Skip to main content

Ik ben een nieuwe klant van T-Mobile. Vandaag monteur van Gideon over de vloer gehad die de Huawei modem heeft geactiveerd. Dat is goed gelukt want het pon lampje brandt. De Zykel router blijft echter een rood werelbolletje houden. De monteur van Guidion is weggegaan met de mededeling dat t mobile een storing heeft en dat dit in de loop van de middag gaat werken. Helaas niet.

Ik heb ook nog de klantenservice gebeld en deze geeft aan dat de netwerkbeheerder is aangestuurd omdat er waarschijnlijk een kruising zit in de POP. Dat lijkt mij sterk aangezien het pon lampje van de Huawei ONT stabiel groen brandt. De utp poort lijkt wel te functioneren. Ik heb ook nog een Fritzbox proberen te verbinden. Nu is het bericht dat er binnen 3 werkdagen weer contact wordt opgenomen. Heeft iemand de gouden tip?

Ik zit op het kpn WBA netwerk en ben overgestapt van KPN. Die werkte tot gisteren perfect. Ik heb wel netjes data gekregen.

Hallo @wolonasi 

Dat is niet zo mooi.

Ik hoop dat ze het snel op zullen pakken.

Jij zit op GPON netwerk net zoals ik.

De spullen van T-mobile hangen dan in de wijkkast (pop).

De betekenis van de led lampjes van het Huawei ont kun je in dit tabel vinden.

Bedankt voor je antwoord. Op basis van deze tabel is de verbinding tussen olt en ont dus up (number 3). Is er ook een manier dat je de demping van het signaal kan achterhalen?

Ik heb dat toen gedaan via een laptop direct op de Huawei GPON ONT.

Ik gebruik nu een Fritzbox 5590 direct op glasvezel GPON SFP module.

Zie deze uitleg hoe.

En let op deze waarde -27 of lager is niet goed.

Maar het kan ook nog een registratie fout zijn van het serienummer.

@wolonasi 

En om dat ook uit te sluiten probeer eens een andere netwerkkabel tussen Huawei ONT en de router.

Hallo @wolonasi 

Het is mogelijk dat je een verkeerde signaal ontvangt, dan blijft het PON lampje ook stabiel groen branden.

Hallo @wolonasi 

Het is mogelijk dat je een verkeerde signaal ontvangt, dan blijft het PON lampje ook stabiel groen branden.

Hoezo leg uit.?

Zie tabel van de Huawei ONT.

Als het serienummer niet goed staat in de OLT wordt dit doormiddel van de lampjes op de Huawei ONT aangegeven.

Zie ook de andere foutmeldingen in dat tabel.

Ik heb nog even andere utp kabels geprobeerd en zelfs het kpn modem nog maar eens aangesloten, maar dit mocht helaas niet baten.

Ik heb de volgende gegevens uit de huawei ONT kunnen halen:

@Waqqas lijkt mij op het goede spoor te zitten aangezien er staat dat de OLT versie niet ‘’matcht’’'. De monteur is volgens mij niet in de pop geweest, maar er is wel iets gewijzigd in het netwerk aangezien de vorige ONT van KPN er mee stopte in de ochtend. Ik denk dat ik maar weer terug ga naar KPN aangezien die toch aardig sneller zijn in het oplossen en wel duidelijk informatie verstrekken.

@wolonasi 

De Guidion monteur gaat van tevoren wel langs de POP om je om te patchen van het KPN netwerk naar het eigen netwerk, dat zou dus wel gebeurd moeten zijn aangezien KPN het niet meer doet maar blijkbaar is er iets niet juist gedaan.

@wolonasi 

Wat ik er zo van begrijp is dat de instellingen in de OLT niet goed staan.

(Ik kan het fout hebben)

Ik hoop dat iemand van T-mobile het snel op pakt.

Ps Ik neem aan dan je ook al geprobeerd hebt de spanning even van de Huawei ONT te halen. (reboot)

Reageer