Beste lezer,
Bijna 7 maanden geleden hebben wij sleutel ontvangen van ons nieuwbouwhuis. Bij het opleveren van het huis zou je verwachten dat alle bekabeling in de wijk voor het glasvezelnetwerk is afgerond. Helaas was dat niet zo en ben ik nu bijna 7 maanden verder en heb nog steeds geen internet!
18 oktober heb ik dan ook voor het eerst internet aangevraagd bij Oddido (daarvoor zat ik bij KPN, maar vertelde mij dat zij nog later zouden gaan opleveren dan Oddido). Tot de dag van vandaag heb ik nog steeds geen internet, na meerdere malen te hebben gebeld en gevraagd of er meer spoed achter kan. Oddido zie ik nog steeds als hoofdverantwoordelijke voor het opleveren van het internet en zullen alle onderaannemer/bedrijven (bv. Delta fiber) onderdruk moeten zetten om z.s.m. de aansluiting te laten lukken (hierin is Odiddo nalatig).
8 januari komt er voor de tweede keer een monteur langs en ik verwacht dat die dag het internet het gaat doen en accepteer geen nee. Ik verwacht dat Odiddo voor 8 januari alle betrokken partijen die te maken hebben met het glasvezelnetwerk stand-by houdt en zorgt dat het ook die dag gaat lukken. Mocht er bv. gegraven moeten worden en/of een nieuwe glasvezelkabel aangelegd moet worden dan verwacht ik ook dat het 8 januari gaat gebeuren. Ik waarschuw hierbij ook dat de monteur van Allinq niet mag vertrekken voordat het internet werkt. Als hij afhankelijk is van andere partijen dan moet Oddido/Allinq/Delta Fiber/Gemeente ervoor zorgen dat die partijen/mensen beschikbaar zijn zodat het internet goed gaat werken
Verder vind ik het redelijk dat ik goed gecompenseerd wordt voor dit probleem (mij onbeperkt internet geven is geen compensatie). Het liefst zou ik dan ook niet bij jullie een abonnement afsluiten, maar KPN zal nog veel langer gaan duren.
Indien het niet mogelijk gaat zijn om 8 januari het internet werkende te krijgen (wat ik eigenlijk niet meer accepteer) dan verwacht ik dat een van de directieleden van Oddido mij persoonlijk belt en uitleg geeft over de zaak. Het is ronduit belachelijk dat in 2023 en 2024 zelfs zonder internet kan leven. Ik kan bijv. mijn huis niet fatsoenlijk beveiligen, omdat internet hiervoor een noodzaak is. Daarnaast werkt gaat thuiswerken lastig.
Ik hoop dat het dan ook 8 januari gaat lukken en dat de monteur eenvoudig de apparaten die er nu staat vervangt en dat het internet vervolgens werkt
Bovenstaande klacht heb ik ook aangegeven per telefoon, maar vind het fijn om dit ook schriftelijk vast te leggen.
Succes.