Hallo @anoniemanoe
Het installatiepakket ontvang je uiterlijk 1 week vóór de installatiedatum, wat is de status in je Odido account?
@Waqqas de status in MijnOdido is stap3 uw bestelling is in behandeling (lijn wordt aangevraagd). Het probleem is dat ik nog geen installatiedatum heb. Normaliter ontvang je een email om een afspraak te maken met Guidion en wordt het installatiepakket binnen 4 dagen aangeleverd. Het kan zijn dat ik de email nooit ontvangen heb, omdat ik problemen had met dit emailadres. Er was namelijk al eerder een ander abonnement op gekoppeld. Ik vermoed dat het niet goed gaat nu.
@anoniemanoe
Bij glasvezel is het inderdaad zo dat je na het bestellen al snel een mail/sms krijgt om een afspraak te maken met de monteur, de mail kan ook in je spam belandt zijn.
@Waqqas ik heb niks in mijn spam. De bestelling kwam niet eens door omdat ik al een oud abonnement gekoppeld had aan dit emailadres. Iemand van de Back Office moet dit echt onderzoeken en eventueel handmatig doorzetten, want ik kan blijven wachten maar ik ben bang dat er niks zal gebeuren.
@Jaap of @Demi van Odido kunnen jullie helpen met dit probleem? Dank jullie wel.
Hey @anoniemanoe, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.
Ik heb voor de zekerheid de Back Office gevraagd om hier naar te kijken. Zij werken niet op zondag dus hier zal ik morgen een antwoord van krijgen. Ik ga er vanuit dat alles gewoon goed zal komen. Kan je morgen nog een keer aankloppen? Dan hoop ik antwoord te hebben van iemand van de Back Office!
@Tommie van Odido dank voor de snelle actie. Ik heb nog niks vernomen van Odido. Jij wel?
Hey @anoniemanoe, ik heb inderdaad zojuist bericht gehad. Op dit moment heeft iemand op hetzelfde adres ook een abonnement bij ons lopen. Dit abonnement heeft een Migrate Out, dit komt door jouw aanvraag en houd in dat de lijn opgeheven wordt. De wensdatum is 06-10, vanaf deze datum wordt de lijn vrijgegeven. De lijn moet vrij zijn voordat de order door kan lopen, dan zal het installatiepakket ook opgestuurd worden!
@Tommie van Odido betekent dit dat ik dan zonder intenet kom te zitten?
@anoniemanoe, ja je komt wel tijdelijk zonder internet te zitten. Hier kunnen we jammer genoeg niks aan doen omdat de lijn pas vrijkomt op 06-10. Je abonnement gaat wel pas in als het modem online is, voor die tijd maak je geen kosten bij ons.
@Tommie van Odido dat is best raar. Bij overstappen sluit toch ook alles mooi op elkaar. Als ik nu een afspraak met Guidion zou kunnen maken voor 06-10 of 09-10 dan is er niks aan de hand, maar als het pakket pas verzonden worden op 06-10 dan zit ik waarschijnlijk een maand zonder internet.
@anoniemanoe dit kan jammer genoeg wel eens voorkomen als je naar een nieuwe woning gaat. Als het pakket door ons verzonden is duurt het een paar dagen voordat het pakket binnen is. Als de order doorloopt ontvang je ook direct een bericht om een afspraak met de monteur in te plannen. Ik ga er vanuit dat je dan snel online bent. We kunnen lastig het internet eerder stopzetten van de huidige bewoner.
@Tommie van Odido Ik snap het. Super bedankt nog voor alles!
@anoniemanoe bedankt voor je begrip en geen dank. Wil je mij in ieder geval, tegen die tijd, op de hoogte houden? Dan kan ik het proces monitoren en als het zou moeten wellicht versnellen!
@Tommie van Odido ik beging wel zenuwachtig te worden. 06-10 is over een week en ik heb nog steeds niks vernomen van Odido, geen pakket en geen afspraak met Guidion. Dat is toch echt raar.
Hey @anoniemanoe, zoals ik eerder al vermeld heb loopt het abonnement pas door op 06-10. Dan zal het pakket ook pas verzonden worden en zal Guidion automatisch aangestuurd worden voor de installatie.
@Tommie van Odido zo had ik niet begrepen. Als ik goed teruglees, dan heb je dat idd verteld. Het blijft toch onlogisch om het pakket pas te sturen zodra de lijn vrijkomt en dan pas een afspraak te kunnen maken. Als dat een week eerder gedaan wordt, verkort je de periode waarmee ik zonder internet kom te zitten met dagen of misschien weken.
@Tommie van Odido de oude lijn is vandaag afgesloten. Kun je doorgeven dat ze de order kunnen doorzetten. Wellicht versnelt dit het proces. Dank u wel alvast.
Hey @anoniemanoe, ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat de verzend order vandaag aangemaakt is. Deze zal waarschijnlijk morgen worden verzonden. Meestal krijg je het daarna binnen 3 dagen binnen! In Mijn Odido kun je de Track & Trace code vinden zodra hij verzonden is.
@Tommie van Odido dank je. Ook zojuist een email ontvangen om afspraak te maken met Guidion. Dat wordt volgende week donderdag. Beter laat dan nooit.
@Tommie van Odido het lijkt wel alsof ik echt een pechvogel ben. Tot nu toe heb ik jou bij elke stap in het proces nodig gehad. Nu ook weer.
Als ik klantvoordeel wil activeren krijg ik de melding:"
Helaas! Deze pagina zit op slot
Deze pagina kan je niet bekijken. Maar we hebben genoeg andere pagina’s. Wat zoek je?"
Update: ondanks de foutmelding heb ik een email gehad dat het klantvoordeel succesvol is toegevoegd. Geen actie meer vereist en toch bedankt wederom.
Hey @anoniemanoe, dat is inderdaad bij ons bekend en wordt aan gewerkt!
Ik heb het voor je nagekeken en klantvoordeel is inderdaad actief.