint op te raken, en ik denk erover weer terug te gaan naar Ziggo, die beloofd wèl per direct een glasvezel aansluiting te kunnen leveren.

Is dit een goed plan? Of moet ik nog even geduld hebben, totdat Odido de zaken op orde heeft?

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @VdeZeeuw, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en op dit moment zie ik alleen een actief DSL abonnement. Het gaat hier om een nieuwe aanleg van glasvezel. Daar komt erg veel bij kijken en glasvezel is een fragiel stukje technologie. Op dit moment kun je glasvezel vooruitbestellen en zodra alle werkzaamheden hebben plaatsgevonden wordt er automatisch contact met je opgenomen voor de nodige afspraken. Denk aan de civiele werkzaamheden die moeten gebeuren, de wijkcentrale die volledig opgeleverd moet zijn en natuurlijk moet glasvezel naar binnen gebracht worden. Zodra dit allemaal gedaan is kan Guidion de installatie komen doen bij jou thuis! 

 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @VdeZeeuw, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en op dit moment zie ik alleen een actief DSL abonnement. Het gaat hier om een nieuwe aanleg van glasvezel. Daar komt erg veel bij kijken en glasvezel is een fragiel stukje technologie. Op dit moment kun je glasvezel vooruitbestellen en zodra alle werkzaamheden hebben plaatsgevonden wordt er automatisch contact met je opgenomen voor de nodige afspraken. Denk aan de civiele werkzaamheden die moeten gebeuren, de wijkcentrale die volledig opgeleverd moet zijn en natuurlijk moet glasvezel naar binnen gebracht worden. Zodra dit allemaal gedaan is kan Guidion de installatie komen doen bij jou thuis! 

 

Dank je wel voor de respons! Ik zal mijn abonnement bekijken en de glasvezel-afspraak thuis afwachten.

Reageer