Skip to main content
Beantwoord

Nieuw glasvezel: fout mailadres dus onvindbaar contract moeder

  • 26 May 2024
  • 5 reacties
  • 98 Bekeken

Mijn oude moeder van bijna tachtig heeft Odido glasvezel aan laten leggen (doortrekken van de kabel door Guidion was een drama, maar dat terzijde), maar bij de aanmaak van haar abonnement heeft de medewerker aan de deur een spelfout gemaakt in haar mailadres, waardoor ze nooit haar contract heeft ontvangen en ook geen inlogaccount heeft gekregen. Dit is allemaal echt veel te ingewikkeld voor een hoogbejaard iemand, dus ik, haar zoon, wil dit nu proberen op te lossen.

Ze heeft ook nog een actief T-mobile/Odido telefoonabonnement lopen op hetzelfde adres waarvan we wel alle correcte inloggegevens en een klantnummer hebben. Maar deze 2 'verschillende’ abonnementen moeten natuurlijk gewoon worden samengevoegd.

Echter: bij het bellen naar de klantenservice wilde men haar niet helpen en werd ze naar een Odido-winkel verwezen. Na een lange tocht met de rollator hoorde ze in de winkel dat men haar ook niet kon helpen, en kon men alleen maar zien dat er inderdaad een spelfout in haar 'glasvezel’-mailadres zit.

Dus nu de vraag: hoe nu verder?

  • Wie kan die abonnementen samenvoegen 
  • hoe krijgen we overal dat verkeerde niet-bestaande mailadres weg
  • en waar zijn de administratieve glasvezelaccount inloggegevens voor Odido.nl?

Voor de goede orde: ze heeft nu een prima werkende glasvezelverbinding in huis met het Zyxel-modem dat gewoon werkt en waarbij wel een kaartje zit met inloggegevens van dat apparaat, maar ze heeft nooit mail over haar abonnement ontvangen natuurlijk op dat niet bestaande mailadres. (Overigens moest ik 5GHz op het modem uitzetten omdat allerlei apparaten alleen maar met 2.4Ghz bleken te werken)…

Bij ontvangst van haar modem, zat in de doos gelukkig wel een brief met het klantnummer van de 'foute’ account maar verder dan dat komen we niet.

Mijn moeder heeft wel al glasvezel-afschrijvingen gezien op haar bankrekening, maar kan nu niet zien welke kosten dat precies zijn… 
Graag hulp en suggesties. Ze is vast niet de enige in NL die dit overkomt, en ik heb tot nu toe alleen maar haar eigen verhaal aangehoord dus weet niet precies hoe de vork in de steel zit qua administratie.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @torren 

Goed dat je via deze weg alsnog aan de bel trekt. Ik wil graag mijn excuses aanbieden dat dit zo moeizaam is verlopen, ik help je graag verder om dit voor je moeder in orde te maken. Ik wil niet langer dat ze hier nog een omkijken naar heeft en dat ze met gemak inzicht heeft in haar abonnement. 

Wanneer ik het e-mailadres heb aangepast, ga ik je ook verder helpen om het Klantvoordeel te activeren. Op dit moment kan ik echter nog niet bij het abonnement, wil je mij in een privébericht jouw moeders postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer sturen? Dan kan ik gelijk voor je aan de slag! 

Ja @Teresa van Odido  dat kan ik straks doen. 
Helpt het ook als ik allebei de klantnummers geef?

Reputatie 7
Badge +9

Dat helpt zeker @torren. Teresa zal het zo spoedig mogelijk oppakken! 

Dit is nu gelukkig opgelost. Het bleek dat de verkoper aan de deur zelfs TWEE spelfouten had gemaakt. Wel wonderlijk dat het losse glasvezel-account aan het mobiele inlogaccount gekoppeld kom worden. Je zou verwachten dat dit eigenlijk niet zomaar kan. 

Reputatie 7
Badge +9

Gelukkig maar @torren, blij om te horen dat het inmiddels opgelost is! 

Reageer