Mijn verhuizing tot nu toe... (kortom ellende)

  • 17 January 2024
  • 16 reacties
  • 244 Bekeken

Goedmorgen, 

 

Ik wil hier even mijn verhaal delen wat betreft mijn verhuizing van Lelystad naar Eindhoven, met poging tot het meenemen van mijn contract van Odido.

Het begon allemaal op 2 november 2023, op die dag gaf ik door dat ik vanaf 1 december 2023 zou verhuizen naar Eindhoven, dat kon allemaal. Ik was mijn kortingen wel kwijt want ik ging een nieuw contract aan, maar kreeg een soortgelijke (wel minder) korting mee naar mijn nieuwe adres. Prima, ik was tevreden tot nu toe over Odido (of toen het nog T-mobile was dan).

De dagen vlogen voorbij en voor ik het wist was het al bijna 1 december, helaas nog niets gehoord van een installatie van mijn internet. Na een belletje bleek dat er nog een kabel getrokken moest worden van buiten mijn huis naar de kamer. Omdat ik nu nog gebruik maakte van KPN in het nieuwe huis moest er dus een nieuw kastje geïnstalleerd worden. Dat kon pas op 5 december. Nouja, prima dan zal ik daarna wel snel gebruik kunnen maken van het snelle internet. Ik werkte al een tijdje thuis en de huidige lijn van KPN is gewoon te langzaam om fatsoenlijk mee te kunnen werken. Slechts 100Mbit, waar ik 400Mbit had besteld bij Odido. Er zat wel wat haast bij dus om zo snel mogelijk dat snelle internet te hebben.

Op 5 december kwam er een monteur, die bracht een kastje mee en installeerde de kabel in huis. Niets aan de hand eigenlijk. Krabbeltje hier en daar, en hij ging er weer vandoor. Ik zou dan binnen nu en een week gebeld worden door de partner Guidion voor de volledige installatie. Een paar dagen daarna kwam er ook nog een pakketje va Odido, dus ik dacht dat er echt schot in de zaak zat. (spoiler alert, nee dat was het niet)

Ondertussen was het twee weken verder en hoorde ik niets van beide partijen. Mijn tweede en zeker niet laatste belletje naar Odido, op 11 december, ruim na de tijd dat ik mijn internet al zou mogen gebruiken. “Ja meneer, er is iets niet goed gegaan bij de afmelding van de monteur. Ik zal het doorgeven dan komt er als het goed is snel een telefoontje vanuit Guidion.” Ik blij, mooi. kan gebeuren. geen probleem.

Toen bleef het weer een paar dagen stil….

Toen dacht ik, ik bel nog maar een keer, op 15 december, mijn geduld raakte namelijk wel een beetje op. “Oh sorry meneer, de vraag is niet goed doorgekomen ik heb hem nogmaals doorgezet.” Ik, oke, tja, kan gebeuren, geen probleem.

Toen ik na, nogmaals, een paar dagen weer niets hoorde belde ik nog een keer. Maar dan met een iets meer fermere stem, waar blijft de monteur? Het was alweer 21 december kortom. “Oh, er is iets mis met de verbinding, er moet nog een andere partij naar kijken, ik kijk even of ik u door kan verbinden”. En zo kwam ik in aanraking met onze vrienden van VolkersWessels. “Dag meneer, ja er moet nog een meting gedaan worden, dat hebben de monteurs niet gedaan toen ze het installeerde, maar ze zijn nu op vakantie en zijn pas rond 8 januari terug” Ik geloofde mijn oren niet, maarja zo goed als ik ben zal ik wel weer wachten op een belletje op 8 januari.

Kerst kwam, was gezellig. Oud en nieuw, heerlijk. Toen werd het ineens 8 januari.

De dag ging om, maar geen belletje. Toch maar even erachteraan bellen, misschien zijn ze het vergeten. 
“Ja meneer, ja onze onderaannemer moet nog contact opnemen en ze zullen u snel bellen.”

Dit riedeltje kende ik natuurlijk al een beetje, dus met tegenzin hing ik weer op. 

Ik besloot maar elke week weer te bellen om een statusupdate te vragen, en dat heeft nog weinig geholpen helaas. 
Nu zit ik hier met mijn 100Mbit internet dit bericht te typen, in de hoop dat iemand van Odido, of Guidion, of VolkersWessel even zijn aandacht wil geven aan mijn case. Even een extra berichtje, of telefoontje naar mij met de woorden. “Het komt goed, ze zijn er op 2 februari”.

 

We zullen het zien.

Cheyenne van Odido 4 maanden geleden

Hi @thomasbriet, welkom op de Community! Ontzettend bedankt voor het uittikken van je ervaring. Ik snap je gevoel helemaal. De onduidelijkheid is niet prettig, vooral niet als je aan het verhuizen bent en genoeg aan je hoofd hebt. Mijn excuses! Ik zie hier direct dat wij nog wachten op actie vanuit VolkerWessel en nu eigenlijk aan de zijlijn staan tot deze werkzaamheden zijn gedaan. Zonder een beschikbare lijn, kunnen we als provider niets.

Wat ik voor je heb gedaan is de Fiber afdeling aangeschoten om zo hopelijk meer informatie te verschaffen. Hou er rekening mee dat dit een aantal werkdagen kan duren, maar dat ik zo snel mogelijk bij je terug kom. Ik kan nog niks beloven maar ga mijn absolute best voor je doen!

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @thomasbriet, welkom op de Community! Ontzettend bedankt voor het uittikken van je ervaring. Ik snap je gevoel helemaal. De onduidelijkheid is niet prettig, vooral niet als je aan het verhuizen bent en genoeg aan je hoofd hebt. Mijn excuses! Ik zie hier direct dat wij nog wachten op actie vanuit VolkerWessel en nu eigenlijk aan de zijlijn staan tot deze werkzaamheden zijn gedaan. Zonder een beschikbare lijn, kunnen we als provider niets.

Wat ik voor je heb gedaan is de Fiber afdeling aangeschoten om zo hopelijk meer informatie te verschaffen. Hou er rekening mee dat dit een aantal werkdagen kan duren, maar dat ik zo snel mogelijk bij je terug kom. Ik kan nog niks beloven maar ga mijn absolute best voor je doen!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @thomasbriet, ik begrijp van mijn collega van de Fiber afdeling dat hij jou heeft gesproken en uitvraag heeft gedaan. Weet dat je dit topic altijd op de hoogte mag houden. Ik duim mee dat er nu snel iets gaat gebeuren!

Klopt, gister gebeld met de mededeling dat er nogmaals een verzoek naar VolkerWessels is geplaatst om de patch af te ronden. Dat dit normaal zo’n 5 werkdagen in beslag neemt en dat dit inderdaad wel heel lang duurt zo. Ik zit weer in de wachtstoel.

En zo is er alweer een week voorbij. Voor de zoveelste keer komen beloftes niet uit.

@Cheyenne van Odido 
25-1: VolkerWessel gebeld, kennelijk mocht er niet gewerkt worden tijdens de vorst-periode. Maar sinds gister mogen er weer afspraken ingepland worden. Het bericht wordt weer doorgestuurd naar de onderaannemer, volgende week bericht.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @thomasbriet, bedankt voor de update! Ik heb er vertrouwen in dat het ditmaal wél goed zal komen, ook gelet op de weersvoorspelling voor komende week. Ik kijk uit naar hun toekomstige bezoek aan je! 🙂

@Cal van Odido Kennelijk is er beweging. Ik heb een mail gekregen van Guidion om een afspraak in te plannen. Ik gok dat alle seinen vanuit VolkerWessel dan op groen staan. 6 februari komen ze langs. Hopelijk gaat alles verder voorspoedig!

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update @thomasbriet. Dat is goed nieuws! 

Dus ik had een afspraak ingepland voor 6 februari, van 8:00 tot 11:59. Dus ik was netjes op tijd beneden alles klaargemaakt. En nu krijg ik ineens een mailtje met een bevestiging voor tussen 12:00 en 16:00 ????? Wat is dit nou weer.. Als wij als klant niet op komen dagen of te laat afmelden zijn er kosten verbonden, maar kennelijk is het geen probleem als het bedrijf zelf de afspraak zonder overleg verplaatst… Wat een farce dit allemaal. 

@thomasbriet Ow het kan nog erger Thomas, dit is enkel het begin. 

Heel herkenbaar verhaal dit. Ik zou al een week een werkende internetverbinding moeten hebben in mijn nieuwe woning nadat ik de verhuizing ruim van te voren heb aangekondigd. De monteur kwam eind januari eindelijk langs, maar helaas was er kennelijk iets niet goed bij de centrale waardoor het allemaal niet werkte. Dit zou direct binnen 2 werkdagen opgelost moeten worden maar we zijn weer een week verder en is er niks veranderd. Ondertussen moet ik elke dag thuis werken via mijn hotspot.. Hoe kan ik voorkomen dat dit ook bij mij maanden gaat stil liggen zoals bij Thomas? Ik moet vanwege mijn (thuis)werk echt snel internet hebben.

 

 

@thomasbriet Ow het kan nog erger Thomas, dit is enkel het begin. 

Het wordt inderdaad nog mooier, want ik kreeg dus die andere bevestiging binnen, tussen 12:00 en 16:00. Maar nu dus ook de bevestiging voor tussen 8:00 en 11:59 nog een keer. Met een SMS en mail erbij. Dus nu weet ik eigenlijk helemaal niets, en weet ik dus niet eens of ik mijn huis uit kan. Normaal met 4 uur speling is het al irritant, maar nu wacht ik dus 8 uur op iemand… ongelofelijk…

Ohja, en ondertussen is het ook alweer 12:00 geweest, dus heb ik ook nog eens de ochtend voor niets gewacht… Top service weer. Briljant.

@Cheyenne van Odido @Cal van Odido @Tommie van Odido 

 

Monteur is geweest. Hij heeft zijn best gedaan alles aan te sluiten, maar helaas zonder geluk. De monteur zei dat er “geen licht” was. Het ligt waarschijnlijk aan een patch die nog gedaan moet worden in de systeemkast in de wijk. Kan ik jullie vragen om daar achteraan te gaan mensen van Odido?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @thomasbriet, bedankt voor de update.

Ik zie dat de monteur het ticket heeft doorgezet naar onze Back Office. Ze hebben een nieuw ONT opgestuurd. Zodra deze ontvangen is wordt Guidion opnieuw aangestuurd! 

Ik heb inderdaad de nieuwe ONT ontvangen, maar tot mijn verbazing werkte het internet vandaag plotseling. Ik kreeg ineens een mailtje dat alles omgezet was dus was al redelijk verbaasd, maar toen ik thuiskwam stonden inderdaad de lampjes op groen en stuur ik nu dit berichtje vanuit mijn nieuwe verbinding. 

Het heeft lang geduurd, maar uiteindelijk werkt dan nu alles. :)

 

In plaats van 2 februari werd het dus 8 februari ;)

Reputatie 7
Badge +5

Wat mooi om te lezen @thomasbriet! Super bedankt voor deze update. Uiteraard excuses voor de vertraging. De facturatie is gisteren begonnen, dus ook dit klopt. Geniet van je verbinding en mocht er in de toekomst wat spelen dan weet je mij te vinden! 😊

Reageer