Skip to main content

LOS lampje knippert rood na installatie

  • 5 June 2024
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Na meer dan een jaar wachten dan toch eindelijk glasvezel in het gebouw. Kreeg te horen dat het namens meermaals miscommunicatie steeds op zich liet wachten. Kabels zijn geïnstalleerd, troep buiten is opgeruimd.

Wordt mij verteld dat de man die het signaal in het appartement komt controleren binnenkort komt, maar elke keer komt er niemand opdagen (waarschijnlijk wegens gebrek aan werk in het gebouw). Ik heb ook geen vaste afspraak gekregen wanneer er dan wel iemand zou komen.

Zojuist dan maar zelf Zyxel en ONT ingeplugd. LOS lampje knippert rood. Is de kabel stuk? Komt het signaal simpelweg nog niet door? Kastje niet goed aangesloten? Geen idee, maar heb nu zelfs met een doosje en kabel in huis nog steeds geen glasvezel.

Tot nu toe is al een jaar lang elke keer geen informatie verschaft door Odido noch ODF los van de opmerking “Staat in de planning”.

Kan iemand me nu bijna alles klaar is me dan één keertje wel vertellen wanneer iemand m’n verbinding komt controleren en/of de kabel koppelt / aan zet / wat dan ook doet om het werkend te krijgen?

5 reacties

Salut,

Même problème pour moi.

Ils installent la fibre de la rue jusqu'à chez moi cet après midi et m'expliquent comment brancher le modem mais ils ne l'ont pas fait !

LOS est rouge et pas d'Internet.

Quelle est la prochaine étape?

Merci.

Update:

Er is iemand langsgeweest om het signaal te checken en het leek allemaal in orde, ze zeiden dat er nu ‘intern’ het internet voor de glasvezelkabel aangezet moet worden maar dat hij niet kan zeggen hoe lang dit gaat duren.

Is hier een schatting voor beschikbaar?

Reputatie 7
Badge +3

@[Alpha]-0mega- Welkom op onze community en dank je wel voor de update!

Super fijn om te lezen dat er inmiddels iemand is langs geweest. Ik ben meteen voor je gaan kijken, maar de netwerkbeheerder heeft nog niet aan ons doorgegeven dat de werkzaamheden zijn afgerond. Ik heb daarom meteen een verzoek ingediend bij mijn collega’s van de Fiber afdeling met de vraag of zij meer duidelijkheid kunnen geven over de planning. Zodra zij contact hebben opgenomen met de (externe) netwerkbeheerder, zullen ze jou ook informeren over de actuele planning.

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

We zijn ondertussen in Augustus en voor zover ik weet werkt het nog steeds niet.

Ik ben wel meerdere keren door Odido gebeld maar elke keer als ik opneem hoor ik geen geluid? Zou je me kunnen vertellen wat de huidige status is?

Ondertussen hebben buren me verteld dat er mensen van KPN waren langsgegaan in het gebouw die een verhaal ophingen dat er iets verprutst was en er wat ‘gerepareerd’ moest worden, maar uiteindelijk blijkt dat gewoon om een compleet nieuwe kabel voor hun eigen netwerk te gaan. :’ )

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben voor je gaan kijken @[Alpha]-0mega-, echter is de laatste update al erg oud. Ik heb het daarom doorgezet naar onze glasvezelafdeling om het te onderzoeken en je een concrete update te geven. Houd je telefoon goed in de gaten. Hopelijk kunnen zij meer zien dan ik! 

Reageer