Skip to main content

Goeiedag,

recent had ik gebeld over een mogelijk probleem met de adapters van de router en het Wifi+ punt. Hierdoor heb ik twee nieuwe adapters opgestuurd gekregen.

 

Nou is de vraag van mijn router; 12v, 1.5A. Power consumption: 18 Watt max.

Mijn vorige adapter leverde; 12v, 1,5A, 18 Watt.

Mijn nieuwe adapter levert; 12v, 2.5A, 30W

Nou ben ik zelf niet zo’n held met de berekeningen van voltage, ampère en/of wattage. Maar wat ik zie is dat de adapter meer levert aan zowel ampère als wel wattage. Mijn vraag is dan dus ook, kan dit kwaad voor deze oudere apparatuur? Kan dit op den duur voor mogelijk brand zorgen of is het in dit geval gewoon veilig omdat de adapter wel meer kan leveren, maar de routers alleen zullen krijgen wat ze nodig hebben? Voordat ik ze überhaupt in het stopcontact ga steken zou ik hier dus graag bevestiging op willen waarbij het in geen geval kan leiden tot mogelijk een hoger risico van brand en/of schade aan het apparatuur.

 

Daarnaast had ik ook een vraag betreft het glasvezel wat hier in de buurt is aangelegd. Dit zou rond januari/februari geleverd worden. De kabels steken inmiddels ook al uit de grond. Maar toen kreeg ik bericht dat het dan februari/maart zou worden en inmiddels is dat al weer verzet naar april/mei, maar verwacht hierdoor dat het ook wel weer mei/juni/juli en eventueel ook augustus zou worden. Nou had ik toen die tijd al een abonnement afgesloten met de veronderstelling dat ik er snel gebruik van zou kunnen maken, helaas is dat in de praktijk anders. Maar ondertussen zie ik wel al dat er zelfs aantrekkelijkere aanbiedingen zijn dan het geen wat ik toen heb afgesloten. Mijn vraag luid dan ook, wanneer kan ik nou wel genieten van die stabiele internet verbinding die ik van jullie gewend ben via glasvezel? Waarom komt er wel al een kabel uit de grond bij de woningen, maar duurt het doortrekken hiervan en/of het aansluiten ervan zo beduidend lang? En nou kwam er recentelijk een verkoper van Ziggo aan de deur die mij wist te vertellen dat ik de enige uit de buurt was die niet bij hun (Ziggo) was aangesloten. Nou neem ik dat wel met een korreltje zout, maar mocht dat waar zijn, heeft dat dan ook invloed op de snelheid van het aansluiten van het internet als (mogelijk) individueel hier in de buurt die gebruik maakt van T-Mobile?

Ik zie graag de antwoorden tegemoet!

Hoi @TeleV , welkom bij de community. 

De zwaardere adapter is juist geen probleem.  Deze kan meer vermogen leveren en wordt dus, omdat het modem minder Watt/vermogen vraagt bijvoorbeeld minder warm.

Het aanleggen van een Glasvezel netwerk in een wijk is een enorme klus. Naast vergunningen,  het bouwen en aansluiten van een centrale POP locatie moeten er ook mensen zijn die elk huis uiteindelijk aansluiten. Voor elke gebied is er verschillende netbeheerder. Bijvoorbeeld KPN networks of ODF. Deze bedrijven huren aannemers in om de fysieke klus te klaren. T-mobile huurt van de netbeheerders een glasvezel naar de woning van een klant zodra die zich aanmeld. Indien er nog geen Glasvezel in huis ligt zal de netbeheerder op een gegeven moment een aannemer aansturen voor de huisaansluiting. Wanneer/wat/hoe heeft T-mobile geen zicht op. Zodra de aansluiting gereed is aan de huis en de POP zijde ontvang je een email om een afspraak te maken met Guidion, de monteur service voor het plaatsen van de router bij jou thuis.

Dus, je moet helaas nog even geduld hebben.  


Dag Eric,

bedankt voor je heldere en duidelijke uitleg! Dan kan ik dat in ieder geval met een gerust hart aansluiten. Tevens wacht ik dan ook maar met een ongeduldig hart geduldig af.

Fijne werkdag verder!


Reageer