Hallo,
Ik probeer mijn modem te installeren maar ik zie geen normale aansluitpunten. Blijkbaar had de vorige bewoner ziggo en dit is het enige wat ik aantref.
Hoe kan ik dit aansluiten?
Hallo,
Ik probeer mijn modem te installeren maar ik zie geen normale aansluitpunten. Blijkbaar had de vorige bewoner ziggo en dit is het enige wat ik aantref.
Hoe kan ik dit aansluiten?
Hallo
Bovenstaande is inderdaad een aansluitpunt voor COAX, heb je iets van dit in de meterkast, woonkamer of ergens anders?
Het zou eventueel ook gewoon een losse telefoonkabel kunnen zijn.
Hi, nee heb overal gekeken, maar kan niks van dit soort dingen vinden :(
Als je een bestelling hebt kunnen plaatsen moet er zo'n IsRA punt zijn. Kijk eens in de meterkast.
Als er echt nergens een ISRA te vinden is dan zou er ergens wel een telefoonkabel moeten zijn die moet worden hersteld. In de kruipruimte of meterkast komt deze binnen in een blauwe mantel.
Hi Ik kan geen enkele van de genoemde suggesties vinden helaas. Wat nu?
Hallo
Die kabel die van rechts onderin naar boven loopt naast de groepenkast, waar is die op aangesloten of nergens op aangesloten? Mij lijkt het een telefoonkabel.
Hi. die is onder een schroef op de meterkast aangesloten. Op de eerste foto kan je dat zien
kijk
Gaat hij de muur in? Ik zie het niet helemaal haha
In dat geval kan je kijken waar deze kabel uitkomt?
nee hij zit onder dat schroef vast gefixeerd rechtsboven, gaat verder nergens meer door.
nee hij zit onder dat schroef vast gefixeerd rechtsboven, gaat verder nergens meer door.
Van die draad AFBLIJVEN. Dit is namelijk de beveiligings aarde naar je groepen kast en komt zo te zien vanaf dat verdeelblokje onder de gasmeter.
Goedemorgen
Wellicht overbodig: is jouw huis ooit opgesplitst in meerdere woondelen?
Nu het allerbelangrijkste punt van aandacht: ik stuur een monteur langs die kan controleren of en waar het ISRA is en zodra die gevonden is, meteen de apparatuur erop aansluit. Je ontvangt binnen tien minuten een sms en e-mail met een afspraaktool zodat je gelijk met Guidion een datum kunt inplannen. Houd ons op de hoogte, alsjeblieft!
Beste Jason,
Onze appartement is inderdaad in 6 units verdeeld. Ik heb nog geen sms gehad met afspraak informatie tot nu, volgt dat nog?
Alvast dank voor het meekijken.
De afspraak wordt nog niet gemaakt omdat ik eerst de specialisten de hand wil laten voeren, daarom heb ik heel snel een update geplaatst in het bericht hierboven. Ik zal mijn eerdere deel met afspraak en monteur eventjes deleten, sorry!
Oke ik hoef dus niks te doen en niet thuis aanwezig te zijn ed?
Goedemiddag
Hi
Bedankt voor de update maar dit is natuurlijk helemaal niet handig. Eigenlijk had ik vandaag al internet moeten hebben, dus nu zit ik dagenlang zonder internet. Kan er wellicht enige spoed achter? Ik heb m'n internet hard nodig voor m'n werk
Zie het een beetje alsof je een tv koopt maar thuis geen stopcontact hebt; dan kun je ook niet terecht bij de partij waar je jouw tv hebt gekocht, maar dien je contact op te nemen met bijvoorbeeld een elektricien of je huisbaas. Een wat vereenvoudigde vergelijking wellicht, maar het is altijd lastig wanneer het aankomt op ISRA's. Ik beloof je dat we er alles aan doen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat het niet stante pede gefixt kan worden. Hartelijk dank voor je begrip!
Goedemorgen
Ik wens je veel succes en plezier toe bij je nieuwe partij en hoop je ooit nog eens terug te zien en te mogen her-verwelkomen op de Community!
Hi Jason,
Jazeker, zoals ik al zei heb ik internet hard nodig Thuis voor mijn werk. Ik kan niet gaan wachten zonder dat er überhaupt een datum is aangegeven wanneer ik evt internet kan krijgen. Dat voorspelt weinig goeds. Ik heb de volgende dag Ziggo besteld en een dag later kwam het pakket aan en alles werkte meteen gelukkig. Dank voor je hulp.
Hartstikke tof dat je toch nog reageert en het eerlijk uitlegt, dat waardeer ik enorm! Helemaal helder en alhoewel ik je beslissing zeer zeker begrijp, wil ik daarbij wel de kanttekening plaatsen dat het onderzocht had moeten worden. Zonder ISRA kan er niet geleverd worden. Een puntje van aandacht voor een volgende aanvraag wellicht. Heel brutaal gezegd: controleer altijd of je een aansluitpunt in huis hebt, voordat de bestelling gedaan wordt, dan voorkom je dat er onnodig extra wachttijd overheen gaat. Andersom, aan providers de feedback om ervoor te zorgen dat dit soort processen sneller voltooid kunnen worden en dat het meer geautomatiseerd wordt - zo is oplevering veel eenvoudiger en fijner. Nogmaals sorry dat ik je niet sneller heb kunnen helpen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.