Skip to main content

In ‘21 heb ik bij ons huis t-mobile internet (oude prijzen) gekregen op het glasnet van KPN.  Het kastje van KPN is vervangen door een van t-mobile (gideon gedaan). Het kastje van kpn werkt ook, maar het had met de huur ofzo te maken.

Nu ‘oktober 23 kon ik migreren van het kpn netwerk naar het odido netwerk en lagere prijzen voor glasvezel gaan betalen. 

Het gekke is dat ik 3 weken moet wachten op de montage van wederom een converter om te kunnen migreren. ook weer door gideon.

Zelf heb ik het idee dat ik het juiste kastje al heb, heb die van KPN helemaal niet meer! Zie foto.

Komen ze nu voor niets en zit ik voor niets 3 weken te wachten? Want volgens mij is de migratie nu vooral nog softwarematig?

Hoor t graag!

Het heeft waarschijnlijk met de gebruikte glasvezel techniek te maken. Je huidige aansluiting is AON. De nieuwere techniek is Gpon. Daar hoort een andere NTU bij. Die zal Guidion voor je aansluiten en daarna de kabels in de wijkcentrale omzetten.

Even geduld dus.

Ah kijk, dan is het meer dan ik dacht! Aan de telefoon konden ze mij dat niet uitleggen.

Ben benieuwd wat er in het installatiepakket zit, hoop inderdaad iets anders aan te treffen. 

Hi @fido odido, er zijn eergisteren twee pakketten verzonden vanuit ons distributiecentrum. Ik vermoed dat je morgen of overmorgen een trackinglink ontvangt van de bezorger zodat je het pakket kan trekken. Je ontvangt een nieuwe patchkabel en een Huawei HN8010Ts-20! 

Pakket is inmiddels binnen, de modem vervangen. De nieuwe ntu zou ik gewoon ook kunnen omzetten, alleen zijn de kabels nog niet omgezet. Is dat een hardware handeling of een software matige?

Hi @fido odido, de lijn dient inderdaad nog omgezet te worden. Dit moet een monteur doen en die staan ingepland voor 22-11! 

Reageer