Nieuw klant Odido

  • 8 October 2023
  • 71 reacties
  • 1142 Bekeken


Toon eerste reactie

71 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Terneusen86, de distributie kabel van de splitter is stuk. Deze dient vervangen te worden. Dit is een update van vanmorgen om 09:43.

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, de distributie kabel van de splitter is stuk. Deze dient vervangen te worden. Dit is een update van vanmorgen om 09:43.

Okej. Nog niets concreets wanneer het gemaakt gaat worden door aangewezen bedrijf.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Terneusen86, ik heb het direct voor je nagekeken! Het is nog in behandeling bij de netwerkbeheerder. Zodra er iets concreets is, zul je het horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Hoi @Terneusen86, ik heb het direct voor je nagekeken! Het is nog in behandeling bij de netwerkbeheerder. Zodra er iets concreets is, zul je het horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Goedemorgen Ishana,

Ik heb vanmorgen een collega van jou van de klantenservice aan de lijn gehad. Dit had niet met de splitter in kwestie te maken. Maar ik kreeg een factuur van KPN. Dit vind ik wel raar gezien ik gebruik heb gemaakt van de overstap service van Odido. Nu kreeg ik van KPN te horen dat dit niet is doorgezet door jullie. De collega die ik net gesproken heb van jullie zegt van wel. Ik snap er helemaal niets meer van. Loopt momenteel al niet lekker gezien ik al 3 weken met een kapotte splitter zit en nog wacht wanneer dit eindelijk gemaakt gaat worden komt er dit ook weer bij. 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Terneusen86, de monteurs zijn nog steeds bezig met het onderzoek. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe update.

De overstap is wel geaccepteerd zie ik. Deze kwestie zul je toch echt met KPN moeten bespreken. Zij hebben, als het goed is, op 05-10-2023 bericht gehad van ons over de overstapservice. 

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, de monteurs zijn nog steeds bezig met het onderzoek. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe update.

De overstap is wel geaccepteerd zie ik. Deze kwestie zul je toch echt met KPN moeten bespreken. Zij hebben, als het goed is, op 05-10-2023 bericht gehad van ons over de overstapservice. 

Beste Tommie,


Ff een update van mijn kant.
Vandaag contact gehad kpn over een nieuwe afschrijving en kreeg de melding u bent nog niet over naar Odido.
Heb aangegeven dat ik ook nog niet bij Odido aangesloten ben omdat er gewoon een defecte splitter nog niet aangesloten is en dat er niemand is die weet wie dergelijke splitter aan moet sluiten.
Zowel Guidion / KPN beheer als Odido weten niet wie dat moet doen alleen geeft KPN aan dat dit geen 3 weken hoeft te duren.
Daarom bij deze mijn standpunt die ik bij Odido aangegeven heb dat als ik voor vrijdag geen aansluiting heb ik mijn contract bij Odido ontbind en bij Kpn blijf en dat die het gaan oplossen.
Vind het jammer dat Odido het niet kan oplossen.

Reputatie 7
Badge +9

@Terneusen86 ik begrijp je sentiment hierin volledig. Ik hoop dat we het voor vrijdag voor je hebben kunnen oplossen!

Hey @Terneusen86, de monteurs zijn nog steeds bezig met het onderzoek. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe update.

De overstap is wel geaccepteerd zie ik. Deze kwestie zul je toch echt met KPN moeten bespreken. Zij hebben, als het goed is, op 05-10-2023 bericht gehad van ons over de overstapservice. 

Beste Tommie,


Ff een update van mijn kant.
Vandaag contact gehad kpn over een nieuwe afschrijving en kreeg de melding u bent nog niet over naar Odido.
Heb aangegeven dat ik ook nog niet bij Odido aangesloten ben omdat er gewoon een defecte splitter nog niet aangesloten is en dat er niemand is die weet wie dergelijke splitter aan moet sluiten.
Zowel Guidion / KPN beheer als Odido weten niet wie dat moet doen alleen geeft KPN aan dat dit geen 3 weken hoeft te duren.
Daarom bij deze mijn standpunt die ik bij Odido aangegeven heb dat als ik voor vrijdag geen aansluiting heb ik mijn contract bij Odido ontbind en bij Kpn blijf en dat die het gaan oplossen.
Vind het jammer dat Odido het niet kan oplossen.

Ze weten echt wel wie dergelijke splitter kan vernieuwen en ik dacht dat het motto was : We maken het voor iedereen makkelijker maar zo te zien is dat niet het geval.

 

@Terneusen86 ik heb echt respect voor je geduld. Voor mij is jouw ervaring met de overstap van KPN naar Odido een reden om dit niet te doen. Ik blijf voorlopig bij KPN totdat Odido hun zaakjes beter voor elkaar heeft en stopt met (nieuwe) klanten aan het lijntje te houden.

Goedkoop is duurkoop...dat blijkt wel weer. 

 

Reputatie 1

@Terneusen86 ik begrijp je sentiment hierin volledig. Ik hoop dat we het voor vrijdag voor je hebben kunnen oplossen!

Hi Tommie,

Gelukkig dat je mij hierin begrijpt. Ik heb gisteren contact gehad met KPN gezien het feit dat er bij mij abonnement koste van mijn bankrekening geschreven is. De reden hiervan is dat mijn internet nog steeds niet werkend is vanuit jullie. Als dit werkend is gaat mijn overstap pas in werking zoals hun vermelden (hun wachten nog op reactie vanuit Odido als de internet verbinding werkend is). Je begrijpt nu natuurlijk wel dat ik met extra kosten zit van €60.86,- Ik heb netjes de klantenservice gebeld en dit voorgelegd met de oplossing. Krijg als antwoord dat dit mijn eigen koste zijn. Dit kan toch niet waar zijn, is dit de gang van zaken hoe Odido met zijn klanten om gaat momenteel? Heb ook aan deze persoon gevraagd hoe het zit met de “splitter” kwestie. Ik krijg te horen dat er nog helemaal niets in behandeling is genomen na de ticket die naar de technische dienst is gegaan. In mijn vorige post hierboven lag mijn deadline tot morgen. Mocht ik niets horen met een passende oplossing hierover, dan ben ik echt genoodzaakt mijn abonnement op te zeggen morgen. Graag verneem ik een reactie hierop van jullie. Wat zijn mijn rechten hierin gezien ik al vanaf 5 Oktober zonder internet zit, niet thuis kan werken, niet aan school kan werken en met 2 kinderen thuis zit die geen kant op kunnen….

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Terneusen86, ik hoop het iets duidelijker te kunnen uitleggen.

Dit zijn namelijk geen dubbele kosten omdat je op dit moment nog gebruik kunt maken van het internet van KPN. Wij beginnen pas met factureren op het moment dat het modem online is. Vanaf dat moment gaat je contract pas bij ons van start en betaal je ook pas voor je abonnement. 

 

Ook heb ik gekeken of er al een nieuwe update is. Op dit moment staat het nog on hold vanwegen de kapotte distributiekabel. Hopelijk wordt het snel opgepakt, ook ik moet het ticket afwachten jammer genoeg.

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, ik hoop het iets duidelijker te kunnen uitleggen.

Dit zijn namelijk geen dubbele kosten omdat je op dit moment nog gebruik kunt maken van het internet van KPN. Wij beginnen pas met factureren op het moment dat het modem online is. Vanaf dat moment gaat je contract pas bij ons van start en betaal je ook pas voor je abonnement. 

 

Ook heb ik gekeken of er al een nieuwe update is. Op dit moment staat het nog on hold vanwegen de kapotte distributiekabel. Hopelijk wordt het snel opgepakt, ook ik moet het ticket afwachten jammer genoeg.

Hi Tommie,

Het klopt niet helemaal wat je vertelt, gezien de splitter eruit ligt + de monteur van Odido heeft de spullen van KPN verwijderd. Dus ik kan sowieso geen kant op met het gebruik van Internet. Dus er wordt geld afgeschreven terwijl ik nergens gebruik van kan maken. Volgende week Donderdag komt er een monteur van Gideon langs. Het zal mij benieuwen of het opgelost gaat worden mbt tot splitter, en hopelijk heeft hij de juiste spullen bij. 

Reputatie 7
Badge +9

@Terneusen86 dat is inderdaad ook zo. Dan doen we het volgende: Ik zal de kosten vanaf het moment dat Guidion geweest is en de spullen van KPN eraf gehaald heeft, voor je vergoeden. Hiervoor heb ik wel een factuur nodig en moet je volledig opgelverd zijn!

Reputatie 1

@Terneusen86 dat is inderdaad ook zo. Dan doen we het volgende: Ik zal de kosten vanaf het moment dat Guidion geweest is en de spullen van KPN eraf gehaald heeft, voor je vergoeden. Hiervoor heb ik wel een factuur nodig en moet je volledig opgelverd zijn!

Hi Tommie. De spullen van KPN zijn er al van af gehaald. Dat heeft de installatie monteur van jullie al gedaan, die op 5 Oktober is geweest. Waar kan ik de factuur naartoe sturen? 

Reputatie 7
Badge +9

@Terneusen86 ja dat begrijp ik. Dus vanaf 5 oktober kan ik de kosten voor je vergoeden. Je moet wel eerst door ons aangesloten zijn voordat ik dit kan vergoeden. Dan mag je de factuur, hier in het topic met mij delen. Zorg wel dat je persoonlijke gegevens doorgestreept zijn.

Reputatie 1

@Terneusen86 ja dat begrijp ik. Dus vanaf 5 oktober kan ik de kosten voor je vergoeden. Je moet wel eerst door ons aangesloten zijn voordat ik dit kan vergoeden. Dan mag je de factuur, hier in het topic met mij delen. Zorg wel dat je persoonlijke gegevens doorgestreept zijn.

Hi Tommie,

Vandaag een installatie monteur aan de deur gehad (Rifat) van Odido/Guidion. Waarom ik deze monteur krijg vind ik apart. Gezien hij de splitter niet kan maken. Hij heeft een ticket aangemaakt, en mij vertelt dat er binnen 4 uur het geregeld zou worden. En dat er iemand aangestuurd is die het vandaag werkend ging maken. Hij had een OSM melding aangemaakt. Heel de dag thuis gezet (wederom niet gewerkt) mijn baas is hier ook wel een beetje klaar mee, kan ik hier ook een factuur van sturen?

Ga ik hier weer een week op wachten voor er iemand met duidelijkheid en woorden bij daden gaat voegen? Wij zijn al weer 4 weken verstreken met deze ellende. Nog niks geregeld. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Terneusen86, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat KPN NetwerkNL aangestuurd moet worden. Zij zullen het binnen drie dagen moeten oppakken. Hopelijk hebben zij nu eindelijk de oplossing.

Die factuur kan ik jammer genoeg niet voor je vergoeden. Het verloopt allemaal inderdaad niet soepel maar meer dan dit kan ik niet voor je doen. Ik hoop oprecht dat KPN NetwerkNL het nu voor je kan oplossen.

Reputatie 1

Hey @Terneusen86, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat KPN NetwerkNL aangestuurd moet worden. Zij zullen het binnen drie dagen moeten oppakken. Hopelijk hebben zij nu eindelijk de oplossing.

Die factuur kan ik jammer genoeg niet voor je vergoeden. Het verloopt allemaal inderdaad niet soepel maar meer dan dit kan ik niet voor je doen. Ik hoop oprecht dat KPN NetwerkNL het nu voor je kan oplossen.

Hi Tommie,

KPN Netwerkbeheer is al een keer in de kast geweest. Als je de geschiedenis terugleest. Jou collega van de klantenservice vertelde mij gisteren 6 werkdagen. Wat is het nu? Ik ben 4 weken bezig met jullie voor een splitter reparatie. Ik vind het belachelijk dat het dat dit zo lang moet duren. Ik wil geen werkdagen/weken meer wachten. Ik vind dat er vanuit jullie is sneller gehandeld moet worden. Ik had gisteren ene Dennis van de klantenservice een opmerking dat er bij KPN een grote puinzooi is. Maar jullie bevinden ook in dit rijtje. De monteur die gisteren bij mij was vertelde dat osm binnen 4 uur geregeld moest zijn (Rifat).

Ik ben van mening dat jullie het vandaag maar is gaan regelen ipv volgende week. Ik wacht dadelijk onderhand 5 weken Tommie. Als vanmiddag niet geregeld is bel ik morgen op. En dan zeg ik alles op. En kunnen jullie de spulletjes komen ophalen die in mijn meterkast zitten. Echt te belachelijk voor woorden. Want dit gaat een principe kwestie worden. 2 kinderen die over de flos zijn die geen tv kunnen kijken ect. Ik heb hieronder alvast de factuur van KPN die mogen jullie alvast vergoeden want deze ga ik niet betalen, en ga hier niet meer opwachten tot jullie mij hebben aangesloten

.

Ik zou al veel eerder opgezegd hebben met zo’n wanprestatie. Wat een puinhoop bij Odido. 

Is deze bende wat Odido bedoelt met : ‘We zijn hier om te laten zien hoe het ook kan’ ?

Reputatie 1

Ik zou al veel eerder opgezegd hebben met zo’n wanprestatie. Wat een puinhoop bij Odido. 

Is deze bende wat Odido bedoelt met : ‘We zijn hier om te laten zien hoe het ook kan’ ?

Hi Edje040,

Schijnbaar is het moeilijk om de juiste persoon aan te sturen die de splitter in de wijkcentrale kan repareren voor mij. Maar ik ga niet meer zitten wachten. Ons geduld is na 4 weken wel op.

Ik zou al veel eerder opgezegd hebben met zo’n wanprestatie. Wat een puinhoop bij Odido. 

Is deze bende wat Odido bedoelt met : ‘We zijn hier om te laten zien hoe het ook kan’ ?

Hi Edje040,

Schijnbaar is het moeilijk om de juiste persoon aan te sturen die de splitter in de wijkcentrale kan repareren voor mij. Maar ik ga niet meer zitten wachten. Ons geduld is na 4 weken wel op.

Probleem is dat je in de ogen van de provider een onbelangrijke klant bent. Hoe meer partijen er bij betrokken zijn hoe onbelangrijker de eindklant. Men heeft geen idee (en het interesseert ze ook niet) dat jij en je gezin er ontzettend veel last van hebben (werk, school, etc.). Wat men vergeet is dat het meer schade toebrengt dan de kostenbesparing oplevert door het bij diverse partijen te beleggen. Hierdoor gaan klanten weg en, zeker niet te vergeten, hierdoor komen klanten niet. Ik heb serieus nagedacht om over te stappen maar geen haar op mijn hoofd die daar nu nog aan denkt. Ook zal ik mensen in mijn omgeving die overwegen over te stappen, verwijzen naar dit forum. 

Gemiste kans van Odido om klanten serieus te nemen. 

Reputatie 1

Ik zou al veel eerder opgezegd hebben met zo’n wanprestatie. Wat een puinhoop bij Odido. 

Is deze bende wat Odido bedoelt met : ‘We zijn hier om te laten zien hoe het ook kan’ ?

Hi Edje040,

Schijnbaar is het moeilijk om de juiste persoon aan te sturen die de splitter in de wijkcentrale kan repareren voor mij. Maar ik ga niet meer zitten wachten. Ons geduld is na 4 weken wel op.

Probleem is dat je in de ogen van de provider een onbelangrijke klant bent. Hoe meer partijen er bij betrokken zijn hoe onbelangrijker de eindklant. Men heeft geen idee (en het interesseert ze ook niet) dat jij en je gezin er ontzettend veel last van hebben (werk, school, etc.). Wat men vergeet is dat het meer schade toebrengt dan de kostenbesparing oplevert door het bij diverse partijen te beleggen. Hierdoor gaan klanten weg en, zeker niet te vergeten, hierdoor komen klanten niet. Ik heb serieus nagedacht om over te stappen maar geen haar op mijn hoofd die daar nu nog aan denkt. Ook zal ik mensen in mijn omgeving die overwegen over te stappen, verwijzen naar dit forum. 

Gemiste kans van Odido om klanten serieus te nemen. 

Blijkbaar is dit wel het geval. Krijg ook namelijk weinig respons. Op alle fronten. En veel wijzer als “Wij zijn er mee bezig” maar vervolgens zit je zonder internet 5 weken lang. Ik geef ze 1,5 dag en dan ga ik wel bij een ander kijken. Mijn geduld is al te lang op de proef gesteld door Odido.

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

Zojuist kpn netwerkbeheer gebeld. Maar de aannemer heeft de ticket afgesloten? Waarom wordt dit gedaan? Ik wilde weten wanneer ze de reparatie gingen uitvoeren voor de splitterkabel.l in de wijkcentrale. Weer een teleurstelling…weer dagen/weken wachten. Kunnen jullie is na gaan waarom opdrachten worden afgesloten terwijl er nog niets is gerepareerd…

Dit is de 2de keer al dat een aannemer dit afsluit zonder iets uitgevoerd te hebben.

Reputatie 1

@Tommie van Odido

Zojuist kpn netwerkbeheer gebeld. Maar de aannemer heeft de ticket afgesloten? Waarom wordt dit gedaan? Ik wilde weten wanneer ze de reparatie gingen uitvoeren voor de splitterkabel.l in de wijkcentrale. Weer een teleurstelling…weer dagen/weken wachten. Kunnen jullie is na gaan waarom opdrachten worden afgesloten terwijl er nog niets is gerepareerd…

Dit is de 2de keer al dat een aannemer dit afsluit zonder iets uitgevoerd te hebben.

De kabel was wel gemaakt, maar nu bleek er een kabel onder de grond die kapot was. Nu is er een ticket uitgezet naar het desbetreffende bedrijf om deze te repareren. Als ze net zo snel zijn als vorige week. Dan met een beetje geluk hebben wij deze week weer internet @Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Terneusen86, ik zie nu dat we in twee topics contact hebben. Zou je willen kijken naar mijn reactie in het andere topic? Ik wil je vragen het contact via één topic te houden. Dit is een huisregel van onze Community en zo spreken we niet langs elkaar heen. Dankjewel!

Reageer