Skip to main content

Goedemiddag,

Toen hier een Guidion-monteur kwam voor de installatie van T-Mobile thuis zou de KPN-aansluiting niet goed zijn, daarvoor moest KPN langs komen. De Guidion-monteur heeft wel een Media Converter op de muur geschroefd zonder enige kabel erin.

 

Later is hier KPN-monteur geweest, maar hij gaf aan dat het gedeelte dat van KPN goed werkt en dat hij eigenlijk voor niets was gekomen.

 

Mijn internet/wifi werkt vaak wel, maar het valt regelmatig uit. De snelheid is volgens een speedtest wel naar behoren, maar de verbinding is dus kwakkelend en ik betwijfel of de snelheid altijd constant is.

 

Nu vroeg ik mij af of dit jullie normaal lijkt dat de Media Converter zonder enige kabel aan de muur is geschroefd. En kan de kwakkelende verbinding iets met mijn installatie te maken kan hebben? Is die nieuwe Media Converter die ongebruikt aan de muur is geschroefd wellicht beter? En kan ik dit zelf installeren of moet ik hiervoor een monteur van T-Mobile langs laten komen? En zo ja, hoe pak ik dit aan?

 

Een hoop vragen, maar hopelijk zien jullie aan de foto direct wat er goed/fout is.

 

Oei dit ziet er niet juist uit.

Dat kastje waar NT op staat hoort een patchcover op te zitten met een glasvezel kabel naar dat grijs (CONVERTER) kastje.

Hier moet een monteur bij komen.

 


Hallo @Ruttger 

Het huidige NT kastje werkt ook prima op AON volgens gebruikers maar zoals boven al wordt vermeldt gebruiken ze bij T-Mobile de grijze CTS mediaconverter bij een AON aansluiting en hier is dan een monteur bij nodig.

Gebruik je naast de Zyxel ook eigen apparatuur en als het internet wegvalt brand de wereldbol dan rood op de Zyxel?


Bedankt voor jullie snelle reacties. Dat wordt dus even T-Mobile contacteren om een monteur te laten komen…

 

Naast de Zyxel gebruik ik momenteel geen eigen routers. Zou dat nog voor meer stabiliteit kunnen zorgen? Het wereldbolletje zie ik eigenlijk nooit rood branden nee.

 

 


@Ruttger 

Ik gebruik al jaren een Fritzbox.

En dat werkt stabiel.

(Uiteraard moet T-mobile de aansluiting correct afleveren.)

Laatste 1,5 jaar bij kpn AON direct op glasvezel.

Nu bij T-Mobile op GPON (andere sfp module)

Ik gebruik een Fritzbox 5590.

Dit heb ik er hangen moet nog wel wat afwerken.

 


@Ruttger 

Is het dan vooral de WiFi die het soms niet doet? En blijft bekabeld internet dan werken?

Versterkers of switches kunnen soms ook voor wat instabiliteit van de WiFi zorgen 


@Ruttger

Is het dan vooral de WiFi die het soms niet doet? En blijft bekabeld internet dan werken?

Versterkers of switches kunnen soms ook voor wat instabiliteit van de WiFi zorgen 

Het lijkt mij eerst raadzaam om de aansluiting eerst juist opgeleverd te krijgen en volgens de voorschriften van T-mobile.

En dan verder kijken.

Wat ik wel weet is dat het glasvezel kastje wat rechts op de ftu hangt goed werkt bij T-Mobile AON.

Daar kan @Doornekamp33 wel wat over zeggen. 

 


Als die rechter een P1090 werkte die bij mij prima, maar de linker NT zou dan ook moeten werken je hebt nu eigenlijk 3x hetzelfde hangen in een ander jasje.🤔

Maar vreemd dat ze de P1090 niet gemonteerd hebben, je bent oud Telfort klant of 1 van de voorgangers? je mist nu zeker de losse kappen?