Goedemiddag,
Vorig jaar december heb ik een abonnement afgesloten om over te stappen van internet aanbieder. Ik stap over van Ziggo naar Odido glasvezel. De originele opleverdatum was 9 januari.
9 januari kwam de Gideon monteur langs, een snelle controle op de Nokia ONT gaf aan dat er een connectie was met de PON van Delta. Router (Zyxel T56) aangesloten alleen kleurde het internet lampje op de router niet groen, hij bleef rood. Monteur heeft een ticket aangemaakt voor Odido om de lijn te controleren.
11 januari ben ik teruggebelt door Odido, de lijn was hersteld door Delta, of ik de modem (ONT) en de router wilde resetten daarna zou het moeten werken. Thuisgekomen heb ik gelijk de stappen opgevolgd die mij doorgegeven waren, helaas hetzelfde resultaat. Ik heb zowel de modem als de router ook een aantal uur van het stroom gehaald, meerdere malen een reset gedaan maar het heeft allemaal niet mogen baten.
Opnieuw contact opgenomen met Odido, nu komt er morgen (16 januari) weer een monteur van Gideon langs. Ik vraag me een beetje af dat wanneer de modem een oke verbinding met de PON heeft of de monteur dan wat kan betekenen?
Heeft iemand dezelfde ervaring met Odido op het Delta netwerk? De ONT is een Nokia XS-010X-Q. Ik had nog gevraagd of Odido de gegevens kon controleren (S/N van de ONT en/of het MAC adres) maar dat was niet nodig.
Groet,
Max