Goedmorgen,
Ik wil hier even mijn verhaal delen wat betreft mijn verhuizing van Lelystad naar Eindhoven, met poging tot het meenemen van mijn contract van Odido.
Het begon allemaal op 2 november 2023, op die dag gaf ik door dat ik vanaf 1 december 2023 zou verhuizen naar Eindhoven, dat kon allemaal. Ik was mijn kortingen wel kwijt want ik ging een nieuw contract aan, maar kreeg een soortgelijke (wel minder) korting mee naar mijn nieuwe adres. Prima, ik was tevreden tot nu toe over Odido (of toen het nog T-mobile was dan).
De dagen vlogen voorbij en voor ik het wist was het al bijna 1 december, helaas nog niets gehoord van een installatie van mijn internet. Na een belletje bleek dat er nog een kabel getrokken moest worden van buiten mijn huis naar de kamer. Omdat ik nu nog gebruik maakte van KPN in het nieuwe huis moest er dus een nieuw kastje geïnstalleerd worden. Dat kon pas op 5 december. Nouja, prima dan zal ik daarna wel snel gebruik kunnen maken van het snelle internet. Ik werkte al een tijdje thuis en de huidige lijn van KPN is gewoon te langzaam om fatsoenlijk mee te kunnen werken. Slechts 100Mbit, waar ik 400Mbit had besteld bij Odido. Er zat wel wat haast bij dus om zo snel mogelijk dat snelle internet te hebben.
Op 5 december kwam er een monteur, die bracht een kastje mee en installeerde de kabel in huis. Niets aan de hand eigenlijk. Krabbeltje hier en daar, en hij ging er weer vandoor. Ik zou dan binnen nu en een week gebeld worden door de partner Guidion voor de volledige installatie. Een paar dagen daarna kwam er ook nog een pakketje va Odido, dus ik dacht dat er echt schot in de zaak zat. (spoiler alert, nee dat was het niet)
Ondertussen was het twee weken verder en hoorde ik niets van beide partijen. Mijn tweede en zeker niet laatste belletje naar Odido, op 11 december, ruim na de tijd dat ik mijn internet al zou mogen gebruiken. “Ja meneer, er is iets niet goed gegaan bij de afmelding van de monteur. Ik zal het doorgeven dan komt er als het goed is snel een telefoontje vanuit Guidion.” Ik blij, mooi. kan gebeuren. geen probleem.
Toen bleef het weer een paar dagen stil….
Toen dacht ik, ik bel nog maar een keer, op 15 december, mijn geduld raakte namelijk wel een beetje op. “Oh sorry meneer, de vraag is niet goed doorgekomen ik heb hem nogmaals doorgezet.” Ik, oke, tja, kan gebeuren, geen probleem.
Toen ik na, nogmaals, een paar dagen weer niets hoorde belde ik nog een keer. Maar dan met een iets meer fermere stem, waar blijft de monteur? Het was alweer 21 december kortom. “Oh, er is iets mis met de verbinding, er moet nog een andere partij naar kijken, ik kijk even of ik u door kan verbinden”. En zo kwam ik in aanraking met onze vrienden van VolkersWessels. “Dag meneer, ja er moet nog een meting gedaan worden, dat hebben de monteurs niet gedaan toen ze het installeerde, maar ze zijn nu op vakantie en zijn pas rond 8 januari terug” Ik geloofde mijn oren niet, maarja zo goed als ik ben zal ik wel weer wachten op een belletje op 8 januari.
Kerst kwam, was gezellig. Oud en nieuw, heerlijk. Toen werd het ineens 8 januari.
De dag ging om, maar geen belletje. Toch maar even erachteraan bellen, misschien zijn ze het vergeten.
“Ja meneer, ja onze onderaannemer moet nog contact opnemen en ze zullen u snel bellen.”
Dit riedeltje kende ik natuurlijk al een beetje, dus met tegenzin hing ik weer op.
Ik besloot maar elke week weer te bellen om een statusupdate te vragen, en dat heeft nog weinig geholpen helaas.
Nu zit ik hier met mijn 100Mbit internet dit bericht te typen, in de hoop dat iemand van Odido, of Guidion, of VolkersWessel even zijn aandacht wil geven aan mijn case. Even een extra berichtje, of telefoontje naar mij met de woorden. “Het komt goed, ze zijn er op 2 februari”.
We zullen het zien.