Skip to main content
Beantwoord

Nog geen internet en tv


Maandag 22-07-2024 heeft de monteur van Guidion de Huawei ONT en de Zyxel T-56 aangesloten maar nog geen signaal maar zou na 16.00 uur er moeten zijn, maar na 16.00 uur geen internet/tv. Kom ik de volgende dag erachter dat de stroomstekker van het glasvezelbakje niet is aangesloten heb dat zelf gedaan maar brandt alleen het power lampje daarover nu al drie maal gebeld en een mail gekregen op 23-07 dat ik een reactie zou krijgen binnen 2 a 3 dagen op referentienummer 72102004 maar niet gebeurd. wie kan mij hier verder mee helpen.

Gr. Harry

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HJA50 

Knippert het PON of LOS lampjes op de Huawei ONT en loopt de internetkabel naar de WAN poort van de Zyxel?

Het LOS lampje knippert rood en de internetkabel zit op de WAN poort aangesloten van de Zyxel.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @HJA50, ik ben hier gelijk ingedoken voor je en ik zie dat de monteur tijdens de installatie heeft geconstateerd dat er geen internet binnenkomt op de ONT. Dit duidt op een probleem bij de netwerkbeheerder. Dit heeft de monteur direct aan ons doorgegeven en wij hebben dit inmiddels voor je doorgezet naar de netwerkbeheerder, zodat zij kunnen onderzoeken waar het mis gaat. Op dit moment wachten we tot de netwerkbeheerder dit heeft opgepakt zodat wij hier verder mee aan de slag kunnen. Zodra we een update hebben ontvangen, laten we dit gelijk aan je weten! 

Ok, wachten we nog even af.

Gisteren 2-8-2024 is de KPN monteur geweest heeft het probleem met de verbinding in huis opgelost en kan de verbinding met Odido geactiveerd worden, maar helaas, vanmorgen daarover gebeld maar kregen het niet voor elkaar nu moet er weer eerst een monteur van Guidion komen en dat wordt waarschijnlijk niet eerder dan 17 augustus!!, dat wordt dan 1 maand wachten op internet en tv als het wordt opgelost, zwaar teleurstellend.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HJA50 , ik zie inderdaad terug in de notities van de netwerkbeheerder dat het nog niet helemaal opgelost is en dat Guidion opnieuw moet komen voor het afronden van de installatie. Ik kan mij voorstellen dat het nog erg lang duurt als de eerst mogelijke optie 17 augustus is. Ik heb dan ook contact opgenomen met onze contactpersoon bij Guidion om de afspraak te versnellen. Zij zullen contact met jou opnemen voor het maken van een nieuwe afspraak. Omdat het vandaag zondag is, verwacht ik dat je morgen of dinsdag gebeld wordt. Hopelijk is er wat mogelijk!

Hopelijk lukt dat.

Monteur van Guidion geweest vanmiddag maar heeft het niet kunnen oplossen, het PON lampje blijft groen knipperen en schijnt dat er dan geen goede verbinding is met het GPON netwerk, hopelijk wordt het gauw opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @HJA50. De monteur heeft een ticket ingeschoten voor onze technische dienst. Ik heb de prioriteit van dit ticket verhoogd zodat het sneller opgepakt wordt. Hopelijk kunnen we het snel voor je oplossen! 

Oke, bedankt

Hi @HJA50, ik ben hier gelijk ingedoken voor je en ik zie dat de monteur tijdens de installatie heeft geconstateerd dat er geen internet binnenkomt op de ONT. Dit duidt op een probleem bij de netwerkbeheerder. Dit heeft de monteur direct aan ons doorgegeven en wij hebben dit inmiddels voor je doorgezet naar de netwerkbeheerder, zodat zij kunnen onderzoeken waar het mis gaat. Op dit moment wachten we tot de netwerkbeheerder dit heeft opgepakt zodat wij hier verder mee aan de slag kunnen. Zodra we een update hebben ontvangen, laten we dit gelijk aan je weten! 

 

Eindelijk na 3 weken een werkend internet en tv. Vanmorgen kwamen ze met groot materieel aanzetten o.a. minigraafkraan, ik denk nu moeten ze de glasvezelkabel opgraven maar uiteindelijk bleek het allen maar het vervangen van een klein onderdeel in het glasvezelkastje in de meterkast

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen dat je inmiddels weer online bent @HJA50

Reageer