Nieuw bij Odido - modem werkt, maar geen internet lampje

  • 14 March 2024
  • 19 reacties
  • 142 Bekeken


De monteur is een tijdje terug langs geweest voor de aansluiting. Het modem werkt en er branden lampjes, alleen nog geen groen lampje voor internet. 
 

Volgens mij moet het internetabonnement nog geactiveerd worden.


Graag hulp! 🙂 
 

 

 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @Jinsang, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice en dat Guidion al aangestuurd is. Als de monteur geweest is zou je mij dan een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jinsang 

Volgens mij is er geen WAN connectie, gaat de internetkabel vanaf de ONT naar de blauwe WAN poort achter de Zyxel?

De ONT is het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router. Indien die wel is aangesloten probeer dan eens een andere kabel tussen ONT en router.

Dank voor je snelle reactie!

 

De kabel achterin het modem zat inderdaad verkeerd. Ik zie nu een lampje bij internet, alleen die is wel rood. 
 

Ook zag ik net dat het PON lampje knippert van de ONT. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jinsang 

Waarschijnlijk is de ONT niet goed geregistreerd, wacht even de reactie van een moderator af.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jinsang, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice en dat Guidion al aangestuurd is. Als de monteur geweest is zou je mij dan een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 

Hi @Jinsang, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice en dat Guidion al aangestuurd is. Als de monteur geweest is zou je mij dan een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 


Iemand van Guidion is langs geweest. Hij heeft gekeken naar het kleine kastje van Huawei en het PON lampje blijft knipperen. Hij kon weer niets voor me betekenen. 
 

Volgens hem kan het misschien liggen aan het glasvezel kastje. Hij vertelde dat hij een melding ervan heeft gemaakt en dat VolkerWessels het gaat oppakken.

 

Eerlijk gezegd is het allemaal een beetje vaag en duurt het wel lang allemaal. Ik wil gewoon heel graag internet! 
 

Kun je me nog verder op weg helpen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie dat de monteur vandaag geweest en een ticket voor de onderaannemer gemaakt heeft @Jinsang. We gaan het voor je doorzetten en hopelijk krijgen we je snel weer up and running! 

Ik zie dat de monteur vandaag geweest en een ticket voor de onderaannemer gemaakt heeft @Jinsang. We gaan het voor je doorzetten en hopelijk krijgen we je snel weer up and running! 

Hoelang duurt het voordat die langskomt? 

Reputatie 7
Badge +9

Er wordt vanzelf contact met je opgenomen om een afspraak in te plannen wanneer mogelijk @Jinsang

Ik wacht af! Hopelijk kan het snel gebeuren.

Kunnen jullie mij voor nu voorzien van extra internet via de telefoon? Dan kan ik voor nu werken met een hotspot. Aangezien het waarschijnlijk nog even zo blijft. 

Reputatie 7
Badge +9

Zeker @Jinsang, ik heb je twee vouchercodes en de werkinstructie in een privébericht gestuurd! 

Zeker @Jinsang, ik heb je twee vouchercodes en de werkinstructie in een privébericht gestuurd! 

De vouchers zijn fijn in de tussentijd! 
 

Maar kun je al een indicatie geven over wanneer de monteur voor het glasvezel kastje langs komt?

Reputatie 7
Badge +9

Er is een monteur aangestuurd @Jinsang. Ik hoop oprecht dat je snel een afspraak kan inplannen! Ik heb voor de zekerheid het ticket nog een duwtje in de rug gegeven, hopelijk helpt dit om wat vaart te maken. 

Is het aan het glasvezelbedrijf om die afspraak in te plannen?

 

En is het waardevol om ze zelf nog te benaderen?
 

 

En waar ik nog aan dacht.


Mijn abonnement kosten zijn helemaal nog niet ingegaan en de status van het abonnement geeft aan dat de monteur van Guidion nog langs moet komen. 
 

Kan dat er iets mee te maken hebben? Dat er nog geen internet is omdat de status niet is afgerond ofzo?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jinsang 

De onderaannemer komt namens het glasvezel bedrijf.

Na een werkende installatie door Guidion wordt jouw verbinding op afgerond gezet zodat het contract in kan gaan en de facturatie kan starten, dit is nog niet door de monteur gedaan.

Ik had dit ook eens maar het had bij mij geen invloed op de verbinding. Bij jou kan er geen verbinding tot stand worden gebracht met de wijkcentrale.

Zeker @Jinsang, ik heb je twee vouchercodes en de werkinstructie in een privébericht gestuurd! 

Deze vouchers zijn ontzettend behulpzaam en fijn geweest tijdens het wachten op het laten fixen van mijn internet. Echter heb ik nog steeds geen idee wanneer er weer een monteur langs kan komen, dus ik denk dat het nog even kan duren. 

Kun je me voorzien van nog een aantal vouchers?

Reputatie 6
Badge +2

@Jinsang Fijn dat de vouchers een goede tijdelijke oplossing bieden, ik heb je er gelijk nog een aantal gestuurd! 

Ik ben helaas nog steeds aan het wachten op de onderaannemer en er zijn bijna weer twee weken voorbij. 
 

Zou je me weer kunnen voorzien van een aantal vouchers? 
 

🙂

 

Groet,

Jordy

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jinsang 

Ik stuur je 2 vouchers via een privebericht ✅

Reageer