Skip to main content

Goedendag community,

Even een ventilerend relaas vanuit mijn zijde :

Eind 2021 is er bij ons in de straat glasvezel aangelegd in de middenstraat ( onder de stoep, Rotterdam-ijsselmonde) en ligt er bij de erf afscheiding ( grens stoep/tuin) bij elke woning een glasvezel kabel.

Op 9 februari 2022 hebben we de adviseurs gesproken van t-mobile aan de deur en de overstapt gemaakt naar t- mobile thuis en dat het 8 tot 12 weken zou gaan duren.

Tot op heden nog geen aansluiting / verbinding met het glasvezelnetwerk van T-mobile

Verbazings wekkend ook zeer weinig communicatie vanuit t-mobile, omtrent status en eventueel uitloop mbt aansluiten en/of werkzaamheden, waarbij een enkele maal contact is opgenomen in hoeverre het er voor staat, waarbij eigenlijk gesteld werd geduld te hebben.

Half april stonden er onaangekondigd 2 Oost-europese heren voor de deur met nihil kennis van de Nederlandse taal, welke de glasvezel buiten tot aan de fundering hebben getrokken en zover met de bewuste “handen en voeten” duidelijk was geworden, was dat er de volgende dag een binnen aansluiting zou worden gerealiseerd.

Het is, buiten de onaangekondigd bezoek van de 2 Oost-Europese heren, zéér stil gebleven in de communicatie en hebben we verder weinig vernomen.

Her en der wel berichten tegen gekomen dat klanten zelf contact met volker wessels telecom en/of guidion opnemen om informatie en/of vaart achter de aansluiting te krijgen.

In mijn optiek ( mening) een beetje vreemd, T-mobile beschouw ik als de opdrachtgever richting vwt (volkerwessels telecom) en guidion voor aanleg en de aansluitingen en die horen ( t-mobile) dit soort problematiek via de juiste wegen te verhelpen als zij van ( nieuwe ) klanten signalen krijgen dat e.e.a niet helemaal lekker gaat

En vraag ik mij hardop af wanneer er uberhaupt de verbinding daadwerkelijk wordt aangelegd in de woning en de verbinding er is, het punt dat de aanvraag 20 weken geleden is gedaan komt wel dichterbij

En begrijp mij niet verkeerd, enerzijds is er begrip voor enige vertraging in oplevering als er praktisch een hele wijk overstapt, anderzijds zou het wel chique zijn als er enige communicatie zou zijn als er bijna 5 maanden na de overstap nog geen verbinding is bij een nieuwe klant

Lees ook her en der negatieve reactie, meestal gerelateerd aan de stabiliteit van de verbinding.

 

Concrete vraag zou kunnen zijn wanneer er nu daadwerkelijk een werkende glasvezel verbinding beschikbaar is in het postcodegebied met de cijfers 3079

 

 

 

 

Hi @VincentB01, ik ben echt heel erg blij om te lezen dat je inmiddels van een goedwerkende verbinding geniet - dankjewel voor het doorgeven! 😁 Hartstikke fijn dat @Unc0ver jou al van een reactie heeft voorzien omtrent de Smart TV App. Ik had gehoopt dat je ook met jouw tv van onze App kon genieten. Kun je aangeven welke tv jij hebt? Dan stip ik met liefde aan bij onze tv-specialisten of de App op den duur ook beschikbaar wordt voor deze tv's. 


goedendag,

 

Even een update na haast een maand t-mobile en heb vooralsnog geen klagen ( zie hieronder screenshot van de meest recente speedtest.)

 

Ben wel bang dat de tv echt een te oud model is mbt tv app, dus daar gaan we niet meer aan wagen ivm dat ik na eigen onderzoek heb gezien dat de tv van voor 2018 is.

 

Al met al zeer geslaagd vooraslsnog


Hi @VincentB01, ik word helemaal vrolijk van jouw update! 😁 Leuk dat je jouw enthousiasme hier deelt na de eerste maand, merci. Helemaal helder van de tv. Mocht je nog andere vragen hebben, dan kan je daarmee altijd bij mij terecht. Maak er alvast een heel mooi weekend van. 


Goedendag,

Ik wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling toe en een gezond 2023 en dat dit een mooit jaar mag worden.

En nu we het toch over het nieuwe jaar hebben
.gelijk even vraagstelling.

Nu heb ik zelf sinds kort een eigen adres in een wijk waar t-mobile glasvezel aan het aanleggen is ( Rotterdam Charlois), echter zou ik glasvezel van t-mobile willen, maar daar zitten nog wat haakjes en oogjes aan wat niet voor de lange neus is van het grote publiek , maar wil wel gebruik maken van een mooi aanbod, hoe kan vanuit t-mobile mee gedacht worden


Hoi @VincentB01 

Hou de postcode checker in de gaten, of my-tmobile als je al een DSL verbinding van t-mobile hebt. Zodra een glasvezel aansluiting aangeboden kan worden op jouw adres zie je dat daar samen met de prijs, voorwaarden en eventueel klantvoordeel. 


Hi @VincentB01, voor jou ook alvast de beste wensen! ✹ Top dat je dit hier checkt. Ik sluit me helemaal aan bij @eric. Daarnaast hebben mijn collega's van de Sales-afdeling altijd een mooi aanbod in petto. Hen kun je vandaag bereiken via 0800-0419 tot 21:00 uur. Via die weg kunnen ze jou hier volledig van op de hoogte brengen.