Skip to main content
Beantwoord

Mag ik zelf LOS installeren?

  • 4 July 2024
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Ik heb gisteren het installatiepakket met ONT/Media convertor en modem/router ontvangen. Op zich vraagt Guidion constant om een afspraak te maken maar de eerst mogelijke afspraak is tijdens mijn vakantie, ik zou dat liever sneller doen. Ik zou de Huawei ONT prima zelf kunnen installeren op het glasvezel kastje in mijn meterkast. De router hoeft ook niet geïnstalleerd te worden (doe ik waarschijnlijk echter wel om de verbinding te testen) want ik ga mijn eigen router gebruiken. Mag ik de ONT ook zelf installeren? En hoe weet ik wanneer Odido signaal op mijn lijn zet? Ik kan die datum niet vinden.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DiederikSmit 

De installatiedag is de dag waarop je een afspraak hebt met Guidion. Je kan dit het beste overlaten aan Guidion want de mediaconverter moet waarschijnlijk eerst nog geregistreerd worden en daarna doet de monteur de administratieve afhandeling.

Mocht je op KPN ODF zitten dan moet de Guidion monteur ook eerst langs de wijkcentrale.

Bij mij werd 18 juni het glasvezelpunt in mn meterkast geïnstalleerd.

1.5 week  daarvoor had ik de modem en ont kastje al binnen van odido.

Heb gelijk alles aangesloten.

19 juni kreeg ik de mail om een afspraak in te plannen van guidion.

Gelijk gedaan en op 9juli komt de monteur.

20 juni mail gehad van odido dat mn glasvezelverbinding actief was en mn zyxel T-75 ging gelijk online.

Dus je vraag te beantwoorden:

Sluit alles aan en kijken wat die doet.

Mocht je online gaan zou ik t zo laten.

Maar wel die afspraak met guidion laten staan.

Guidion heeft het druk dus waarschijnlijk eerder kan niet.

Ik moet op 9 juli ook werken maar zorg dat er iemand thuis is.

Suc6

Reputatie 7
Badge +15

@Willchm78 

Dan had je geluk dat de ONT geregistreerd werd gestuurd 🙂

@Willchm78

Dan had je geluk dat de ONT geregistreerd werd gestuurd 🙂

Klopt.

Lees hier vaak dat het te traag gaat of de overgang niet vlekkeloos loopt (van oude maar nieuwe provider (odido)

Om mn verbinding nix aan te merken.

Haal netjes 8gbit up en down.

Reageer