Skip to main content

Dag Community leden,

Op 8 november zou de Odido glasvezelverbinding geactiveerd worden. Op 11 November is de monteur langs geweest. Hij constateerde na het aansluiten al dat er geen signaal op de PON aansluiting beschikbaar was.

Hier werd een ticket voor gemaakt. Na een aantal keren contact is er een nieuwe afspraak gemaakt met de Guidion monteur. Deze is helaas verhinderd en er zou een nieuwe afspraak gemaakt worden. Odido klantenservice weer gebeld, een nieuwe afspraak gemaakt. Monteur is geweest en kon helaas niks voor mij betekenen. Hij gaf aan dat er mogelijk een verkeerde patch is gemaakt, waardoor er dus geen signaal aanwezig is.

Mijn vraag is, waar kan ik controleren wat de status is van deze melding? De monteur gaf aan dat ik Odido klantenservice moest bellen voor de vervolgstappen.

Tussen het aansluiten van de apparatuur is er al het een en ander mis gegaan. Zo werd er een verkeerd telefoonnummer genoteerd voor het maken van een nieuwe afspraak.

Ik zou het heel fijn vinden als mijn case bij de juiste afdeling terecht komt. Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk gebruik maken van Glasvezel internet, ipv via de kabel.

Alvast bedankt!

Hi ​@Erikih, goed dat je dit aankaart.

Je kunt die status zelf niet bekijken, dat kunnen alleen de medewerkers van Odido. Ik zie dat het ticket op dit moment nog open staat en we op antwoord van Delta wachten. Ik zie dat er een 06 nummer is toegevoegd dus hopelijk gaat de afspraak plannen nu wel goed!

Hi ​@Tommie van Odido 

Bedankt voor de reactie. Ik had vanmorgen ook al contact gehad met de klantenservice van Odidio. Hun gaven inderdaad aan de melding bij Delta nog open stond. Het lijkt erop dat ik op een of andere manier niet bereikbaar ben voor Delta. Tot op heden heb ik helaas zelf aan de bel moeten trekken, ook omdat er een verkeerd 06 nummer werd doorgegeven. Er werd mij verteld dat er hoge spoed bij werd gezet bij de melding en dat ze verwachten dat ik vandaag gebeld zou worden. Helaas is dit ook niet gebeurd.

Ik heb ook contact gezocht met Delta, echter kunnen ze niet op dat moment een afspraak met mij maken. Bestaat er geen portal waarmee een afspraak gemaakt kan worden bij Delta, wat Guidion ook gebruikt bijvoorbeeld?

Nee zij hebben geen portaal ​@Erikih, kan je jouw 06 nummer toevoegen in je profiel, dan dubbelcheck ik deze of die overeen komt met het nummer in het ticket. 

Ik heb mijn 06 nummer toegevoegd aan mijn profiel ​@Tommie van Odido 

Ik hoop dat hier wat vaart achter gezet kan worden. Ook heb ik een 2de telefoonnummer toegevoegd. Misschien lukt het dan wel?

Ik hoor het graag.

Ik heb beide nummers nu toegevoegd ​@Erikih, hopelijk lukt het nu om wat in te plannen! 

Bedankt voor het updaten van de melding ​@Tommie van Odido 

Ik was even benieuwd wat de status is van mijn ticket die bij de netwerkbeheerder ligt. Ik had vanmorgen de klantenservice gebeld en die gaven aan dat er wel het eea al is gebeurd. Kan jij of iemand anders hier wat meer over vertellen?

In de tussentijd is er nog geen contact met mij opgenomen. Wat ik begrepen heb is dat dit gemiddeld 5 dagen kon duren.

Ik hoor het graag.

Het ticket is gister doorgestuurd met de vraag om een signaal monteur het te laten onderzoeken ​@Erikih

Bedankt ​@Tommie van Odido 😊

Afspraak is gemaakt!

Hi ​@Erikih, superfijn dat het inmiddels is gelukt om een afspraak in te plannen! Laat je weten hoe het is gegaan en of het is opgelost? We zijn benieuwd!

Hi ​@Demi van Odido 

Ga ik zeker doen! Ik ben zelf ook zeer benieuwd! 😊

Goedemorgen,

De verbinding is hersteld. Er was inderdaad een verkeerde patch. Wel heb ik nog een andere vraag. Is het mogelijk om mijn Fritzbox 5530 te registreren? Ik had begrepen dat ​@Tommie van Odido dit eventueel kan doen?

Hi ​@Erikih, dat kan ik inderdaad voor je doen. Kan je mij een PB sturen met daarin het ModemID en een datum/tijdstip dat je hem kan omzetten? Dan kom je niet zonder internet te zitten! 

Reageer