Skip to main content

Nog geen modem + tv box ontvangen

Vorige week gebeld dat de monteur op 9 april langskomt om glasvezel aan te sluiten, echter gaat het abbonement op 7 april in. Afijn, twee dagen verschil maar er is wat meer duidelijkheid dus joepie. Zou een bevestigings sms krijgen hiervan, maar deze ontving ik niet dus gebeld of de afspraak nog doorging. Dit was zo, sms zou ik nog krijgen. Ook kreeg ik een mail van odido dat mijn abbonement opeens op 7 mei in zou gaan? Vervolgens odido gebeld om hierover navraag te doen. Deze gaven aan dat ik moest bellen als alles aangesloten was, dan kon het abbonement eerder ingaan. Ook gaf ik aan nog geen modem + tv box te hebben ontvangen. De medewerker gaf aan dat deze 3 dagen na dat de monteur is geweest binnenkomt, maar dit lijkt mij erg sterk? Aangezien de monteur dan praktisch voor niks komt. Wat kan ik nu het beste doen? 

Uitgelichte reactie

8 april 2025

Hoi ​@Isabelleblaas, welkom op onze Community!

Wat leuk om te horen dat je een abonnement bij ons hebt afgesloten voor glasvezel. Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Als glasvezel volledig opgeleverd is dan wordt er een seintje gestuurd naar ons dat het gereed is voor de installatie. Wij versturen dan het installatiepakket en dan wordt Guidion aangestuurd. Het kan soms voorkomen dat Guidion eerder aangestuurd wordt dan dat het pakket ontvangen is, dit is inderdaad niet de bedoeling. Ik wil dit graag voor je doorzetten zodat het pakket handmatig verstuurd wordt. Zou je alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel zetten? Dan kan ik dit voor je regelen, alvast bedankt! 

13 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 8 april 2025

Hoi ​@Isabelleblaas, welkom op onze Community!

Wat leuk om te horen dat je een abonnement bij ons hebt afgesloten voor glasvezel. Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Als glasvezel volledig opgeleverd is dan wordt er een seintje gestuurd naar ons dat het gereed is voor de installatie. Wij versturen dan het installatiepakket en dan wordt Guidion aangestuurd. Het kan soms voorkomen dat Guidion eerder aangestuurd wordt dan dat het pakket ontvangen is, dit is inderdaad niet de bedoeling. Ik wil dit graag voor je doorzetten zodat het pakket handmatig verstuurd wordt. Zou je alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel zetten? Dan kan ik dit voor je regelen, alvast bedankt! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 8 april 2025

Gedaan! 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 10 april 2025

Hey ​@Isabelleblaas, bedankt voor het invullen van je gegevens.

Ik heb je abonnement erbij gepakt en nu is het iets duidelijker dan voorheen. Ik zie dat het FTU nog opgehangen moet worden, hier komt de glasvezel naar binnen. Delta heeft op 24-03 contact met je opgenomen om een afspraak in te plannen. Nu zie ik een laatste update van Delta in het systeem staan, dat is dit:

Om je bestelling te kunnen uitvoeren, moet de aansluiting bij de eindgebruiker worden voltooid. Daarom kunnen we alleen een ruwe schatting geven van de verwachte leverdatum (2025-05-06). Zodra we een nauwkeurigere verwachte leverdatum kunnen geven, wordt u hierover geïnformeerd.

Je zou Delta kunnen bellen om navraag te doen naar de oplevering en om wellicht al een afspraak in te plannen met ze, dit kan via: 088-7585800. Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag: 08.30 - 17.00 uur.

Zodra het FTU is opgehangen wordt er een seintje naar ons systeem en Guidion gestuurd. Dan wordt het installatiepakket opgestuurd en kun je een afspraak inplannen met Guidion voor de installatie. Kan je mij op de hoogte houden? Alvast bedankt! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Ik heb je abonnement erbij gepakt en nu is het iets duidelijker dan voorheen. Ik zie dat het FTU nog opgehangen moet worden, hier komt de glasvezel naar binnen. Delta heeft op 24-03 contact met je opgenomen om een afspraak in te plannen. Nu zie ik een laatste update van Delta in het systeem staan, dat is dit:

Om je bestelling te kunnen uitvoeren, moet de aansluiting bij de eindgebruiker worden voltooid. Daarom kunnen we alleen een ruwe schatting geven van de verwachte leverdatum (2025-05-06). Zodra we een nauwkeurigere verwachte leverdatum kunnen geven, wordt u hierover geïnformeerd.

Je zou Delta kunnen bellen om navraag te doen naar de oplevering en om wellicht al een afspraak in te plannen met ze, dit kan via: 088-7585800. Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag: 08.30 - 17.00 uur.

Zodra het FTU is opgehangen wordt er een seintje naar ons systeem en Guidion gestuurd. Dan wordt het installatiepakket opgestuurd en kun je een afspraak inplannen met Guidion voor de installatie. Kan je mij op de hoogte houden? Alvast bedankt! 

De ftu is gisteren opgehangen, moet ik nu nog iets doen? We verhuizen half april dus begin mei pas internet is niet wenselijk 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Isabelleblaas, je hoeft niks te doen. Delta Fiber geeft ons aan dat de eerst mogelijke patch datum (aansluiting in de wijkcentrale) op 06-05-2025  staat. Ik kan checken of we de optie hebben dit te vervroegen, maar iets beloven kan ik niet. Welke datum is voor jou wenselijk? Of vanaf wanneer ben je gesetteld in deze woning? Dan check ik voor de zekerheid wat de mogelijkheden zijn!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 12 april 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Isabelleblaas, je hoeft niks te doen. Delta Fiber geeft ons aan dat de eerst mogelijke patch datum (aansluiting in de wijkcentrale) op 06-05-2025  staat. Ik kan checken of we de optie hebben dit te vervroegen, maar iets beloven kan ik niet. Welke datum is voor jou wenselijk? Of vanaf wanneer ben je gesetteld in deze woning? Dan check ik voor de zekerheid wat de mogelijkheden zijn!

In mijn contract stond dat ik vanaf 7 april internet zou krijgen dus daar was ik ook vanuit gegaan. 28 april op zn laatst, we zijn namelijk van plan om daarvoor te verhuizen. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Isabelleblaas, dankjewel! Ik heb het gecontroleerd maar het aanpassen van de datum is niet mogelijk. Wij zijn hierin compleet afhankelijk van de planning van netwerkbeheerder Delta Fiber. Zij hebben 06-05-2025 als eerst mogelijke opleverdatum aangegeven. Heb je een mobiel abonnement bij ons of Ben? Dan kan ik zorgen dat je gratis Unlimited Data ontvangt tot je online bent. Zo hoef je je over je bundel geen zorgen te maken en kan je jouw telefoon instellen als hotspot voor andere apparaten. Geef mij tegen die tijd aan of je dat kunt gebruiken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 april 2025

Hi ​@Isabelleblaas, dankjewel! Ik heb het gecontroleerd maar het aanpassen van de datum is niet mogelijk. Wij zijn hierin compleet afhankelijk van de planning van netwerkbeheerder Delta Fiber. Zij hebben 06-05-2025 als eerst mogelijke opleverdatum aangegeven. Heb je een mobiel abonnement bij ons of Ben? Dan kan ik zorgen dat je gratis Unlimited Data ontvangt tot je online bent. Zo hoef je je over je bundel geen zorgen te maken en kan je jouw telefoon instellen als hotspot voor andere apparaten. Geef mij tegen die tijd aan of je dat kunt gebruiken!

Ik ben klant bij simpel, dat valt ook onder jullie toch? Mijn vriend ook, we zijn niet altijd allebei tegelijk thuis dus zou dit dan voor twee apparaten zijn? 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Isabelleblaas, voor Simpel abonnementen kan ik geen Unlimited Data regelen. Dat lukt mij alleen voor Ben en onze eigen abonnementen. Je mag van mij een prepaid simkaart kopen, maar dan moet je deze simkaart wel gebruiken in een toestel. Misschien heb je nog oud toestel liggen? Ik kan je dan alsnog een vouchercode toesturen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 april 2025

Hi ​@Isabelleblaas, voor Simpel abonnementen kan ik geen Unlimited Data regelen. Dat lukt mij alleen voor Ben en onze eigen abonnementen. Je mag van mij een prepaid simkaart kopen, maar dan moet je deze simkaart wel gebruiken in een toestel. Misschien heb je nog oud toestel liggen? Ik kan je dan alsnog een vouchercode toesturen!

Maar dan moet ik zelf een simkaart aanschaffen terwijl jullie vanaf 7 april al internet beloofd hadden? Dat voelt een beetje krom. Ik wil gewoon het liefst dat het zsm aangesloten wordt. 

MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 89 reacties
  • 13 april 2025
Isabelleblaas schreef:

Maar dan moet ik zelf een simkaart aanschaffen terwijl jullie vanaf 7 april al internet beloofd hadden? Dat voelt een beetje krom. Ik wil gewoon het liefst dat het zsm aangesloten wordt. 

Delta regelt de vezel en aanleg etc en die kan het pas op bovengenoemde datum aansluiten daar kan Odido niks aan doen 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 14 april 2025

@Isabelleblaas Als ik de simkaart zelf naar je kon sturen, had ik dit met alle liefde voor je gedaan. Echt waar! 

Echter, heb ik deze mogelijkheid niet. Uiteraard vergoed ik de kosten hiervan. Als je de bon met mij deelt in dit topic, ga ik gelijk voor je aan de slag. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta voor je klaar! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 14 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Inmiddels bericht gehad dat het installatie pakket verzonden is, is het mogelijk om eerder internet te kunnen krijgen als dit binnen is? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen