Skip to main content
Goedemiddag,



Ik zit vanaf begint augustus al zonder internet op mijn adres. Het duurde een maand voordat Guidion langs kon komen. Toen was het eindelijk zover, de monteur zou langskomen. Wachten, wachten: geen monteur. Gebeld met Guidion: monteur zegt dat u niet thuis bent. Dat is onjuist, ik ben de hele dag thuis gebleven. Via een contact bij Guidion kwam ik erachter dat de monteur het niet kon vinden. Razendsnel een nieuwe afspraak gemaakt en godzijdank kon die de volgende ochtend komen: en ja hoor, hij was er prima op tijd. Monteur: ik kon het niet vinden. Ik: waarom bel je dan niet even? Monteur: geen idee. De monteur zag direct dat alles in orde was maar dat er iemand van KPN langs moest komen om een lijn beschikbaar te maken. Monteur: ja, iets met bureaucratie. Onverrichter zake ging hij weer naar z'n volgende klus. Ik zou een mail krijgen van KPN om een afspraak in te plannen met een monteur. Die mail kreeg ik vrij vlot. Vandaag zou hij langskomen. Helaas, na 14 uur weer geen monteur. Extra cru is dat ik een KPN busje aan de overkant van het water zag rijden. Ik bellen naar KPN: ja, u bent niet thuis. Ik: meneer ik zit buiten naast de voordeur, ik ben thuis gebleven hiervoor. KPN: ik kan niks voor u doen, de klus is afgemeld. U moet wachten op T-Mobile. Ik: waarom belt u de monteur niet even, hij kan het vast niet vinden, net zoals de monteur van Guidion een week eerder. KPN: kan biet, hij is naar z'n volgende klus.



Even voor de goede orde: ik woon dus op een woonboot. Ik snap dat het niet heel makkelijk te vinden is, maar als je het adres opzoekt in Google Maps, geeft hij gewoon de juiste locatie aan. En daarnaast: ik had tot op de dag van de overstap prima werkend internet. Nu dus al 2 maanden zonder. De hele samenwerking met KPN, Guidion en T-Mobile deugt niet. En dan krijg ik nu ook nog een mail dat ik m'n eerste factuur moet gaan betalen.. De ironie. T-Mobile, wat gaan we doen? Hoe gaan jullie ervoor zorgen dat er een monteur komt die snapt waar ik woon? Bij elke afspraak die ik maak geef ik aan: let op, de WB achter m'n adres staat voor WOONBOOT.
Als de monteur je lijn om moet zetten, wordt dat in de centrale gedaan. Vraag me daarom ook af waarom die bij je thuis moet zijn. Ik neem aan dat het om DSL gaat? Heb je het modem aangesloten staan? En al gekeken of die toevallig werkt?
Dat is inderdaad een goede vraag. Ik neem aan dat ze eerst bij mij langskomen om vast te stellen dat dit daadwerkelijk het euvel is. Althans, dat gaven ze aan bij de klantenservice van KPN. Een jaar geleden, toen ik hier kwam wonen, ging dat in ieder geval op die manier. Guidion, KPN en T-Mobile, er zijn te veel verschillende organisaties die zich hiermee bezig houden. Een betrekkelijk klein probleem wordt op deze manier een enorm gedoe. KPN wil namelijk zeker weten dat het 'omzetten van de lijn' het euvel is, alvorens ze in actie komen voor T-Mobile. Guidion moet dat eerst op locatie constateren. Terwijl eigenlijk allang duidelijk was dat dit het was, gezien het feit dat ik altijd internet op dit adres heb gehad via Telfort. Maar ja, dit verandert natuurlijk weinig aan het feit dat de monteur mijn adres niet kan vinden. Nu moet ik weer wachten totdat T-Mobile de case open zet bij KPN. Kastje en muur verhaal.
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem en het enige wat je kan doen is wachten tot KPN contact met je opneemt is mijn ervaring. Het is te belachelijk voor woorden naar mijn mening en je krijgt net zoals ik geen reactie van iemand van T-mobile met een status update of dergelijke (ja ook al is dit een gebruikers community...)



Opzeggen kan maar dan moet je een boete betalen van 70 euro.
Balen zeg! Ik heb nu eindelijk wel goed nieuws: ik heb eindelijk internet. Eergisteren had ik opeens signaal. Ik moest daar dus zelf achter komen;) Blijkbaar is er dan toch het één en ander gebeurd zodat ik nu toch internet heb. Waarom dit dan niet even wordt gemeld? Dat is mij een raadsel...



Wat je zegt is juist. Dit is inderdaad een gebruikers-community, maar mijn doel was vooral ook om een signaal te geven naar (toekomstige) klanten. Het is gewoon niet oké als je 2 maanden zonder internet zit en je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Het is topdrukte nu Telfort verdwijnt en veel mensen overstappen. Ik moet daarbij wel aangeven dat het personeel van T-Mobile enorm meewerkend en meedenkend is, daar ligt het zeker niet aan. Maar ze zetten de sluizen open met slimme campagnes, zonder daarbij rekening te houden met de consequenties en of dit wel te verwerken is (i.s.m. Guidion en KPN).
Wat een verhaal , probleem is er zijn te weinig monteurs en dan wordt Jan en allemaal even een spoed cursus gegeven .

Dat ze jou niet even bellen blijkt dat wel.
Zo, dat was van korte duur. Nu sinds gisteren weer geen internet. Wie gelooft dit nog?!
Hey @Joostboon,



We gaan er alles aan doen zodat je van je T-Mobile Thuis abonnement kunt gaan genieten. Achter de schermen is alles in gang gezet om dit probleem voor je op te lossen. Zodra we een terugkoppeling ontvangen, brengen we je zo spoedig mogelijk op de hoogte. Sorry voor het ongemak!
Mooi zo! Ben benieuwd. Sturen jullie mij nog even een voucher voor 7 dagen internet? Dan kan ik de tijd weer even overbruggen. Een collega van jou die ik vorige week aan de lijn had zou dit sturen, maar die is dat vergeten.
Hi @Joostboon, ik heb je inmiddels een nieuwe voucher gestuurd en de opdracht is door naar KPN, dit keer moet het toch echt gaan lukken! 😉
Nou, ik heb nog steeds niks gehoord van KPN. Ik heb ze dus maar even gebeld. Wat blijkt? Ze hebben zelf een onderzoek gedaan en zeggen nu dat het aan de provider ligt. Ze wachten nu weer op actie van T-Mobile. Kastje, muur, kastje, muur. Ik dacht dat ik een monteur over de vloer zou krijgen?



Wanneer stopt dit gedoe? Ik zit nu bijna 2 maanden zonder internet.
Het is inmiddels 1 oktober. Wanneer krijg ik een update? Waar zijn jullie nu precies mee bezig? Houd me even op de hoogte, dan weet ik wat ik kan verwachten.
Hi @Joostboon, dat was inderdaad de bedoeling maar de netbeheerder ziet wat anders dan dat wij zijn. We gaan contact opnemen met KPN om dit kort te sluiten en op te lossen. Ik houd het in de gaten en ik neem contact met je op zodra ik meer weet, excuses dat het zo lang duurt!
Update: KPN is langsgeweest. Wat rommelen, checken en in de verdeelkast kijken. De conclusie is dat de lijn goed en stabiel is. Het zou volgens de monteur aan het modem moeten liggen. Nu een paar dagen later heb ik het modem in huis. Al hopend en biddend installeer ik 'm, maar je raadt het al: nog steeds geen werkend internet. Weer geen wereldbolletje dat brandt. Wie helpt me uit de misère? Het gaat om de Zyxel T-50. Al scrollend door het forum zie ik mensen met soortgelijke problemen met dit modem. Nogmaals, voor de goede orde: tot op de dag van de overstap had ik perfect internet. Ik.ben.hier.zo.klaar.mee.



T-Mobile, wat is nu de stap?
Hallo @Joostboon



dat is natuurlijk niet de bedoeling. heeft de monteur sync aangetoond op de kabel die je gebruikt voor je modem ? en heeft hij T-Mobile gebeld voor verificatie hiervan ?
Goedemorgen!



Er was geen monteur aanwezig bij de installatie van het nieuwe modem.. Ik heb gewoon de DSL-kabel erin geprikt en de stekker in het stopcontact gedaan.
Hi @Joostboon jeetje wat een ellende! Ik zie dat mijn collega opnieuw een monteur van ons aan heeft gestuurd (ondertussen zal je ze wel bij naam kennen). Nu de lijn werkend zou onze monteur het op moeten kunnen lossen maar in dit geval durf ik dat niet meer met droge ogen te zeggen. We kunnen nu twee dingen doen, of de afspraak met de monteur doorgang laten vinden of als je dat liever hebt in dit geval kosteloos opzeggen. Het liefst houden we je natuurlijk als klant maar ik kan mij voorstellen dat je er inmiddels geen vertrouwen meer in hebt vandaar dat ik je graag de optie bied. Laat zeker weten wat je voorkeur heeft!
Hoi Brian, Dank voor je bericht. Wat zou een monteur nu nog voor mij kunnen betekenen? Ik heb dus al 2x een monteur over de vloer gehad die onverrichter zake weer naar huis gingen.



Ik word ook niet op de hoogte gehouden van wat er nu allemaal nog gaat gebeuren en welke opties er nog zijn voor mij. De laatste keer dat ik jullie aan de lijn had moest ik m'n MAC-adres opgeven en gaven ze aan dat ze dit ging doorzetten naar de backoffice. Wat wordt er nu gecheckt? Wat kan er nog mis zijn? Er is dus een werkende verbinding, zoals KPN dat heeft geconstateerd afgelopen vrijdag. Is het iets wat jullie intern moeten instellen zodat mijn nieuwe modem in werking kan worden gezet? Is er een probleem met het Zyxel modem? Ze kon mijn aangesloten modem in ieder geval niet zien, terwijl dat eerder altijd wel het geval was. Hoe kan het dat jullie dit eerder wel konden zien en nu niet meer?



Als iemand mij even belt en bijpraat, dan snap ik ook waar aan toe ben. Nu blijft het een black box en heb ik geen idee.
Hi @Joostboon, heel eerlijk, het is mij ook een raadsel wat er nu precies niet werkt. KPN zegt er is signaal het ligt aan de modem maar deze is al eerder verwisseld. Ik heb zojuist overlegd met onze technische dienst en zij hebben contact gehad met KPN en die komen vandaag wéér langs. Het is ongekend dit maar het moet toch een keer gaan lukken! Mijn collega van de technische dienst houdt het nu ook persoonlijk en in de gaten en ik ben morgen ook aan het werk, dan neem ik in ieder geval weer contact met je op. Ondertussen is het vrij beschamend maar we zitten er bovenop. Excuses voor al het ongemak!
Hi @Joostboon, ik zie dat er een afspraak met de monteur stond voor gisteren maar we hebben nog geen terugkoppeling ontvangen, hoe is het gedaan?
Hoi @Brian,



Gisteren is KPN weer langs geweest. De conclusie is hierbij hetzelfde als die van de vorige monteur: er is prima en stabiel internet op de lijn. Hij heeft, om alles uit te sluiten, nog het wandcontactdoosje en de DSL kabel vervangen en beide modems geprobeerd, de oude en de nieuwe. Hij sluit 'm aan op zijn apparaat en binnen enkele seconden is hij gesynct/verbonden en krijgt hij data binnen, hetzelfde stekkertje in het modem: geen internet. KPN kan niks meer voor mij betekenen omdat zij constateren dat er internet is en dat het euvel bij jullie ligt. Hoe groot is de kans dat ik twee modems heb ontvangen die allebei kapot zijn? Hebben jullie dat vaker gehad? Hebben jullie verder alles in het systeem gecontroleerd? Is alles omgezet? Jouw collega had het over een 'MAC-release' van het nieuwe modem, is dat gebeurd?



Ik wil heel graag bij T-Mobile blijven omdat ik ook een paar maanden geleden een nieuwe mobiel abonnement bij jullie heb afgesloten. Als ik dan kies voor een andere provider ga ik A) standaard een stuk meer betalen en 😎 mis ik allemaal voordelen omdat ik voor mijn mobiel bij jullie en zit het internet elders, en dat dan nog voor bijna 2 jaar lang. Dat is voor mij niet wenselijk en een hele vervelende uitkomst van deze 2,5 maand. Daarnaast vind ik het ook een principe-kwestie. Dat zou betekenen dat ik heel veel moeite voor niks heb gedaan en uiteindelijk een stuk slechter uit ben dan voor mijn overstap.



Joost

Ha Brian,

Ben benieuwd naar de vervolgstappen. Nemen jullie nog even contact met mij op? Kun je mij ook weer een nieuwe voucher sturen? Dan ben ik voorlopig weer even online. 


Hi @Joostboon, uiteraard, ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. We houden contact! 


Ik heb uiteindelijk internet via het oude modem. Dit werkt naar behoren! Toch wel heel vreemd dat het Zyxel modem niet goed werkt. Daar gaan jullie vast nog meer problemen mee krijgen. Nog een vraag: ik heb nu een mail gekregen dat ik het modem op moet sturen, maar de monteur van Guidion heeft beide meegenomen en de oude Huawei achtergelaten. Kunnen jullie dat even in het systeem aanpassen? Daarnaast verwacht ik dat ik geen abonnementskosten hoef te betalen voor de afgelopen maanden. Hoe gaat de restitutie?

Groet, Joost


Hi @Joostboon wat fijn dat het eindelijk gelukt is! Ik ga graag kijken hoe ik je tegemoet kan komen voor deze hele periode. Ik wil hier even goed de tijd voor nemen en ik kom hier volgende week bij je op terug!


Dag Brian,

Prima, ik hoor het wel!


Reageer