Beantwoord
Na brand en renovatie ISRA punt in gemeenschappelijke ruimte van huurwoning verdwenen. Wie moet dit oplossen?
Goedemiddag!
Negen maanden geleden was er brand in de benedenverdieping van het pand waarin ik woon. Tot die tijd had ik T-mobileThuis en dat werkte prima. Ik vertrok naar een tussenwoning, verhuisde m'n aansluiting mee, en ondertussen werd de woning gerenoveerd. Nu zijn we sinds een week weer terug in de woning. Netjes weer T-mobile mee terug verhuisd en vorige week zou er verbinding moeten zijn. Zou. Want het werkte niet.
Van het kastje naar de muur en weer heel veel keer terug, blijkt dat niemand zich hier verantwoordelijk voor voelt.
Eerst natuurlijk T-mobile gebeld. Elke dag, en heel veel tijd kwijtgeraakt. Uiteindelijk stuurden ze een monteur, maar die stelde vast dat er qua t-mobile geen probleem was. Het zou aan de KPN lijn liggen.
De volgende dag stond de KPN monteur op de stoep. Die constateerde dat het probleem niet in mijn appartement zit, maar ergens tussen voordeur en mijn appartement. In de gemeenschappelijke ruimte dus. Dat moet je woningbouwvereniging oplossen, zei hij, en vertrok.
De woningbouwvereniging heeft een elektricien langs gestuurd die een las heeft gerepareerd, maar dat heeft niet geholpen.
Mijn vraag is:
Hoe krijg ik dit opgelost en voor wie zijn de kosten?
Alvast bedankt voor reacties!
Negen maanden geleden was er brand in de benedenverdieping van het pand waarin ik woon. Tot die tijd had ik T-mobileThuis en dat werkte prima. Ik vertrok naar een tussenwoning, verhuisde m'n aansluiting mee, en ondertussen werd de woning gerenoveerd. Nu zijn we sinds een week weer terug in de woning. Netjes weer T-mobile mee terug verhuisd en vorige week zou er verbinding moeten zijn. Zou. Want het werkte niet.
Van het kastje naar de muur en weer heel veel keer terug, blijkt dat niemand zich hier verantwoordelijk voor voelt.
Eerst natuurlijk T-mobile gebeld. Elke dag, en heel veel tijd kwijtgeraakt. Uiteindelijk stuurden ze een monteur, maar die stelde vast dat er qua t-mobile geen probleem was. Het zou aan de KPN lijn liggen.
De volgende dag stond de KPN monteur op de stoep. Die constateerde dat het probleem niet in mijn appartement zit, maar ergens tussen voordeur en mijn appartement. In de gemeenschappelijke ruimte dus. Dat moet je woningbouwvereniging oplossen, zei hij, en vertrok.
De woningbouwvereniging heeft een elektricien langs gestuurd die een las heeft gerepareerd, maar dat heeft niet geholpen.
Mijn vraag is:
Hoe krijg ik dit opgelost en voor wie zijn de kosten?
Alvast bedankt voor reacties!
Beste antwoord door Hidden.nld
hoi @Els1970 ,
gelukkig maar dat jullie er allemaal goed uit gekomen zijn. de spullen zijn gelukkig vervangbaar.
voorwat betreft de aansluiting, dit valt echt onder de verantwoording van de eigenaar. gezien ISDN eigenlijk niet meer gebruikt word. is dus alles na het isra niet meer voor de netbeheerder. je kan dit eigenlijk vergelijken met gas water en stroom. alles na het eerste punt is voor de eigenaar zelf.
het is mogelijk om kpn een eigen isra te laten maken in jou woning. dit kan de eigenaar aanvragen via https://www.mijnaansluiting.nl/
er word dan een offerte gemaakt voor de kosten.
De electricien van de woningbouw moet gewoon beneden beginnen. modem aansluiten en dan bij elke las kijken of er nog signaal is, net zo lang tot het in je woning werkt.
ik ben natuurlijk niet op de hoogte van de situatie terplaatse. maar het lijkt mij niet moeilijk. plan b is een hele nieuwe kabel vanaf jou aansluiting in de woning tot aan het isra van kpn.
Bekijk origineelgelukkig maar dat jullie er allemaal goed uit gekomen zijn. de spullen zijn gelukkig vervangbaar.
voorwat betreft de aansluiting, dit valt echt onder de verantwoording van de eigenaar. gezien ISDN eigenlijk niet meer gebruikt word. is dus alles na het isra niet meer voor de netbeheerder. je kan dit eigenlijk vergelijken met gas water en stroom. alles na het eerste punt is voor de eigenaar zelf.
het is mogelijk om kpn een eigen isra te laten maken in jou woning. dit kan de eigenaar aanvragen via https://www.mijnaansluiting.nl/
er word dan een offerte gemaakt voor de kosten.
De electricien van de woningbouw moet gewoon beneden beginnen. modem aansluiten en dan bij elke las kijken of er nog signaal is, net zo lang tot het in je woning werkt.
ik ben natuurlijk niet op de hoogte van de situatie terplaatse. maar het lijkt mij niet moeilijk. plan b is een hele nieuwe kabel vanaf jou aansluiting in de woning tot aan het isra van kpn.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.