ISP tot voor kort Netrebel. Bij Odido aangemeld (internet_+TV+ vast bellen) omdat ik glasvezel via Netrebel heb en een oud pakket van Ziggo voor TV en telefoon. Dit wil ik te zijner tijd combineren en dus ook Ziggo (coax) later zelf opzeggen; Ziggo hou ik voorlopig als backup omdat ik de installatieproblemen bij Odido al vreesde. Black Friday aanbieding Odido gekozen.
Hier onder chronologische volgorde van bestelling tot vandaag.
Helpdesk @ community: help?!
22-11-2023: mail Odido, aangemeld bij Odido
22-11-2023: mail Odido, bevestiging dat abonnement opzeggen bij huidige provider (Netrebel) gelukt.
23-11-2023: mail Guidion, afspraak Guidion monteur 01-01-2024
11-12-2023: mail Odido, aansluitdatum veranderd is naar 29-12-2023
16-12-2023: installatiepakket ontvangen
29-12-2023: mail Odido, aansluitdatum vandaag (niemand gezien)
01-01-2024: bezoek Guidion monteur, geen Odido signaal op glasvezel, dus vertrokken. Huawei XGSPON wel aangesloten, samen met de Zyxel T-56.
11-01-2024: in ochtend zelf contact gezocht met Helpdesk Odido hoe het er voor staat. Alles zou goed staan, doorgemeten vanuit Odido tot in wijkcentrale. Uitgelegd dat ik nog steeds signaal van Netrebel heb en dat nieuwe Guidion afspraak geen zin heeft dan. In middag belt andere Odido medewerker (los van mijn melding) dat alles goed staat nu. Nogmaals uitgelegd dat dat niet zo is, want nog steeds signaal Netrebel.
17-01-2024: Guidion afspraak online gemaakt voor 23-01-2023.
17 t/m 22-01-2024: Guidion mails om afspraak te maken, terwijl er geen signaal is op de glasvezel van Odido.
18-01-2024: signaal van Netrebel verdwenen van glasvezel; geen signaal van Odido op glasvezel.
22-01-2023: Guidion gebeld dat ik al een afspraak heb staan op 23-01-2024 (door mij online ingepland); dit zien zij wel in hun systeem maar zij hebben geen monteur er bij kunnen plannen. Dus nieuwe afspraak graag maken. Uitgelegd dat dat geen zin heeft omdat er geen signaal is van Odido, maar helpdeskmedewerker geeft aan dat de monteur dan inderdaad waarschijnlijk voor niets komt.
22-01-2023: mail Odido, aansluitingsdatum veranderd naar 24-01-2024. Opnieuw Odido gebeld en laten weten dat er géén signaal op de glasvezel zit (inmiddels is Netrebel signaal weg sinds donderdag 18-01-2024). Afspraak toch door laten gaan want ‘alles staat goed’.
24-01-2023: Guidion monteur geweest, inderdaad geen signaal dus wéér naar Odido gecommuniceerd dat het niet werkt. Voor zekerheid nieuwe glasvezeldraad er aan gehangen omdat ik ‘de andere in een rondje gedraaid had’ wat slecht is voor het glas. Uiteraard is dit netjes gedaan door de 1e monteur 01-01-2024.
Natuurlijk wil ik graag glasvezel weer terug werkend hebben maar zeker ook voorkomen dat ik wéér in een loop ga ‘dat alles goed staat’ en er voor niets een Guidion monteur langs komt.
Kan helpdesk hier dit oppakken, zodat ik binnenkort kan genieten van glasvezel van Odido? En er ook nog eens rekening mee houden dat telefoon via Ziggo loopt en nog steeds actief bij hen is? Dit lijkt nog niet opgezegd bij Ziggo, want nummer is nog actief bij hen.