Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe aansluiting afgesproken

  • 26 August 2023
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Ik heb een afspraak gemaakt voor installatie van internet en tv eind september. Dat moet wel doorgaan maar ik vraag me af hoe de glasvezel aansluiting vanaf de meterkast bij mijn t.v. terecht komt. Kan niet over de plinten dus heb ik aangegeven dat het via leidingen moet. Maar eerlijk gezegd lijkt me dat ook lastig. Woon in appartement dat volledig met laminaat is voorzien.

Misschien moet er eerst gekeken worden naar de mogelijkheden?

 

Aad Groenewoud

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Groenewoud ,

Waar de glasvezel verbinding binnenkomt zal dit op een FTU worden gemonteerd.  De Guidion monteur zal de ONT en router naast plaatsen. Vanaf daar is er nog inbegrepen om de wifi vanaf de router te testen en de meegeleverde kabel met de TV decoder langs een plint naar de tv te leggen.

Andere werkzaamheden kun je aanvragen via de helpdesk van de monteurservice (guidon). Maar kabels trekken in buizen is vaak niet mogelijk.  Er zijn niet zoveel huizen waar ze netjes loze leidingen hebben gelegd die ook toegankelijk zijn voor trekveer en kabel. Hier kun je dus geen garantie op success voor krijgen. Vaak is het handiger om vooraf een elektrotechnisch installatie bedrijf een kabel te laten trekken. Die hebben dan meer tijd en mogelijkheden.  De Guidion monteur kan dan de RJ45 stekkers aanknijpen. 

Reageer