Hi @Jeroenb98, dank voor je topic en van harte welkom! Dit is niet zo'n fijne start, dat snap ik helemaal. Weet wel dat de monteur aan onze kant meteen actie heeft ondernomen. Het probleem ligt in het domein van de netwerkbeheerder, deze sturen wij aan zodat je lijn zo snel mogelijk online bent. We houden je op de hoogte! De facturatie start wanneer je modem online is.
Heb je ondertussen iets aan Unlimited Data op je mobiele abonnement? Zo ja, stuur mij dan gerust een privébericht. Ik zorg dan voor een handige tussenoplossing!
Hi @Jeroenb98, dank voor je topic en van harte welkom! Dit is niet zo'n fijne start, dat snap ik helemaal. Weet wel dat de monteur aan onze kant meteen actie heeft ondernomen. Het probleem ligt in het domein van de netwerkbeheerder, deze sturen wij aan zodat je lijn zo snel mogelijk online bent. We houden je op de hoogte! De facturatie start wanneer je modem online is.
Heb je ondertussen iets aan Unlimited Data op je mobiele abonnement? Zo ja, stuur mij dan gerust een privébericht. Ik zorg dan voor een handige tussenoplossing!
Bedankt voor je snelle reactie! Is de netwerkbeheerder hier Odido of KPN? Dan heb ik een beter over de situatie.
En ik hoop natuurlijk dat het snel opgelost kan worden zodat ik volledig van de wi-fi mogelijkheden kan genieten!
Hi @Jeroenb98, de netwerkbeheerder is KPN NetwerkNL. Wij hopen ook dat het zo snel mogelijk opgelost is!
Hi @Jeroenb98, de netwerkbeheerder is KPN NetwerkNL. Wij hopen ook dat het zo snel mogelijk opgelost is!
Hi Tommie, ondertussen is er iemand van KPN langs geweest. Er zat blijkbaar een kabeltje los van KPN ergens in het gebouw. Nu is mijn PON lampje groen. Maar ik heb nog steeds geen internet. Ik denk omdat het LAN lampje uit is. Moet ik hier nog iets voor regelen?
Hallo @Jeroenb98
Gaat de internetkabel vanaf je mediaconverter naar de WAN poort van de router? Kan je ook eens een andere kabel daar tussen aansluiten?
Hallo allemaal,
Ook ik heb hetzelfde probleem. Gekozen voor de 1GB/s en het installatiepakket was ruim op tijd binnen. Dit ging allemaal heel netjes en lekker vlot.
Guidion is vandaag (06-12-2023) langs geweest om het allemaal aan te sluiten. Alles ging goed totdat de media-converter werd ingeschakeld en de monteur “ojee” riep.
Dat “ojee” betekende dus dat er geen signaal via de glasvezel binnen kwam. Het LOS lampje knippert en het PON lampje is uit. Power en LAN branden wel. Hij heeft meteen gebeld om dit probleem op te LATEN lossen. De monteur is hierna weer vertrokken omdat deze niets meer kon doen. Logisch want deze beste man heeft geen toegang tot de patchruimte in de wijk.
Later kreeg ik ook een SMS dat IK contact had gezocht met ODIDO en gesproken had met Rouel en er werd gevraagd om een vragenlijst in te vullen…. ??????? Ik neem aan dat dit het telefoongesprek is geweest van de Guidion monteur??
Ik begrijp dat er nu een derde partij aangestuurd moet worden om die verbinding in de wijkkast in orde te brengen. Hopelijk heb ik hier niet weer een snipperdag voor nodig want dan ga ik toch zeker een rekening jullie kant op sturen. Wat ik dan niet begrijp is waarom dit niet van tevoren wordt gecheckt. Tussen aanvraag en de monteur van Guidion zou toch voldoende tijd moeten zitten om dit te controleren.
Nu lees ik heel veel verhalen hier op het forum dat dit soort fouten heel vaak voorkomen en 90% langslepende gevallen zijn. Uiteraard staan alleen de slechte berichten op het forum want als er geen probleem is wordt dit meestal niet gemeld. Toch krijg ik hier een gevoel van dat het bij mij ook wel eens heel lang kan gaan duren.
Ik ga nu even afwachten totdat ik een melding krijg van jullie dat het zou moeten werken. Ik hoop dat het binnenkort wordt...