Skip to main content

Monteur belt niet aan, maakt wel een foto van mijn huisnummer als bewijs dat hij geweest is

• July 17, 2025
  • 9 reacties
  • 88 Bekeken

Neemt Guidion misschien mensen aan die tot recent pakketbezorger waren?

Ik ben vier uur thuisgebleven (natuurlijk komt de monteur pas aan het einde van het tijdvak).

Ik heb een sms gekregen dat de monteur over tien minuten komt, dus vanaf dat moment helemaal alert op de deurbel, zelfs een paar keer gewoon de gang in gekeken of iemand die voorbijkwam de monteur was. 

Het volgende dat binnenkomt is een “werkbon” via email waarop staat dat ik niet thuis was. 

Dus ja, dan bel je boos naar Guidion waar ze zeggen dat de monteur wel een foto heeft gemaakt van het huisnummer als bewijs dat hij geweest is. 

Dus zo'n monteur dekt zichzelf in door dat nummer te fotograferen en vertrekt dan zonder aan te bellen zodat hij lekker vroeg kan gaan lunchen.

Odido verschuilt zich natuurlijk achter “maar Guidion is een extern bedrijf dus wij kunnen er niets aan doen” maar dat hoort niet mijn probleem te zijn. Het is een keuze van Odido om te werken met een bedrijf dat eigenlijk gewoon een netwerk van beunhazen is (getuige de vele klachten over installatieafspraken) en als klanten daar last van ondervinden, is dat dus een deel van die keuze. 

Ik probeer (na contact met de klantenservice) nog één keer een afspraak, maar als er weer iets als dit gebeurt stuur ik het installatiepakket terug.

Een afspraak die niet doorgaat omdat er iets tussenkomt is één ding en accepteer ik, maar dit soort dingen is toch gewoon niet goed te praten? 

July 22, 2025

Hi ​@mikew, dit is spijtig om te lezen! Ik zie dat het gelukt is en je abonnement is opgezegd. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak, ik had anders zeker actie vanuit Guidion verwacht vandaag. Ik zal delen dat dit niet meer nodig is. Laat je het weten als je andere vragen hebt? Dan ben ik er voor je!

9 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4872 reacties
  • July 18, 2025

Welkom op onze community! ​@mikew 

Allereerst dankjewel dat je dit topic opent en je verhaal met ons deelt. Ik vind het oprecht niet leuk om over deze ervaring te lezen en dit is niet wat je mag verwachten. Ik ga hier dan ook meteen een melding van maken bij Guidion. Daarnaast ga ik er voor zorgen dat er een nieuwe afspraak wordt ingepland. Komt goed! 

Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw community profiel nog aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je mij in dit topic laat weten wanneer je zover bent, ga ik meteen voor je aan de slag! 

• Auteur
  • Debutant
  • 4 reacties
  • July 18, 2025

Ik heb mijn gegevens aangevuld, maar welke IBAN jullie willen horen is altijd een beetje een crapshoot, want ik heb me gisteren in twee verschillende gesprekken met twee verschillende IBANs kunnen identificeren. 

De klacht bij Guidion zou je collega die ik gistermiddag aan de telefoon al openen, dus volgens mij hoeft dat niet meer. 

Wat ik wel heel graag wil en wat je collega gisteren ook beloofde is een nieuwe link voor een afspraak. Maar aangezien het nu een dag later is (en vrijdagmiddag) en ik nog steeds geen uitnodiging heb gekregen om een nieuwe afspraak te maken neemt de kans dat die afspraak geregeld kan worden op een tijd die mij uitkomt met de minuut af. 

Ik ga heel eerlijk zijn: Dit is het zoveelste element op de stapel redenen om op te stappen die Odido voor me bouwt. Er gaat gewoon zo veel mis aan beide kanten (mobiel en thuis) dat ik er echt weinig vertrouwen meer in heb. Jammer, want ik ben al 21 jaar klant. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3576 reacties
  • July 20, 2025

Hi ​@mikew, ik snap je! Je hebt de juiste gegevens ingevuld, dank daarvoor. Ik ga absoluut de nieuwe afspraak regelen. Dat is het minste wat wij en vooral Guidion kan doen op dit moment. Wat ik meteen heb gedaan, anders dan mijn collega, is iemand van Guidion rechtstreeks aangeschreven. Ik heb gevraagd om contact tussen jullie zodat ook de eerdere ervaring uitgesproken kan worden en er meteen met spoed een nieuwe afspraak kan komen. Bedankt voor je geduld zover en hou je telefoon in de gaten morgen!

• Auteur
  • Debutant
  • 4 reacties
  • July 21, 2025

Niemand heeft mij gebeld

Misschien gewoon opletten met dingen beloven als je ze niet waar kunt maken?

Stuur me maar een verzendlabel waarmee ik het installatiepakket terug kan sturen.

KPN heeft er een klant bij voor glasvezel, en als mijn mobiel abonnement over anderhalf jaar afloopt ga ik daarmee ook weg bij Odido. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10176 reacties
  • July 21, 2025

Hoi ​@mikew  ,.

Annuleren kan helaas niet via moderators op het forum. Bel daarvoor de klantenservice op 0800-0092. Je kunt ook eventueel aan hen voor een afspraak link voor Guidion vragen.

• Auteur
  • Debutant
  • 4 reacties
  • July 21, 2025

Echt een bizarre manier om een klant met twintig jaar geschiedenis kwijt te raken. 

Het is normaal gesproken een keer of twintig goedkoper om een klant te houden dan het is om een nieuwe klant aan te trekken (waarschijnlijk is die verhouding in telecom nog wel wat schever). Het enige dat je hoeft te doen is leveren wat je belooft. 

MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 108 reacties
  • July 21, 2025

Je kan ook geduld hebben

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3576 reacties
  • July 22, 2025

Hi ​@mikew, dit is spijtig om te lezen! Ik zie dat het gelukt is en je abonnement is opgezegd. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak, ik had anders zeker actie vanuit Guidion verwacht vandaag. Ik zal delen dat dit niet meer nodig is. Laat je het weten als je andere vragen hebt? Dan ben ik er voor je!

• Auteur
  • Debutant
  • 4 reacties
  • August 23, 2025

Je kan ook geduld hebben

Hoepel op

Ik heb (omdat letterlijk alle aanbieders ruk zijn op hun eigen unieke manier) besloten dat ik Odido TOCH een vierde kans ga geven om dit een keer goed te regelen, maar deze aanvraag kan maar beter 100% gladjes verlopen, anders is het echt voorbij. Geef maar aan Guidion door dat ze beter niet dezelfde beunhaas nog een keer kunnen sturen, want ik heb geen zin om ook nog met hem ruzie te moeten maken over zijn vorige “bezoek”