Skip to main content

Goedemorgen,

Aanstaande 21 augustus start mijn nieuwe internet+tv abonnement bij Odido. Huidige provider is opgezegd, glasvezelkabel buiten en binnen is al een paar maanden geleden aangelegd, alleen heb ik nog geen bericht gehad over de levering van de spullen (modem etc.). Kan iemand mij hiermee verder helpen? 

Hallo @Hollander0299 

Heb je wel al een afspraak met Guidion kunnen maken? Indien niet kun je dan eens kijken wat de status is in je Odido account?


Hoi, 

Nee, ik heb geen afspraak gemaakt met Guidion. Status in Mijn Odido is als volgt:

 


Hoi @Hollander0299, heel goed dat je aan de bel trekt, ik zie graag dat we heel snel Internet aan je kunnen leveren! De netwerkbeheerder Open Dutch Fiber geeft aan dat jouw glasvezellijn nog niet gereed is voor gebruik en dat er nog extra werkzaamheden nodig zijn. Omdat je aangeeft dat er al een glasvezelaansluiting bij je thuis is aangelegd, durf ik niet exact te zeggen welke werkzaamheden er nog nodig zijn. Ik zal daarom de Glasvezelafdeling verzoeken om snel contact op te nemen met de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber voor meer informatie. 

Omdat het voor nu onduidelijk is wat er nog precies moet gebeuren, durf ik niet te zeggen hoe snel dit is opgelost. Wel verwacht ik dat dit niet opgelost is op 21 augustus.

Ik ga er haast achter zetten, ik hoop dat wij je alsnog zo snel mogelijk kunnen aansluiten!


Hoi Cal,

Ja klopt. Ze zijn al binnen geweest bij ons. 
Wat betekent dit nu voor de overstapservice? Jullie hebben deze geregeld met VodafoneZiggo. Betekent dit nu dat we vanaf 21-8 wel worden afgesloten daar, maar nog niet aangesloten zijn bij jullie? 
Kun je me een terugkoppeling geven als je meer weet? Hopelijk kan het snel geregeld worden.


Hoi @Hollander0299, met de overstapservice hoef je jezelf geen enkele zorgen te maken, je abonnement bij je oude provider loopt gewoon door totdat dit is opgelost! 😃 De richtdatum is nog steeds 21 augustus, maar op 21 augustus zal het systeem zien dat er geen actieve Internetverbinding bij ons is en daarom zal je oude provider nog niet opgezegd worden. Het Internetsignaal van hen loopt door totdat wij het definitief voor je opzeggen.

Goed om te horen dat de Glasvezelaansluiting al vergevorderd is. Zodra wij meer te horen krijgen over de status van je aansluiting bij de netwerkbeheerder stellen wij je als eerste op de hoogte!


Hoi @Cal van Odido, heb je toevallig al een update voor mij vwb de aansluiting? Gr. Rick


Hi @Hollander0299, ik zie dat ze gister nogmaals navraag gedaan hebben. Op dit moment nog geen nieuwe update. Ik hoop dat we snel duidelijkheid krijgen over de situatie! 


Goedemorgen, het is ondertussen een week na de oorspronkelijke start van ons abonnement en vijf dagen na jullie laatste bericht. Ik ben benieuwd of jullie al meer weten over de aansluiting en iets kunnen zeggen over een startdatum.

Ik moet zeggen, als nieuwe klant geeft het mij geen hoopvol gevoel dat dit zo loopt, hopelijk lukt het om snel duidelijkheid te verschaffen. 


Er is gister nog een e-mail gestuurd naar de onderaannemer @Hollander0299, ik ga er vanuit dat het niet langer meer zal duren voordat Guidion aangestuurd zal worden! 


Oké, hopelijk snel geregeld met Guidion. 


Beste Tommie,

Ik ben ondertussen wel benieuwd wat bij jullie verstaan wordt onder ‘dat het niet lang meer zal duren’. We zijn ondertussen alweer bijna twee weken verder. Zou graag op korte termijn contact willen hebben om alles klaar te maken, zodat we hopelijk (ruim) voor 21-9 (maand later) kunnen overstappen naar jullie. Mocht dit niet lukken dan ga ik er serieus over nadenken om toch bij jullie concollega’s te blijven, waarbij jullie de overeenkomst mogen gaan ontbinden. 
 

 


@Hollander0299 Ik ben het met je eens dat dit inderdaad te lang duurt. Mijn oprechte excuses hiervoor! 

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat wij op 27/8 bericht hebben ontvangen van de netwerkbeheerder dat zij de aannemer hebben verzocht om de patch af te melden. Echter zie ik in het systeem dat dit nog niet is doorgekomen. Ik heb daarom meteen opnieuw mijn collega’s van de Fiber afdeling benadert met de vraag of zij hier met spoed achteraan willen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta paraat!


Hoi Teresa, dank. Neemt de afdeling Fiber contact met mij op of geef jij een terugkoppeling? Ik ben ondertussen zelf elke keer aan het vragen om updates. Zou mooi zijn als deze afdeling zelf even via mail oid een update geeft als die er is. 


Begrijp ik helemaal @Hollander0299. Dit hoort sowieso te gebeuren via het verzoek wat Teresa heeft ingediend. Wel heb ik deze vraag nog expliciet gesteld in het ticket. Voor nu dank voor je geduld!


Beste Odido, het is nu precies een maand nadat ons contract in zou gaan en wij via jullie internet/tv zouden gaan ontvangen. In de tussentijd meerdere malen aan de bel getrokken en binnen deze community antwoord ontvangen. Daar buiten om ben ik nergens van op de hoogte gebracht en heeft geen enkele afdeling Fiber contact met mij opgenomen. Erg jammer, mede omdat ik van plan was ook naar jullie over te stappen voor mijn mobiele telefoon abonnement. Mocht er binnen nu en een week (27-9) geen oplossing zijn dan mogen jullie ons voorgenomen abonnement annuleren en onze huidige provider berichten dat de overstap niet doorgaat. Hopelijk lukt het om voor 27-9 tot een oplossing te komen. 


@Hollander0299 Goed dat je dit nogmaals aankaart en mijn excuses dat je nog niks hebt vernomen. Ik wil ook graag dat wij onze diensten zo snel mogelijk bij jou kunnen leveren! 

Ik heb direct nogmaals mijn collega’s van de Fiber afdeling benaderd om hier achteraan te gaan. Zodra zij meer weten, laten zij dit ook aan jou weten. 

Als ik nog iets anders kan doen, laat je het mij dan weten? Ik help graag verder! 


Hi Teresa,

Ik snap dat het voor jullie ook vervelend is om meerdere van dit soort topics te moeten beantwoorden. Zie er veel terugkomen van soortgelijke aard. Ik hoop dat de afdeling Fiber deze week contact opneemt met goed nieuws, anders blijf ik bij mijn huidige provider.


@Hollander0299 Ik begrijp je keuze, maar laten we hopen op het beste. We doen in ieder geval altijd ons best, dank je wel voor je begrip! 


Beste,

Het is vandaag 27 september en heb deze week geen enkele reactie gehad. Bij deze mogen jullie de bestelling van het nieuwe abonnement op ons adres annuleren en de overstap vanaf onze huidige provider cancelen. 

Groet,

Rick


Hoi @Hollander0299, ik wil dit graag voor je in orde maken! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag. Ook hoor ik het graag als ik je van gedachte kan veranderen! Groetjes, Ishana


Hoi Ishana, dat zal ik doen.

Als jij mij vandaag de garantie kan geven dat ik volgende week jullie internet/tv heb dan wil ik best van gedachten veranderen:-) Anders mag je alles annuleren.


Hi @Hollander0299, aangezien dit echt door de netwerkbeheerder opgepakt moet worden, kan ik deze garantie niet geven. Wel zie ik dat mijn collega's hier achteraan zijn gegaan en we nog wachten op een update van de netwerkbeheerder. Mocht je dit nog willen afwachten, dan laat ik alles graag zo staan zoals het nu is! Anders kan ik deze bestelling voor je annuleren. 


Hoi Nora, nee sorry, ruim een maand geleden zou het abonnement starten. Genoeg tijd volgens mij om antwoord te krijgen van de netwerkbeheerder. Je mag de bestelling annuleren. 


Hey @Hollander0299, bedankt voor de bevestiging. Ik heb de order geannuleerd. Veel succes bij je nieuwe provider! 


Reageer