(Dit is puur een discussietopic - Vraag hier niet zozeer om hulp)
Goededag,
Bijna een jaar geleden heb ik mij via T-Mobile (Odido) aangemeld voor een glasvezelverbinding, na maandenlang wachten totdat ze in de straat kwamen om kabels te leggen, kwam bij mij 2~ maanden hierna het belletje om een afspraak te maken om het glasvezelkastje te plaatsen.
Dit was fijn, eindelijk zou er wat voortgang geboekt worden waardoor overstappen naar glasvezel een stukje dichterbij kwam.
De realiteit is echter anders...
Tijdlijn:
2 Oktober: werd ik gebeld door ODIDO voor een afspraak. 3 Oktober komt MDF Infra langs tussen 10-12.
3 Oktober om 14.00 heb ik gebeld om te vragen waar ze blijven, er werd toen aangegeven dat er wat vertraging was opgelopen bij een ander adres maar ze zouden nog komen. Is uiteindelijk niet gebeurd en ben hiervoor ook niet afgebeld.
5 Oktober heb ik om 10:00 uur gebeld om te vragen hoe het nou zit, daar werd mij medegedeeld dat ze wel geweest waren maar 'per ongeluk' bij nummer 25 i.p.v. 35(mijn huisadres) een glasvezel kastje hebben opgehangen….🤦 Hierbij gelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor 9 oktober.
9 Oktober: Afspraak stond tussen 10-12 maar ook dit keer is niemand komen opdagen en afbellen doen ze blijkbaar niet aan. Verder begreep ik dat zij de planning via een Whatsapp Groep doen…...
10 Oktober: Gebeld naar Open Dutch Fiber, zij verbinden mij door rechtstreeks naar MDF Infra, daar kreeg ik dezelfde persoon als vorige keer aan de lijn(verder vriendelijke man die er denk ik ook niks aan kan doen) die verbaasde zich dat er niemand langs is gekomen, vervolgens een afspraak gemaakt voor volgende week Maandag 16 Oktober.
Nu zie ik in de reviews op Google terug, dat meerdere mensen hetzelfde hebben ervaren met MDF Infra, dat meerdere mensen dezelfde problemen ervaren met deze partij, waarbij in ieder geval één aangeeft meer dan 3 maanden bezig te zijn om het allemaal geregeld te krijgen.
Het effect daarvan:
- Het is frustrerend voor de klant
- Je verspilt onnodig tijd als klant door thuis te blijven en het meermaals contact opnemen met deze partij.
- Je verliest als klant vertrouwen in Odido en betrokken partijen.
Maar ook voor Odido helpt dit niet, want bij wijze van als dit allemaal geregeld is zou ik dit jaar nog glasvezelinternet kunnen afnemen bij ze, dat ziet er met deze vaart en omstandigheden niet naar uit dat dit nog gaat gebeuren.
Daarbij vraag ik mij ook af hoe het zit met als er wat stuk is of niet werkt aan deze verbinding, wordt dit ook belegd bij partijen zoals MDF Infra? Voor mij is de reden voor overstap een nieuwere techniek met lagere algemene latency, hogere uploadsnelheid en lagere kosten dan bij Ziggo(i.c.m. telefoonabonnement). Maar als ik dag(en) zonder internet zit en zij vervolgens zoals nu niet komen opdagen, zeg ik mijn internetverbinding de dag daarna direct op.
Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die dit soort problemen ervaren met MDF Infra of andere contractors die de kastjes komen plaatsen? Zo ja dan vraag ik mij ten zeerste af waarom Odido/Open Dutch Fiber hier niks mee doet.