Skip to main content

Beste lezer,

Bijna 7 maanden geleden hebben wij sleutel ontvangen van ons nieuwbouwhuis. Bij het opleveren van het huis zou je verwachten dat alle bekabeling in de wijk voor het glasvezelnetwerk is afgerond. Helaas was dat niet zo en ben ik nu bijna 7 maanden verder en heb nog steeds geen internet!

18 oktober heb ik dan ook voor het eerst internet aangevraagd bij Oddido (daarvoor zat ik bij KPN, maar vertelde mij dat zij nog later zouden gaan opleveren dan Oddido). Tot de dag van vandaag heb ik nog steeds geen internet, na meerdere malen te hebben gebeld en gevraagd of er meer spoed achter kan. Oddido zie ik nog steeds als hoofdverantwoordelijke voor het opleveren van het internet en zullen alle onderaannemer/bedrijven (bv. Delta fiber) onderdruk moeten zetten om z.s.m. de aansluiting te laten lukken (hierin is Odiddo nalatig). 

8 januari komt er voor de tweede keer een monteur langs en ik verwacht dat die dag het internet het gaat doen en accepteer geen nee. Ik verwacht dat Odiddo voor 8 januari alle betrokken partijen die te maken hebben met het glasvezelnetwerk stand-by houdt en zorgt dat het ook die dag gaat lukken. Mocht er bv. gegraven moeten worden en/of een nieuwe glasvezelkabel aangelegd moet worden dan verwacht ik ook dat het 8 januari gaat gebeuren. Ik waarschuw hierbij ook dat de monteur van Allinq niet mag vertrekken voordat het internet werkt. Als hij afhankelijk is van andere partijen dan moet Oddido/Allinq/Delta Fiber/Gemeente ervoor zorgen dat die partijen/mensen beschikbaar zijn zodat het internet goed gaat werken

Verder vind ik het redelijk dat ik goed gecompenseerd wordt voor dit probleem (mij onbeperkt internet geven is geen compensatie). Het liefst zou ik dan ook niet bij jullie een abonnement afsluiten, maar KPN zal nog veel langer gaan duren. 

Indien het niet mogelijk gaat zijn om 8 januari het internet werkende te krijgen (wat ik eigenlijk niet meer accepteer) dan verwacht ik dat een van de directieleden van Oddido mij persoonlijk belt en uitleg geeft over de zaak. Het is ronduit belachelijk dat in 2023 en 2024 zelfs zonder internet kan leven. Ik kan bijv. mijn huis niet fatsoenlijk beveiligen, omdat internet hiervoor een noodzaak is. Daarnaast werkt gaat thuiswerken lastig. 

Ik hoop dat het dan ook 8 januari gaat lukken en dat de monteur eenvoudig de apparaten die er nu staat vervangt en dat het internet vervolgens werkt 

Bovenstaande klacht heb ik ook aangegeven per telefoon, maar vind het fijn om dit ook schriftelijk vast te leggen.

Succes.

Welkom op onze Community! @rampa 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. 

Ik begrijp je sentiment. Echter bij een nieuwbouwoplevering is de situatie net even anders dan normaal, omdat het Glasvezel vaak nog in de hele wijk moet worden aangelegd en in de woning moet worden gebracht. De planning is afhankelijk van o.a. vergunningen voor graafwerkzaamheden en samenwerking met andere partijen. 

Gelukkig is de oplevering nu in het stadium van de installatie binnenshuis en komt er een monteur van Guidion. Ik weet zeker dat je hierna online bent en kunt genieten van onze diensten! 

Het is niet mogelijk om een compensatie in het systeem te zetten, omdat de facturatie nog niet is gestart. Na het bezoek van Guidion wordt de lijn actief gemeld en zal de facturatie van start gaan. 

Bedankt Teresa voor je reactie. 

Je geeft aan dat een nieuwbouw oplevering anders is dan normaal, maar deze situatie lijkt mij juist goed te plannen. Je weet immers in welke periode ongeveer een huis opgeleverd gaat worden. In de woning was het glasvezel al goed aangelegd, alleen ging het in de wijk dus mis. Hierin falen alle partijen dus in het samenwerken. 

Ik hoop dat het gaat lukken, maar zoals je wel verwacht is er 0 vertrouwen na deze 7 maanden. Indien het niet lukt, verwacht ik nog steeds een telefoontje van een directielid. 

Dus als de facturatie van start gaat kan ik gecompenseerd worden dus? Fijn.

Odido is niet de netbeheerder.  Dat is een bedrijf als KPN netwerk of ODF. Odido huurt een glasvezel lijn van een netbeheerder en als deze nog aangelegd moet worden dan is het voor Odido afwachten.  Zoals deze moderator al aangeeft, als een netbeheerder start in een wijk is er meer aan te leggen dan de huisaansluiting. Ook een POP moet worden gebouwd en ontsloten. 

Maar goed, als Odido als extra compensatie voordat de facturatie start je al voorziet van mobiele vouchers is dat toch een mooie service? Normaal kost 4G voor thuis iets van 35 euro per maand en kent dan ook nog een soort FUP waar je met vouchers geen beperking hebt.

En wat denken jullie? Nog steeds geen internet.

Ik verwacht dat een van de directieleden van Odiddo mij gaat bellen over dit probleem en waarom dit zo lang duurt.

Ik hoor graag wanneer zij beschikbaar zijn.

Ik begrijp dat Odiddo niet de netbeheerder maar Oddido belooft wel de klanten op een bepaalde dag internet te hebben. Dat zij afhankelijk zijn van Delta dat is hun (jullie) zaak. Als in dit geval Delta niet oplevert, verwacht ik dat Odiddo druk op Delta zet om het netwerk z.s.m. aan te leggen (bv. hoe langer de uitsluiting duurt bij de klant, hoe meer ´boete´ zij moeten betalen). Zeker als jullie en indirect Delta klanten beloven om een internet aansluiting te krijgen op een bepaalde datum. 

Een huis bouwen is niet gerealiseerd in 1 dag, 1 week, 1 jaar. Het staat al heel lang (>2 jaar) op de planning dat er een huis gebouwd wordt. Voor dit huis is naast water, elektricitieit ook internet nodig. Dat staat al jaren vast en ondanks dat zijn alle partijen gefaald om dit te realiseren. Zelf nadat het huis is opgeleverd ben ik al 7 maanden verder en is het nog steeds niet gelukt. 

Ik ben benieuwd wat jijzelf ervan zou vinden als jij voor lange tijd geen internet heb en vervolgens ter compensatie mobiele voucher krijgt. De batterij van je telefoon wordt constant leeg getrokken en daarnaast is het internet nooit zo snel als ´normaal´.

@rampa Ik had graag gelezen dat de oplevering voorspoedig was voorlopen, mijn excuses hiervoor! Gelukkig heeft Guidion al contact gehad met de netwerkbeheerder en is er een monteur aangestuurd. Zoals ik het lees komt deze op 10 januari langs. Ik weet zeker dat jij daarna van onze diensten kunt genieten! 

Na bijna 7 maanden was het dan uiteindelijk toch die 10 januari gelukt.

Reageer