Goedenavond!
Ik heb de afgelopen maand ontzettend veel telefonisch contact gehad, helaas zonder het resultaat waar ik naar zoek. Ik zou graag voor een vaste internet aansluiting van T-Mobile Thuis afnemen, omdat ik al jaren T-Mobile Mobiel klant ben, maar natuurlijk omdat jullie de beste prijs/kwaliteit hebben. ;)
Ik heb op 18 juli 2020 via de website de eerste poging gedaan om klant te worden. Dat heeft na wat telefoongesprekken en ruggenspraak uitgemond op een e-mail (met volgnummer Ticket#2020081911041312) dat "ik nader overlegd heb met een collega en die heeft samen met onze Back office en mij geconstateerd dat wij niet bij u kunnen leveren omdat hoogst waarschijnlijk de DSL lijn die afkomstig is van Telfort (mijn oude provider) niet voldoet aan onze eisen en daarom zijn laswerkzaamheden nodig om alles optimaal in orde te maken". Mij werd aangeraden klant te worden bij KPN, zodat zij deze werkzaamheden uit konden voeren.
Alas, ik een maandabonnement bij KPN afsluiten. Ik zat inmiddels zonder internet en als er onderhoud moest gebeuren moest dat toch gebeuren. Ook bij KPN ging het allemaal niet soepel, en na een paar keer bellen om een vastgelopen bestelling weer in gang te zetten heb ik sinds 31 augustus (na twee weken zonder) eindelijk weer een internet verbinding. Maar wat concludeert de monteur bij het aansluiten? Hij ziet dat er niks mis is met de lijn. Alles doorgemeten, netjes maximale snelheid halen. Niks aan het handje. Daarna nog maar een keer met de klantenservice van KPN gebeld, en die zeggen dat er ook niets mis is met de lijn.
Dus ik vandaag nog maar weer een keer geprobeerd over te stappen naar T-Mobile (maandabonnement van KPN, was niet van plan daar te blijven als dat niet hoeft 😀). Ik kan nog steeds op de website met mijn postcode en huisnummer geen aansluiting aanvragen, en ook via de telefonische klantenservice niet. T-Mobile zou op mijn adres niet kunnen leveren.
Ik heb ook maar even een tooltje geraadpleegd waarvan mensen op fora altijd beweren dat providers hier informatie over de aansluiting vandaan halen (Fourstack van KPN). En met mijn postcode, huisnummer en toevoeging (die door de T-Mobile site worden geweigerd) krijg ik vrolijk het volgende te zien:

Op mijn adres zou dus gewoon ADSL beschikbaar moeten zijn?
Omdat ik niet kan e-mailen met de klantenservice van T-Mobile Thuis wil ik via deze weg nog één keertje proberen om toch in contact te komen met iemand die met mij wil kijken wát er fout gaat (even los van dat ik graag wat goedkoper internet wil ben ik nu ook echt ontzettend nieuwsgierig geworden waar alles nu spaak loopt), of we dat op kunnen lossen en een internetaansluiting voor T-Mobile Thuis aan kunnen vragen.
Ik hoop dat ik met iemand in contact kan komen!
Hartelijke groetjes en in ieder geval bedankt voor het lezen van mijn verhaal.