Skip to main content

Nog steeds geen glasvezel

  • 19 July 2024
  • 7 reacties
  • 87 Bekeken

Na 1,5 jaar vertraging is 28 juni 2024 eindelijk het glasvezelnetwerk in onze woning/complex opgeleverd door ODF. Ik heb de media-encoder diezelfde week ook ontvangen. 
 

Maar nu blijft alles weer stil, volgens de website is er nog steeds geen glasvezel beschikbaar in mijn wijk. Hoe lang gaat dit nog duren Odido? 
 

De mailtjes met status updates zijn inmiddels ook gestopt en telefonisch kan niemand mij antwoord geven omdat er nooit iemand van het glasvezel team beschikbaar is. 
 

ik had echt de hoop dat de door jullie gedane toezegging dat het na de aanleg van de aansluiting thuis/in mijn complex snel zou gaan, maar helaas…..

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Robbert_W 

In een pand met meerdere woningen kan de aansluiting naar de woning wat langer duren ivm toestemmingen die nodig zijn, vooral bij woningen niet op de begane grond.

Ook kan het zo zijn dat alle werkzaamheden buiten nog niet klaar zijn.

@Waqqas De aansluitingen in de woningen zijn al gerealiseerd door ODF (zoals ik al schreef 😉). 
 

De werkzaamheden buiten zijn in februari 2023 al afgerond door de voorganger van ODF (trekken van kabels en plaatsen van de wijk kast). 
 

Odido is nu echt aan zet om mijn aansluiting in de wijk kast aan te laten zetten….

 

Met alles wat ik lees hier op de community krijg ik sterk het gevoel dat Odido de grip en controle volledig kwijt is over het glasvezelnetwerk. Jammer!


Men is in februari 2023 begonnen met de aanleg hier in de wijk en in augustus 2023 hadden alle werkzaamheden afgerond moeten zijn.

KPN en Odido/ODF hebben in Rotterdam beide gebieden toegewezen gekregen om glasvezel aan te leggen. De KPN gebieden functioneren al meer dan een jaar op de glasvezelverbinding. 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Robbert_W, ik wil dit graag voor je oppakken! Als ik het goed begrijp, is de aansluiting in je woning ook helemaal gereed voor de installatie, klopt dit? Dan kan ik direct een status navraag uitzetten bij de glasvezelafdeling! Groetjes, Ishana

Hoi @Ishana van Odido dat klopt inderdaad. De aansluiting bij ons in huis is helemaal gereed. Ook de mediaconverter heb ik al van jullie ontvangen. 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Robbert_W, ben ik weer! Ik heb meteen een status navraag uitgezet bij de Glasvezel-afdeling. Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen! Groetjes, Ishana

Hoi @Ishana van Odido,

Heb jij inmiddels al iets vernomen van de Glasvezel-afdeling op de status navraag die je hebt uitgezet bij ze? 😁

Reputatie 7
Badge +3

@Robbert_W Natuurlijk, ik ga gelijk voor je kijken! 

In de notitie van mijn collega lees ik dat de afwerking van Glasvezel niet verder gaat met de aannemer die hier eerst over zou gaan. De netwerkbeheerder gaat nu een andere aannemer inschakelen. Wanneer de werkzaamheden precies zijn afgerond durf ik niet te zeggen, omdat het ook een hoogbouw woning betreft. 

Uiteraard mag je mij altijd om een update vragen, ik ga dan gelijk de status opnieuw voor je na! 

Reageer