Beste,
Eind januari verhuizing doorgegeven voor midden Maart. Kreeg bericht dat ik een ~week voor datum
nieuwe hardware zou krijgen en mn oude hardware moest retourneren.
Paar dagen voor verhuizing niks ontvangen en tevens was het internet op mijn oude adres al afgesloten, een paar dagen voor de afgesproken datum. Dus besloot ik te bellen. Mij werd verteld dat ik mijn oude apparatuur (Huawei modem + Media converter) mee moest nemen naar het nieuwe adres, schijnbaar een normale zaak als je van glasvezel naar glasvezel gaat. Ik vertrouwde dit niet helemaal, aangezien er voor het aansluiten verplicht een monteur moet komen, dus later nogmaals gebeld; Ja hoor - ook deze medewerker vertelde mij dat ik mijn oude apparatuur mee moest nemen.
Toen éénmaal de Guidion monteur op min nieuwe adres het spulletje kwam installeren was deze verbaasd dat ik oude apparatuur had. Schijnbaar mag een media converter niet zomaar zonder monteur ge(de)monteerd worden. Daarnaast had ik ook een verouderde modem. Éénmaal aangesloten werkte het, dus had me er maar bij neergelegd.
Diezelfde avond begonnen we last te krijgen van traag en instabiel internet, en dat is eigenlijk tot vandaag de dag niet veranderd. Heb alle wifi-truukjes geprobeerd maar krijg het blijft traag on instabiel. Kan amper full-HD content streamen naar de TV.
Dus maar weer gebeld. Verhaal uitgelegd, conclusie: Oorzaak instabiel en traag netwerk is waarschijnlijk oude hardware. Daarnaast misschien de zeer gevoelige media converter, die dus gedemonteerd en verhuist is door iemand zonder kennis. En wat blijkt nog meer: Er had wel nieuwe apparatuur moeten worden opgestuurd. Er stond namelijk al een Zyxel modem klaar, maar deze was om één van der reden niet verzonden. Dit zou worden uitgezocht en ik zou binnen 5 dagen antwoord krijgen. Een week later geen bericht, dus weer gebeld. Meneer zou mij persoonlijk op de hoogte houden, want hij zag dat er van alles verkeerd was gegaan, nou prima. Ondertussen had ik ook een brief gekregen of ik mijn oude apparatuur nog moest inleveren, anders zou er een boete volgen. Huh??
Maar inmiddels is er weer bijna een week voorbij en heb ik straks weer een heel weekend met instabiel en traag internet. Fijn!
TLDR:
-Geen nieuwe apparatuur ontvangen bij verhuizing
-Tot Twee keer toe is mij (foutief dus) verteld mijn oude glasvezelapparatuur mee te nemen
-Guidion monteur vond dit vreemd, ik ook. Klantenservice ook
-Nieuwe modem/media converter nooit verstuurd, was wel de bedoeling.
-Brief dat ik oude apparatuur moet inleveren - maar ik heb nooit wat nieuws gekregen
-Traag en instabiel internet
-24 maart gemeld, nog steeds geen duidelijkheid
-duurt lang.
Ik vind dit amateuristisch gepruts van de bovenste plank, en ben er eigenlijk wel klaar mee. Wanneer ontvang ik mijn nieuwe apparatuur, wordt dit aangesloten, en kan ik fatsoenlijk gebruiken maken van het netwerk?
Bedankt.
Michel