Hoi,
Wij wonen in De Meern, waar nu net overal in de stoepen glasvezel is aangelegd. Daarna via T-mobile een abonnement aangevraagd. De stappen als volgt zouden zijn (letterlijk uit mail T-mobile):
- Onze aannemer neemt contact met je op voor een zogenaamde schouwafspraak. De schouwer gaat kijken hoe en waar de kabel het beste naar binnen getrokken kan worden.
- Na de schouwing maakt de aannemer een nieuwe afspraak met je voor het aanleggen van het aansluitpunt.
- Als laatste komt onze installatiepartner Guidion langs voor de installatie. Je ontvangt een e-mail om hiervoor een afspraak te maken. Een week voor de installatie ontvang je het installatiepakket via de post met een Track & Trace code.
- Na de installatie nemen we nog telefonisch contact met je op om te bespreken of alles naar wens is verlopen.
Nu nam het fiber bedrijf contact met ons op, dus afspraak gemaakt. Gisteren waren ze hier, maar kwamen niet voor stap 1, maar meteen stap 2. Ze kwamen dus de glasvezel door de voortuin schieten. Die jongens mochten deze alleen afmonteren in de meterkast. Maar nu wonen we in een ouder huis, waar ziggo, kpn, etc allemaal in de trapkast (4 meter verder) zit. Daar komen dus ook alle UTP kabels en (nu nog) coax kabels in uit. Daar wil ik dus ook het modem hebben.
Nu kan ik een afspraak gaan maken met Guidion (stap 3), maar kunnen zij dan wel mijn modem gewoon in de trapkast hangen, en een kabeltje van de meterkast daarheen trekken in de kruipruimte?
Of kan ik er niet meer omheen en moet het modem in de meterkast komen en moet ik al mn kabels opnieuw gaan trekken?
Ben benieuwd of T-mobile hier wat over kan zeggen, of anderen in de community die zoiets hebben mee gemaakt.