Skip to main content

Beste Odido

ik zal proberen de klacht te omschrijven aan de hand van een chronologisch verhaal .

ma 26 augustus zou ODF mijn glasvezelaansluiting komen installeren tussen 13.00 en 17.00 uur.

Om 17.00 uur no niemand gezien . Toen maar gebeld met Volker Wessels die de werkzaamheden uitvoeren. Rond 18.00 uur kwamen er alsnog 2 monteurs die de aansluiting maakten.

de dag erna stonden zij onaangekondigd weer aan de deur. Met de vraag wat ze kwamen doen was het antwoord : een meting doen . Gisteren kon het niet

een van hen sloot zijn meter aan, reageerde op een telefoonoproep en vroeg mij : mag ik over 10 minuten terugkomen ? Ik zeg oké . Half uur later was er een ander terug, ging meten en constateerde dat de kabel niet goed was gelast . 3 foute pogingen later, en weer een andere collega erbij kreeg hij het schijnbaar voor elkaar . Hij moest alleen een boormachine halen om het nieuwe kastje te monteren.

heb de man nooit meer gezien .

weer Volker wessels gebeld, die zij mij terug te belllen of de voorman van het werkgebied te laten bellen.

uiteraard weer niks gehoord.

Dan maar ODF rechtstreeks gebeld. Deze belde met Volker wessels, belde mij terug met het feit dat volgens hen het kastje gemonteerd is en de opdracht afgemeld, maar men zou mij bellen en een meting weer komen doen ? Mocht het kastje inderdaad los liggen zou het gelijk gemonteerd worden.

Dat gesprek was afgelopen donderdag. Tot nu toe weer niks vernomen.

het kastje ligt nog los(inmiddels in mijn meterkast) en het oude kastje zit nog op de muur,inclusief een stuk afgeknipte draad.

al met al heel slordig vind ik, en binnenkort word in de woning alles aangesloten zonder dat ik weet of het werkt.

Odido help aub

Hoi @Pietje62 ,

Op zich goed beschreven, maar je hebt inderdaad met een aantal partijen te maken

1) de eigenaar van het glasvezel netwerk. Dat zijn bedrijven als KPN networks, glaspoort, Delta fiber en ODF.

2) de aannemers die in opdracht van een glasvezel eigenaar de glasvezels leggen en bij woningen naar binnen brengen.

3) internet service providers zoals Odido. Die nadat een klant een glasvezel abonnement besteld bij de glasvezel netwerk eigenaar in die stad een vezel huurt. Als deze nog niet is binnengebracht zal de glasvezelnetwerk eigenaar een aannemer aansturen (en betalen). 

Zodra jouw glasvezel gereed is om te verhuren krijgt Ododi een seintje en zal zij een router sturen en een internet monteur van Guidion die de router en ONT komt installeren.

De partijen waarmee jij dus contact had waren dus de juiste in de fase waarin de levering nu zit. Net zoals bijvoorbeeld elektriciteit kabels die door Aliander worden binnengebracht zodat bijvoorbeeld Powerpeers of Eneco een electriciteit levering aan jou kan doen. 

Beste Eric

je hebt helemaal gelijk .

ik ging er van uit dat Odido de opdrachtgever zou zijn van de aanleg van de glasvezel in de wijk .

op zijn minst word dit gesuggereerd in de folders die op de mat vallen .

Mocht het allemaal niet lukken zit er nog een 2e aansluiting in de meterkast van KPN  😔, maar ik ga er vanuit deze niet te hoeven gebruiken .

ik heb inmiddels een e-mail ( brulbrief ) weggedaan weer naar ODF .

bedankt voor je antwoord 

Reageer