Skip to main content

Modem en ONT ontvangen maar geen glasvezelaansluiting

  • 5 July 2024
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Op 23 april 2024 heb ik een aanvraag gedaan om mijn ADSL over te zetten naar glasvezel. Ik had een mooi glasvezelsprietje bij de voordeur ( vlak bij meterkast ). Van Euronet ( uitvoerder ) een email gekregen dat op 07 mei de monteur langs kwam om de boel binnen aan te sluiten. Echter, op 01 mei zijn 2 mannen van ODF onaangekondigd in mijn voortuin gaan graven en hebben de glasvezelspriet onder mijn terras doorgeschoten naar een plek recht onder het raam van de woonkamer.  Op 07 mei kwam de ODF monteur en die kon niks aansluiten omdat de spriet op de verkeerde plek zit. In de woonkamer zit de radiator onder het raam dus daar kon niet naar buiten worden geboord. Monteur heeft foto's genomen en in een tablet gezet. ODF zou wel contact opnemen om de glasvezelspriet weer terug te brengen naar de voordeur. Natuurlijk niks meer vernomen en zelf maar gaan bellen met de Servicedesk van Euronet. Er moest een herschouw worden uitgevoerd. Dat is op 07 juni gedaan. Weer foto's gemaakt door de ODF medewerker en alles ingevoerd in de tablet. ODF zou z.s.m. wel contact opnemen. Om te voorkomen dat ik weer weken niks zou horen heb ik op 11 juni een mail gestuurd naar de Servicedesk van Euronet. Ja, de herschouw was bekend en het zou onder de aandacht worden gebracht bij de civiele uitvoerder. Inmiddels al 2x een update gevraagd en iedere keer wordt het onder de aandacht gebracht. Maar er gebeurt niks. Op 14 juni heb ik van Odido een nieuw modem en ONT ontvangen voor de aansluiting binnen. Dat ligt nu ongebruikt in de kast. Niemand bij ODF of Euronet die een afspraak maakt om de aansluiting te verplaatsen en aan te sluiten. Op 27 juni werd ik gebeld door de klantenservice van ODF met de vraag of ik al was aangesloten op de glasvezel. Neen, helaas niet. Hele verhaal weer doorgegeven. Er zou iemand gaan bellen voor verdere actie. Wederom niks meer gehoord.   

Het is natuurlijk niet de schuld van Odido maar ik hoop wel dat Odido enige druk kan zetten op ODF om de aansluiting te realiseren. De rest van de straat is al sinds half mei aangesloten maar bij mij schijnt het niet te lukken. Is er iemand van Odido die eens kan checken met ODF wanneer er wat gaat gebeuren?  

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hefix, dat is uiteraard geen lekker begin van de overstap naar Glasvezel! Ik heb meteen voor je gekeken of we iets aan onze kant kunnen doen. Voor nu zie ik dat de bevindingen gisteren zijn doorgezet over de technische belemmering en dat de schouw en de kabel opnieuw gedaan moeten worden. Omdat het gisteren is doorgezet, is het voor nu te vroeg om nog een navraag er achteraan te doen. Ik verwacht in ieder geval dat er volgende week verdere stappen worden genomen om dit op te lossen en je aan te kunnen sluiten. Mocht je volgende week woensdag nog niks gehoord hebben, laat het dan gerust weten, dan kan ik navraag voor je doen en er druk achter zetten.

Hi @Hefix, dat is uiteraard geen lekker begin van de overstap naar Glasvezel! Ik heb meteen voor je gekeken of we iets aan onze kant kunnen doen. Voor nu zie ik dat de bevindingen gisteren zijn doorgezet over de technische belemmering en dat de schouw en de kabel opnieuw gedaan moeten worden. Omdat het gisteren is doorgezet, is het voor nu te vroeg om nog een navraag er achteraan te doen. Ik verwacht in ieder geval dat er volgende week verdere stappen worden genomen om dit op te lossen en je aan te kunnen sluiten. Mocht je volgende week woensdag nog niks gehoord hebben, laat het dan gerust weten, dan kan ik navraag voor je doen en er druk achter zetten.

Hi Demi, helaas niks van Open Dutch Fiber of Euronet vernomen. Misschien kun je eens checken waarom ze totaal geen actie ondernemen. Bedankt alvast.  

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Hefix, begrijp dat je dit wilt weten! Ik zie hier dat er op 7 juli nog een melding is gedaan met uitleg over de situatie. Intern is het verzoek gedaan om de schouw opnieuw te doen en de kabel neer te leggen voor de invoer naar de meterkast. Ik wil je toch vragen dit af te wachten. Ook wij staan nu even aan de zijlijn. Je kunt natuurlijk altijd proberen zelf te bellen met Open Dutch Fiber/Euronet. Wil je dat niet, wacht inderdaad contact af. Dit komt er sowieso aan!

Hi @Hefix, begrijp dat je dit wilt weten! Ik zie hier dat er op 7 juli nog een melding is gedaan met uitleg over de situatie. Intern is het verzoek gedaan om de schouw opnieuw te doen en de kabel neer te leggen voor de invoer naar de meterkast. Ik wil je toch vragen dit af te wachten. Ook wij staan nu even aan de zijlijn. Je kunt natuurlijk altijd proberen zelf te bellen met Open Dutch Fiber/Euronet. Wil je dat niet, wacht inderdaad contact af. Dit komt er sowieso aan!

Vandaag opeens 2 mannen onaangekondigd aan de deur namens ODF. Gelukkig was ik thuis en hebben ze de glasvezelkabel verplaatst en gelijk aangesloten in de meterkast. Ook de ONT is aangesloten. Dus nu wachten totdat de monteur namens Odido langskomt om het verder werkend te krijgen. In ieder geval weer een grote stap verder.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Hefix, sorry voor het onverwachtse bezoek, maar super fijn om te horen dat er schot in de zaak zit! 😃 Ik zie dat we momenteel nog wachten op terugkoppeling van Open Dutch Fiber en met hen controleren of alles in het netwerk gereed is. Zodra hier uitsluitsel over is zal Guidion je proactief benaderen voor een installatieafspraak. 

Ik verwacht dat je snel meer van ons hoort, hier gaan wij onze tanden inzetten voor je! 

Reageer