12 September is mijn internet abonnement ingegaan. Dit heb ik zelf geïnstalleerd op een ISRA punt met vastekabelaansluiting (PTT kastje). Hierop is door de KPN voor de vorige bewoner een werkende aansluitbox aangesloten. Alles zit correct en volgens het boekje aangesloten en was werkend bij de vorige bewoner.
Nu heb ik mijn modem aangesloten en deze werkt ook perfect maar verbind niet met internet. Met Guidion gebeld en de monteur kan 1 oktober komen voor een volledige installatie, maar alles is al aangesloten! WAT KAN IK DOEN! WIE KAN MIJ HELPEN? Net ingetrokken in ons nieuwe huisje en tot 1 oktober zonder internet maar wel aansluitkosten en abonnement betalen is niet van deze tijd. WIE HEEFT EEN IDEE?
Om te beginnen ga je pas betalen op het moment dat je internet hebt. Worden er toch kosten in rekening gebracht, dan worden deze eigenlijk altijd wel vergoed. Webcare kan daarbij ondersteunen. Dus daar hoef jij je echt geen zorgen over te maken.
Zoals in het andere topic aangegeven; Sta je op de wachtlijst bij Guidion? Kan nog wel eens helpen om een en ander te versnellen.
Ik ga er vanuit dat je al contact hebt gehad met T-Mobile aangezien Guidion komt. Maar wat is er door hen aangegeven? Zou de lijn actief moeten zijn?
Je had foto's gemaakt van de aansluiting, post die eens, want een werkende KPN aansluiting wil niet zeggen dat het ook bij T-Mobile gaat werken, licht geheel aan welk modem de vorige verbinding had.
de lijn is getest en abbonement is geactiveerd, via de telefoon kan tmobile niets meer voor mij doen. zo is de aansluiting van isra punt naar nieuwe aansluitbox. grijze kabel uit aansluitbox gaat gewoon in grijze dsl poort in modem. en alsnog komt er geen verbinding binnen op het modem, alleen power lampje en 5/2.4g lampjes branden
Als die het niet doet, 2 mogelijkheden, het is nog niet gepatcht, of je modem is stuk, als je tenminste wel elke keer even wacht tot het volledig is opgestart.
ja het blijft een vreemd verhaal voor mij omdat de vorige bewoner er wel in de bestaande situatie er wel internet uit kreeg
Ik was met de kleur even abuis, rood is toch 1A en blauw 1B.
Jammer dat je overstap niet vlekkeloos is verlopen. Maar gelukkig is er hulp aanstaande! Op 1 oktober gaat er een monteur bij je langskomen die dit probleem voor je gaat oplossen. Mijn collega heeft je een tijdelijke noodoplossing aangeboden in de vorm van een Unlimited Voucher. Geef ons een seintje wanneer je voucher is verlopen, dan regelen we gelijk een nieuwe voor je!
Elke keer als in de modem hetstart doet hij maar een seconden of 5 en stopt hij er weer mee.
geen internet meet
Hoi
Eerst controleren we de belangrijkste zaken:
- Kijk op het modem welke lampjes branden. Brandt WAN of Internet niet? Haal dan het modem 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen.
- Gaat het om Wifi en brandt het WLAN lampje niet? Druk dan op de knop ‘WLAN/WPS/Wireless/wifi’ totdat het lampje wel gaat branden.
- Branden de lampjes wel, maar heb je geen verbinding? Sluit dan je computer rechtstreeks aan op het modem met een internetkabel op poort 1 of 2 van het modem. Als je een Zyxel modem hebt maakt het niet uit op welke poort je de computer aansluit.
Werkt het hierna nog steeds niet? Check dan het volgende topic: Hoe los ik internetproblemen op?. Hiermee kun je veel voorkomende problemen oplossen. Lukt het niet met dit stappenplan? Laat het me even weten, dan ga ik voor je aan de slag!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.