Skip to main content

Levering glasvezel

  • 9 October 2023
  • 25 reacties
  • 379 Bekeken

Ik heb  een jaar geleden glas vezel aan gevraagd in Tegelen maar tot op heden niets, nada. 

Ik hoor ook niets over de status van jullie 

25 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bbsystems, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het lijkt erop dat je order ergens blijft vastzitten. Ik heb daarom onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw getrokken. Zij gaan je opbellen en meer informatie verstrekken over de oplevering. Ook heb ik verzocht om uit te zoeken waar het vastloopt en om dit door te zetten. Houd je telefoon dus goed in de gaten, als ze je niet te pakken krijgen spreken ze een voicemail in. 

Helaas, nog steeds geen actie.Ik ben inderdaad gebeld met de mededeling dat midden december de lijn opgeleverd zou worden.

Maar nog steeds niets gehoord.dat terwijl ik al 14 maanden het dure Ziggo tarief aan het betalen ben. Krijg ik daar compensatie voor?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bbsystems 

Heb je ook al eens contact opgenomen met de netwerkbeheerder/aannemer die verantwoordelijk is voor de planning en aanleg?

Als provider moet Odido ook wachten totdat het glasvezelnetwerk gereed is voor gebruik.

Ja heb ik natuurlijk.zij zeggen over een paar weken………  Odido zegt ook dat ik zelf Ziggo moet opzeggen. Maar door al deze onduidelijkheden lopen mijn kosten maar op

Reputatie 7
Badge +14

Internet providers zoals Odido zijn afhankelijk van de netbeheerder in een stad die de glasvezel eigenaar is en de aanleg verzorgt. De aanvraag om een glasvezel lijn bij hen te huren naar jouw huis is gedaan en zodra die beschikbaar is zal Odido zorgen voor apparatuur en een monteur die de internet router komt monteren. Tot die tijd is er nog geen dienst die ze leveren of factureren. Compensatie omdat jij een andere dienst (logischerwijs) aanhoudt is niet van toepassing. Zodra je de afspraak voor de installatie hebt gemaakt kun je andere vormen van internet toegang opzeggen. Omdat er nog geen definitieve datum was vanwege het ontbreken van het glasvezelpunt in jouw woning kon je geen gebruik maken van de overstapservice.

Formeel heb je gelijk. Het toont maar weer aan de er weinig coulance is naar de klant. Ik had een beetje begrip wel op prijs gesteld. Jammer, erg jammer………..

 

 

En dan blijft het stil…..

Reputatie 7
Badge +9

Nieuwe aanleg van glasvezel is gaat niet altijd soepel. Je moet met heel veel factoren rekening houden. De wijkcentrale dient volledig opgeleverd te zijn, alle civiele werkzaamheden dienen afgerond te zijn en dan pas kan de huisaansluiting gerealiseerd worden @Bbsystems. Het is daarom lastig om een definitieve datum aan te prikken omdat het vertraging op kan lopen. Als het goed is heeft Fiber telefonisch contact met je opgezocht en een update gegeven over de oplevering. Klopt dit? 

 Nee ik heb sinds twee maanden niets meer gehoord. En de wijk  centrale staat bij mij om de hoek op nog geen 100 meter 

Reputatie 7
Badge +9

Dat kan inderdaad kloppen @Bbsystems. Als het goed is heeft een collega van de glasvezelafdeling je op 10-10 gebeld met de update dat de wijkcentrale op 08-12 opgeleverd zal worden. Op dit moment is er nog geen definitieve datum voor de huisaansluiting. Het kan nog wel een tijdje duren voordat je opgeleverd bent. Zodra alles gereed is zal er contact met je opgenomen worden voor de huisaansluiting.

Grappig de glasvezel kabel ligt al in mijn meterkast , aangesloten en al. Dit is begin dit jaar al gebeurd. Volgens de vriendelijke meneer die het aangesloten heeft zou alles klaar zijn.Netwerk kabel van het modem in het ODF kastje prikken en klaar

Ik vraag me af wanneer het nu eindelijk gaat gebeuren.??

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het opnieuw doorgezet naar onze glasvezelafdeling @Bbsystems! Zij zullen het gaan onderzoeken en doorzetten waar mogelijk. Ook gaan ze je opbellen en informatie geven over de oplevering. Als ze je niet te pakken kunnen krijgen dat spreken ze een voicemail in. 

En weer wordende beloftes niet nagekomen, geen telefoontje en geen voicemail bericht.
Jaren geleden zag ik in de kantine van een winkel de volgende tekst:

De Klant betaald jou salaris, je vakantie, je eten, je benzine voor je auto, je kleren, je nieuwe IPhone, je TV, je nieuwe fiets, etc etc


Wanneer word de klant eens serieus genomen?

Ik wacht al vanaf oktober 2022 op mijn aansluiting, als ik bel wordt de datum steeds naar voren gezet, nu weer van 10 mei naar 23 juni. Ik kijk elke dag tegen de centrale aan maar zie vanaf half januari geen enkele activiteit mee

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bbsystems, ik ben nogmaals voor je gaan kijken maar de wijkcentrale is nog niet actief. De voorlopige datum heb je al doogekregen van een collega zie ik in mijn systeem. Hopelijk kunnen we deze datum aanhouden en wordt je dan ook echt opgeleverd! Het wachten is op dit moment tot de wijkcentrale actief wordt gemeld.

Wat een puinhoop bij ODIDO, ook ik ben woonachtig in Tegelen en ik wacht al bijna een jaar nu op mijn glasvezel.1 december wilden ze mijn ziggo opzeggen, gelukkig heb ik dit maar terug gedraaid na heel veel negatieve recensies die overal de kop op staken.Heb al vanaf halverwege november de aansluit box en modem in huis en de aansluiting opgeleverd in de meterkast.Ik heb inmiddels mijn abbo bij ziggo verlengd en een heel mooi aanbod eruit gesleept en ben klaar met ODIDO.

Ze komen je nergens mee tegemoet, dus niet getreurd….opgepleurd.

Mijn zakelijke mobiele abbo’s ben ik inmiddels ook al mee bezig om naar KPN om te zetten.

Heb al paar keer gemaild en gebeld waar die prul van hun heen moet worden gestuurd.

Wacht nog tot 1 augustus anders gaat de hele zooi de PMD zak in.

 

Moderator edit: de woordspelingen op onze bedrijfsnaam kunnen we nog wel waarderen, maar het grove taalgebruik an sich is niet toegestaan. Let hierop en vermijd dit bij een volgende post. Anders zijn we genoodzaakt je te bannen. 

Wat een puinhoop bij ODIDO, ook ik ben woonachtig in Tegelen en ik wacht al bijna een jaar nu op mijn glasvezel.1 december wilden ze mijn ziggo opzeggen, gelukkig heb ik dit maar terug gedraaid na heel veel negatieve recensies die overal de kop op staken.Heb al vanaf halverwege november de aansluit box en modem in huis en de aansluiting opgeleverd in de meterkast.Ik heb inmiddels mijn abbo bij ziggo verlengd en een heel mooi aanbod eruit gesleept en ben klaar met ODIDO.

Ze komen je nergens mee tegemoet, dus niet getreurd….opgepleurd.

Mijn zakelijke mobiele abbo’s ben ik inmiddels ook al mee bezig om naar KPN om te zetten.

Heb al paar keer gemaild en gebeld waar die prul van hun heen moet worden gestuurd.

Wacht nog tot 1 augustus anders gaat de hele zooi de PMD zak in.

 

Moderator edit: de woordspelingen op onze bedrijfsnaam kunnen we nog wel waarderen, maar het grove taalgebruik an sich is niet toegestaan. Let hierop en vermijd dit bij een volgende post. Anders zijn we genoodzaakt je te bannen. 

Kijk moderator, ik snap dat je moet censureren maar de onderliggende boosheid mijnerzijds is dat ik inmiddels 400 euro meer heb uitgegeven aan onnodige kosten bij een andere provider en jullie je afspraken en toezeggingen niet nakomen.Geen communicatie, gewoon helemaal ….NIETS.

Een eenvoudige mail, brief of wat dan ook was wel het minste wat jullie hadden kunnen doen, dat heet begrip kweken voor een situatie.

De klant moet het zich maar uitzoeken, terwijl we wel een contractuele afspraak hebben (hadden) op papier.

Bovenstaande is dan ook voor mij de reden dat we samen niet meer verder gaan wegens niet nakomen afspraken.

Ik heb meerdere keren gebeld waar jullie apparatuur heen moet worden terug gestuurd, ook geen respons, dus ja….erger me hier wel aan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @bsp.certificeringen, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je sentiment. Ik zoek dit graag verder voor je uit, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken, alvast bedankt!

Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

En weer niks, nog geen enkel bericht gehad. 23 juni is maandag maar nog niets gehoord

Reputatie 7
Badge +3

@Bbsystems Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt. Ik kan mij goed voorstellen dat je het wachten inmiddels zat bent, ik ben meteen gaan kijken of er al meer bekend is. 

Ik zie in het systeem een notitie staan dat de werkzaamheden in de wijkcentrale nog niet zijn afgerond en dat de patch nog moet worden geplaatst. Ik heb meteen een ticket eengemaakt naar mijn collega’s van de Fiber afdeling met het verzoek om contact op te nemen met de (externe) netwerkbeheerder over de planning. 

Zodra ik hier meer over weet, laat ik het je meteen weten in dit topic. Alvast bedankt voor je geduld! 

Reputatie 7
Badge +3

@Bbsystems Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen, dank je wel voor je geduld! 

Mijn collega van de Fiber afdeling heeft gesproken met de netwerkbeheerder. Zij geven aan dat de oplevering van de wijkcentrale vertraging heeft opgelopen door vervuiling in het gebied. Hierdoor is de verwachting dat de wijkcentrale rond 26 juli 2024 klaar is. 

Ben erg benieuwd wanneer het gaat gebeuren, tot op nog niets gehoord van de netwerkbeheerder of van Odido

 

Grappig, eerst is het dat de backbone verbinding niet klaar is.

Er is geen vergunning heb ik voorbij zien komen voor de wijkcentrale.

Dan hebben jullie geen onderdelen om wijkcentrale compleet te maken.

en nu is er opeens vervuiling die de oplevering parten speelt.

Zeg nu gewoon eerlijk dat het dit jaar niets meer gaat worden.

Dat is tenminste geloofwaardig.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bbsystems, heel graag had ik je het ‘brand meester’ sein gegeven, alleen zie ik dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber de verwachte oplevering heeft uitgesteld naar 27 september. Ik weet zeker dat onze glasvezelafdeling hier totaal niet blij mee is, zowel niet voor jou als voor de andere huishoudens in jouw omgeving. We gaan heel veel druk zetten op Open Dutch Fiber om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Ik hoop heel erg dat ditmaal wél de verwachte datum wordt gehaald, dit is absoluut onze inzet!

Reageer