Skip to main content

Na 2 maanden aanvraag glasvezel nog steeds geen aansluiting

20 Februari een abonnement voor glasvezel aangevraagd. Deze ligt wel in de straat/ tuin. Maar moet nog naar binnen getrokken worden. Na heel veel bellen met odido en dutch viber dat ik het nu te lang vind duren, krijg ik maar geen respons. Word beloofd terug te bellen enz enz. Ik heb internet voor mijn werk nodig iedere dag om meer dan 1000 foto's te uploaden. Ik heb nu als alternatief het klik en klaar van odido. Maar dat is zo langzaam dat het soms uren duurt eer mijn foto's zijn geupload. Tevens willen mijn zoons ook goed internet vanwege het gamen. 

Ik zou nu wel eens willen weten wanneer ik het beloofde glasvezel internet kan verwachten. Er is nog niks opgestuurd en verder ook geen mails enz wanneer ik wat kan verwachten. Dit gaat mij echt te lang duren. Ik was/ben jaren lang ook met mijn mobiele telefoon bij jullie aangesloten. Maar nu zit ik staan te denken om alles af te zeggen en bij een andere provider te gaan. Word hier echt niet blij van. 🥺 Waarom moet het zolang duren allemaal... je word van het kastje naar de muur gestuurd. 

Uitgelichte reactie

18 april 2025

Hey ​@MwdeMaar, ik geef je graag meer duidelijkheid over de oplevering.

Ik heb je gegevens gecontroleerd, echter zie ik hier een opgeleverd adres met een opzegging die op 20-02 is aangevraagd voor 27-03. Kloppen de gegevens in je profiel met je nieuwe aanvraag? Of is het op een ander adres aangevraagd? Zou je dit voor mij willen controleren? Ik zie je berichtje graag tegemoet!

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13953 reacties
  • 18 april 2025

Hey ​@MwdeMaar, ik geef je graag meer duidelijkheid over de oplevering.

Ik heb je gegevens gecontroleerd, echter zie ik hier een opgeleverd adres met een opzegging die op 20-02 is aangevraagd voor 27-03. Kloppen de gegevens in je profiel met je nieuwe aanvraag? Of is het op een ander adres aangevraagd? Zou je dit voor mij willen controleren? Ik zie je berichtje graag tegemoet!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 april 2025

Goedemiddag,  Ik heb mijn gegevens nu veranderd in mijn profiel. Ik had idd mijn oude internet wat ik bij jullie had opgezegd omdat ik verhuisd ben. Toen 20 februari nieuwe glasvezel aangevraagd op mijn nieuwe adres. 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1635 reacties
  • 21 april 2025

Hi ​@MwdeMaar, ontzettend bedankt voor het bijwerken van je profiel! Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat de werkzaamheden aan het glasvezelnetwerk in jouw buurt nog niet helemaal voltooid zijn. We zijn op dit moment afhankelijk van de netwerkbeheerder om ervoor te zorgen dat de kabels bij jou naar binnen gebracht worden en de wijkcentrale gereed gemaakt wordt. Ik zie dat we hier navraag voor hebben gedaan bij Open Dutch Fiber en zij hebben in een laatste update het volgende aangegeven: “Project heeft een tijd stil gelegen, waardoor er een hoop vertraging is opgelopen. Het kan hierdoor allemaal wat langer duren. Graag nog even geduld.” Wij zitten hier bovenop voor je en zullen Open Dutch Fiber geregeld om updates vragen. Zodra het zo ver is, zal een aannemer van Open Dutch Fiber direct contact met je opnemen om een afspraak in te plannen voor het naar binnen brengen van de kabels! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 april 2025

Goedemiddag Nora,

Alles is al aangelegd hoor in de straat. Het moet idd nog naar binnen worden gebracht. Maar moet dat zo lang duren? Het is echt 2 maanden terug en woon hier al een maand. Ik heb ook internet voor mijn werk nodig. Zo gaat dat niet lukken en mijn baas zal hier niet blij mee zijn. Mijn buurman heeft ook gewoon glasvezel. Er is steeds wat.... Word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik word daar heel onzeker van,  want zo kan het nog wel weken of maanden duren. Zit er sterk aan te denken om over te gaan op een andere provider. Ook met mijn telefoon abonnement,  al ben ik al 25 jaar bij jullie. Dit vind ik echt niet kunnen. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 13953 reacties
  • 22 april 2025

Hey ​@MwdeMaar, ik begrijp je volkomen maar er komt heel veel kijken bij een nieuwe aanleg van glasvezel.

Gelukkig ligt de glasvezel al op rol tot aan de erfgrens, maar er zijn nog een aantal stappen te doorlopen: de wijkcentrale moet volledig zijn opgeleverd, daarna moeten de patches in de wijkcentrale worden uitgevoerd, en vervolgens wordt de glasvezel naar binnen gebracht.

Ik zie nu dat de eerste mogelijke aansluitdatum op 05-05-2025 staat. Dit is op dit moment nog een wensdatum en kan eventueel nog verschuiven als er vertraging optreedt.

Laten we samen hopen dat het proces soepel verloopt en je snel aangesloten wordt!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen