Ik zit vanaf begint augustus al zonder internet op mijn adres. Het duurde een maand voordat Guidion langs kon komen. Toen was het eindelijk zover, de monteur zou langskomen. Wachten, wachten: geen monteur. Gebeld met Guidion: monteur zegt dat u niet thuis bent. Dat is onjuist, ik ben de hele dag thuis gebleven. Via een contact bij Guidion kwam ik erachter dat de monteur het niet kon vinden. Razendsnel een nieuwe afspraak gemaakt en godzijdank kon die de volgende ochtend komen: en ja hoor, hij was er prima op tijd. Monteur: ik kon het niet vinden. Ik: waarom bel je dan niet even? Monteur: geen idee. De monteur zag direct dat alles in orde was maar dat er iemand van KPN langs moest komen om een lijn beschikbaar te maken. Monteur: ja, iets met bureaucratie. Onverrichter zake ging hij weer naar z'n volgende klus. Ik zou een mail krijgen van KPN om een afspraak in te plannen met een monteur. Die mail kreeg ik vrij vlot. Vandaag zou hij langskomen. Helaas, na 14 uur weer geen monteur. Extra cru is dat ik een KPN busje aan de overkant van het water zag rijden. Ik bellen naar KPN: ja, u bent niet thuis. Ik: meneer ik zit buiten naast de voordeur, ik ben thuis gebleven hiervoor. KPN: ik kan niks voor u doen, de klus is afgemeld. U moet wachten op T-Mobile. Ik: waarom belt u de monteur niet even, hij kan het vast niet vinden, net zoals de monteur van Guidion een week eerder. KPN: kan biet, hij is naar z'n volgende klus.
Even voor de goede orde: ik woon dus op een woonboot. Ik snap dat het niet heel makkelijk te vinden is, maar als je het adres opzoekt in Google Maps, geeft hij gewoon de juiste locatie aan. En daarnaast: ik had tot op de dag van de overstap prima werkend internet. Nu dus al 2 maanden zonder. De hele samenwerking met KPN, Guidion en T-Mobile deugt niet. En dan krijg ik nu ook nog een mail dat ik m'n eerste factuur moet gaan betalen.. De ironie. T-Mobile, wat gaan we doen? Hoe gaan jullie ervoor zorgen dat er een monteur komt die snapt waar ik woon? Bij elke afspraak die ik maak geef ik aan: let op, de WB achter m'n adres staat voor WOONBOOT.
Opzeggen kan maar dan moet je een boete betalen van 70 euro.
Wat je zegt is juist. Dit is inderdaad een gebruikers-community, maar mijn doel was vooral ook om een signaal te geven naar (toekomstige) klanten. Het is gewoon niet oké als je 2 maanden zonder internet zit en je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Het is topdrukte nu Telfort verdwijnt en veel mensen overstappen. Ik moet daarbij wel aangeven dat het personeel van T-Mobile enorm meewerkend en meedenkend is, daar ligt het zeker niet aan. Maar ze zetten de sluizen open met slimme campagnes, zonder daarbij rekening te houden met de consequenties en of dit wel te verwerken is (i.s.m. Guidion en KPN).
Dat ze jou niet even bellen blijkt dat wel.
We gaan er alles aan doen zodat je van je T-Mobile Thuis abonnement kunt gaan genieten. Achter de schermen is alles in gang gezet om dit probleem voor je op te lossen. Zodra we een terugkoppeling ontvangen, brengen we je zo spoedig mogelijk op de hoogte. Sorry voor het ongemak!
Wanneer stopt dit gedoe? Ik zit nu bijna 2 maanden zonder internet.
T-Mobile, wat is nu de stap?
dat is natuurlijk niet de bedoeling. heeft de monteur sync aangetoond op de kabel die je gebruikt voor je modem ? en heeft hij T-Mobile gebeld voor verificatie hiervan ?
Er was geen monteur aanwezig bij de installatie van het nieuwe modem.. Ik heb gewoon de DSL-kabel erin geprikt en de stekker in het stopcontact gedaan.
Ik word ook niet op de hoogte gehouden van wat er nu allemaal nog gaat gebeuren en welke opties er nog zijn voor mij. De laatste keer dat ik jullie aan de lijn had moest ik m'n MAC-adres opgeven en gaven ze aan dat ze dit ging doorzetten naar de backoffice. Wat wordt er nu gecheckt? Wat kan er nog mis zijn? Er is dus een werkende verbinding, zoals KPN dat heeft geconstateerd afgelopen vrijdag. Is het iets wat jullie intern moeten instellen zodat mijn nieuwe modem in werking kan worden gezet? Is er een probleem met het Zyxel modem? Ze kon mijn aangesloten modem in ieder geval niet zien, terwijl dat eerder altijd wel het geval was. Hoe kan het dat jullie dit eerder wel konden zien en nu niet meer?
Als iemand mij even belt en bijpraat, dan snap ik ook waar aan toe ben. Nu blijft het een black box en heb ik geen idee.
Gisteren is KPN weer langs geweest. De conclusie is hierbij hetzelfde als die van de vorige monteur: er is prima en stabiel internet op de lijn. Hij heeft, om alles uit te sluiten, nog het wandcontactdoosje en de DSL kabel vervangen en beide modems geprobeerd, de oude en de nieuwe. Hij sluit 'm aan op zijn apparaat en binnen enkele seconden is hij gesynct/verbonden en krijgt hij data binnen, hetzelfde stekkertje in het modem: geen internet. KPN kan niks meer voor mij betekenen omdat zij constateren dat er internet is en dat het euvel bij jullie ligt. Hoe groot is de kans dat ik twee modems heb ontvangen die allebei kapot zijn? Hebben jullie dat vaker gehad? Hebben jullie verder alles in het systeem gecontroleerd? Is alles omgezet? Jouw collega had het over een 'MAC-release' van het nieuwe modem, is dat gebeurd?
Ik wil heel graag bij T-Mobile blijven omdat ik ook een paar maanden geleden een nieuwe mobiel abonnement bij jullie heb afgesloten. Als ik dan kies voor een andere provider ga ik A) standaard een stuk meer betalen en 😎 mis ik allemaal voordelen omdat ik voor mijn mobiel bij jullie en zit het internet elders, en dat dan nog voor bijna 2 jaar lang. Dat is voor mij niet wenselijk en een hele vervelende uitkomst van deze 2,5 maand. Daarnaast vind ik het ook een principe-kwestie. Dat zou betekenen dat ik heel veel moeite voor niks heb gedaan en uiteindelijk een stuk slechter uit ben dan voor mijn overstap.
Joost
Ha Brian,
Ben benieuwd naar de vervolgstappen. Nemen jullie nog even contact met mij op? Kun je mij ook weer een nieuwe voucher sturen? Dan ben ik voorlopig weer even online.
Hi
Ik heb uiteindelijk internet via het oude modem. Dit werkt naar behoren! Toch wel heel vreemd dat het Zyxel modem niet goed werkt. Daar gaan jullie vast nog meer problemen mee krijgen. Nog een vraag: ik heb nu een mail gekregen dat ik het modem op moet sturen, maar de monteur van Guidion heeft beide meegenomen en de oude Huawei achtergelaten. Kunnen jullie dat even in het systeem aanpassen? Daarnaast verwacht ik dat ik geen abonnementskosten hoef te betalen voor de afgelopen maanden. Hoe gaat de restitutie?
Groet, Joost
Hi
Dag Brian,
Prima, ik hoor het wel!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.