Skip to main content

Goedendag community,

Even een ventilerend relaas vanuit mijn zijde :

Eind 2021 is er bij ons in de straat glasvezel aangelegd in de middenstraat ( onder de stoep, Rotterdam-ijsselmonde) en ligt er bij de erf afscheiding ( grens stoep/tuin) bij elke woning een glasvezel kabel.

Op 9 februari 2022 hebben we de adviseurs gesproken van t-mobile aan de deur en de overstapt gemaakt naar t- mobile thuis en dat het 8 tot 12 weken zou gaan duren.

Tot op heden nog geen aansluiting / verbinding met het glasvezelnetwerk van T-mobile

Verbazings wekkend ook zeer weinig communicatie vanuit t-mobile, omtrent status en eventueel uitloop mbt aansluiten en/of werkzaamheden, waarbij een enkele maal contact is opgenomen in hoeverre het er voor staat, waarbij eigenlijk gesteld werd geduld te hebben.

Half april stonden er onaangekondigd 2 Oost-europese heren voor de deur met nihil kennis van de Nederlandse taal, welke de glasvezel buiten tot aan de fundering hebben getrokken en zover met de bewuste “handen en voeten” duidelijk was geworden, was dat er de volgende dag een binnen aansluiting zou worden gerealiseerd.

Het is, buiten de onaangekondigd bezoek van de 2 Oost-Europese heren, zéér stil gebleven in de communicatie en hebben we verder weinig vernomen.

Her en der wel berichten tegen gekomen dat klanten zelf contact met volker wessels telecom en/of guidion opnemen om informatie en/of vaart achter de aansluiting te krijgen.

In mijn optiek ( mening) een beetje vreemd, T-mobile beschouw ik als de opdrachtgever richting vwt (volkerwessels telecom) en guidion voor aanleg en de aansluitingen en die horen ( t-mobile) dit soort problematiek via de juiste wegen te verhelpen als zij van ( nieuwe ) klanten signalen krijgen dat e.e.a niet helemaal lekker gaat

En vraag ik mij hardop af wanneer er uberhaupt de verbinding daadwerkelijk wordt aangelegd in de woning en de verbinding er is, het punt dat de aanvraag 20 weken geleden is gedaan komt wel dichterbij

En begrijp mij niet verkeerd, enerzijds is er begrip voor enige vertraging in oplevering als er praktisch een hele wijk overstapt, anderzijds zou het wel chique zijn als er enige communicatie zou zijn als er bijna 5 maanden na de overstap nog geen verbinding is bij een nieuwe klant

Lees ook her en der negatieve reactie, meestal gerelateerd aan de stabiliteit van de verbinding.

 

Concrete vraag zou kunnen zijn wanneer er nu daadwerkelijk een werkende glasvezel verbinding beschikbaar is in het postcodegebied met de cijfers 3079

 

 

 

 

Hi @VincentB01,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik lees je bericht terug en kan begrijpen dat je deze impressies heb opgedaan. Wel wil ik meegeven dat je, ondanks dat het anders lijkt, op Community en socials vooralsnog uitzonderingen ziet, waarbij er een vertraging is opgelopen door verschillende redenen. In veel gevallen is het principe “geen bericht, goed bericht” van kracht. Wanneer wij niks horen, dan gaat het vooralsnog goed met de oplevering.

Verder zie ik de signalen aan ons als feedback die ik graag doorzet naar de juiste afdelingen, waardoor we de service, maar ook duidelijkheid kunnen bieden die je van ons mag verwachten. We zijn hier mee aan de gang gegaan en werken er hard aan om de oplevering, zoals deze bij jou gaat, te verbeteren. Mocht je daarbij een vraag hebben, laat het mij vooral weten. Dan ga ik dit graag voor je na.

dat er enige vertragingen kunnen ontstaan, ok is begrip voor, zolang dit slechts beperkt blijft.

Als er 6 maanden na aanvraagdatum nog geen verbinding is en ik lees dan dat anderen dezelfde ervaring hebben met wachttijden van 12 maanden of langer is het gequoot antwoord een leuk verhaal zonder inhoud en geloofwaardigheid, want de berichten zijn meer regelmaat dan uitzondering en dan is het iets verder als een impressie

Als t-mobile niks hoort en er vanuit gaat dat de oplevering goed gaat dan heb ik een hele grote ❓, want dat is in mijn optiek niet zo, gezien de vele berichten die jullie, mede via dit forum als topic, krijgen dat dingen niet goed gaan met oplevering etc. dus het verhaal geen bericht is goed bericht is in mijn optiek de wel bekende ****koek.

Het enigste wat ik nu als vraag kan hebben is wanneer er daadwerkelijk nu is een opgeleverde glasvezelaansluiting is (oa. met oog op opzegging huidige provider) en dan even geen politiek gepraat en/of smoezen, gewoon concreet en dat T-mobile zelf ( welke in mijn optiek handelt als opdrachtgever mbt glasvezelnetwerk en de diverse aannemers inhuurt voor oplevering van dit netwerk) navraag doet bij aannemers, onderaannemers en/of onder- onderaannemers hoe zaken er voorstaan en wanneer er concreet dingen opgeleverd worden ivm de te lange( en/of knullige) oplevering in sommige aangelegde wijken met als voorbeeld wijzend naar de situatie in de wijken segboek en loosduinen te Den Haag, (linkje https://tweakers.net/nieuws/198418/glasvezelkabels-steken-bijna-twee-jaar-lang-uit-straat-in-den-haag.html)


Hi @VincentB01,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb je vraag direct neergelegd bij onze Glasvezelspecialisten om je van een update te kunnen voorzien. We gaan direct navraag doen en zullen je telefonisch op de hoogte brengen over de levering en de acties die nu dienen te gebeuren. Je kunt dus een belletje van ons verwachten. We gaan dit voor je najagen! 


Goedendag,

Via deze weg even de vraag of er al wat bekend was ( daar waar het verwachte telefoontje momenteel uitblijft vooralsnog) mbt levering en de te ondernemen acties.

 


Hi @VincentB01,

Ik heb het direct voor je gecheckt! Nadat wij onze lijntjes hebben uitgeworpen, hebben we een terugkoppeling van de aannemer mogen ontvangen om de installatie bij je thuis te kunnen regelen. De werkzaamheden die nodig zijn geweest, zijn afgerond. We hebben daarbij toegezegd gekregen dat er zo snel mogelijk een afspraak zal worden gemaakt met je. Deze terugkoppeling is van eergisteren. We zien daarop dat vaak de afspraak gemaakt kan worden in de week waarop deze terugkoppeling wordt gegeven. Wil je ons laten weten of je deze week nog een update binnenkomt? Ik hoor het graag van je! 


@Boris 

Hartelijk dank van de update.

We gaan even afwachten en de duimen dat dit gebeurt.

ik hoop dat de afspraak inderdaad gemaakt gaat worden en dat deze op kort termijn is, er is immers al lang genoeg gewacht op de verbinding en zodat de huidige provider tijdig kan worden opgezetgd.

Mochten we aankomende maandag ( 22 08 2022) nog geen respons hebben, geeft ik dat middels update hier even aan

 

 


Hi @VincentB01, merci voor jouw geduld en top dat je ons hier op de hoogte houdt! Ik hoor het heel graag van je zodra er een afspraak is ingeschoten en kijk uit naar jouw update. Fingers crossed dat dit inderdaad heel snel plaatsvindt!


Goedendag,

Even tussentijds berichtje ivm we naar het einde van de week gaan lopen.

Helaas is er nog geen contact met ons opgenomen mbt de inbreng binnenshuis van de glasvezel kabel vanaf de voordeur en heb ernstig vermoeden dat dit ook deze week niet eer gaat gebeuren, jammer.

Krijg ook het gevoel dat ik zelf achter de broek aan mag van desbetreffende partij wanneer zij de glasvezelverbinding in huis gaan brengen, wat ik erg jamer zo vinden, daar waar ik nog steed blijf bij eerder geuitte meningen.


Goedendag,

Even een update mijn kant en…...een hele zeer positieve!!!!

Ik heb zelf even contact gelegd met EH infra in weesp zojuist mbt de glasvezel en  heb zojuist een afspraak kunnen maken op 25 augustus tussen 08:00 en 12:00 om de kabel naar binnen te brengen! En heb middels 2de telefoontje bevestigd dat ze de juiste postcode en huisnummer hebben.

Ook een toezegging dat dit even terug gekoppeld zou worden richting Volker Wessels Telecom ( en hopelijk ook zelf richting T-mobile), maar geef ook even de terugkoppeling hier.

Het kan nog positiever worden als mijn volgende vraag beantwoord kan worden  of het installatie pakket van t-mobile al opgestuurd kan worden, zodat de afspraak met guidion ook gemaakt kan worden en het contract met de huidige provider onnodig langer  in stand kan worden gehouden


Hi @VincentB01,

Dat is zeker een fijne update te noemen! Dat zal betekenen dat we snel de aansluiting kunnen realiseren. Ik had je met alle liefde al direct het pakket naar je toe gestuurd, is het niet dat dit een automatisch proces betaamt waar ik niet tussen kan zitten. Wanneer de aannemer ons een seintje geeft dat installatie gereed kan worden gemaakt, zal zowel de Guidion monteur als het installatiepakket worden aangestuurd en opgestuurd. Geen zorgen - dat pakket komt eraan! Wil je ons laten weten hoe de afspraak is gelopen? Ook wij zijn erg benieuwd.


@Boris 

Uiteraard wordt, zodra de afspraak doorgang heeft gevonden de update hier geplaatst en vind het jammer dat mbt installatiepakket dit automatisch gaat.

Zodra EH infra is geweest komt direct bericht….


Hoi Vincent

Ook ik heb zelf contact gehad met EH-infra en de glasvezel kabel is op 16-08 naar binnengebracht, normaal zou dit vanaf T-Mobile geregeld moeten worden maar gezien de POP-problemen denk ik dat hier iets fout is gegaan, we moeten nu alleen nog wachten op de afhandeling en de afspraak mail van Guidion.

Wij wonen ook in Rotterdam-Ijsselmonde en heb de bestelling gedaan op 12-05-2022 voor Glasvezel.


Goedendag,

Vandaag kan ik weer een positieve update plaatsen!

Na mijn contact met EH infra gister is ereen duidelijke stroomversnelling opgetreden.

Want de positieve update van vandaag is dat het installatiepakket van T-Mobile is/wordt opgestuurd, waarvan inmiddels de bevestingings mail van DHL met track en trace in de mail ontvangen is.

Het positieve daarvan is dat ik na aankomende donderdag ook de monteur van guidion mag verwachten


Hi @VincentB01, wat een fijn nieuws! 😁 Super leuk dat je dit hier gelijk deelt. Helemaal top dat alles in een stroomversnelling is gekomen. Ik kijk dan ook heel erg uit naar jouw volgende update. Voor nu alvast een heel fijn weekend! 


Goedendag,

Vandaag kan ik weer een positieve update plaatsen!

Na mijn contact met EH infra gister is ereen duidelijke stroomversnelling opgetreden.

Want de positieve update van vandaag is dat het installatiepakket van T-Mobile is/wordt opgestuurd, waarvan inmiddels de bevestingings mail van DHL met track en trace in de mail ontvangen is.

Het positieve daarvan is dat ik na aankomende donderdag ook de monteur van guidion mag verwachten

Heb jij al dan een mail gehad voor de guidion afspraak te maken?


Goedendag,

Vandaag kan ik weer een positieve update plaatsen!

Na mijn contact met EH infra gister is ereen duidelijke stroomversnelling opgetreden.

Want de positieve update van vandaag is dat het installatiepakket van T-Mobile is/wordt opgestuurd, waarvan inmiddels de bevestingings mail van DHL met track en trace in de mail ontvangen is.

Het positieve daarvan is dat ik na aankomende donderdag ook de monteur van guidion mag verwachten

Heb jij al dan een mail gehad voor de guidion afspraak te maken?

Nee geen mail ontvangen nog, maar bedoelde met de opmerking in algemene zin dat  ik wel dan de afspraak kan maken cq een mail kan verwachten als eh infra is geweest van guidion  om een afspraak te maken, kan ook zijn dat ik guidion zelf even bel op voorhand


Goedendag,

Vandaag kan ik weer een positieve update plaatsen!

Na mijn contact met EH infra gister is ereen duidelijke stroomversnelling opgetreden.

Want de positieve update van vandaag is dat het installatiepakket van T-Mobile is/wordt opgestuurd, waarvan inmiddels de bevestingings mail van DHL met track en trace in de mail ontvangen is.

Het positieve daarvan is dat ik na aankomende donderdag ook de monteur van guidion mag verwachten

Heb jij al dan een mail gehad voor de guidion afspraak te maken?

Nee geen mail ontvangen nog, maar bedoelde met de opmerking in algemene zin dat  ik wel dan de afspraak kan maken cq een mail kan verwachten als eh infra is geweest van guidion  om een afspraak te maken, kan ook zijn dat ik guidion zelf even bel op voorhand

 

Ah op die manier, hier wachten we nog op een email van Guidion sinds 16-08, ik vermoed echter dat de afspraak met Guidion moet gaan vanaf T-mobile zodat hun het pakket kunnen activeren zodat nadat Guidion is geweest je gelijk kan genieten van Glasvezel,  we hebben het installatiepakket al van T-mobile mogen ontvangen op 27 juli.

Gezien we ongeveer dezelfde gang van zaken hebben zoals e.a het zelf contact opnemen met EH infra, in dezelfde hetzelfde wijkgebied wonen(Rotterdam-Ijsselmonde) en het betreft een glasvezel pakket, hou ik je op de hoogte.


Goedendag,

Wil even de update geven dat vandaag, op de dag dat ik dit schrijf, het installatiepakket middels DHL zal worden bezorgd.


Goedendag,

Plaats even een update en wel een positief gezind berichtje.

Na mijn laatste update heb ik diezelfde middag het installatiepakket van t-mobile mogen ontvangen, helemaal top!

Nu op het moment van schrijven van dit bericht zitten we minder als 24 uur voor de werkzaamheden om de kabel door EH infra naar binnen te brengen, vol verwachting klopt het hart en wordt er naar uit gekeken om de diensten van t-mobile in gebruik te nemen en hoop dat dit zonder storingen, snelheid verlies etc gepaard gaat.


Hi @VincentB01, ik word helemaal blij van jouw enthousiaste reactie! Heel leuk om te lezen dat je er zo naar uitkijkt, wij ook. Yes, daar gaan we zeker van uit! 


Hoi Vincent, geweldig om te horen dat ook EH-infra je aansluiting naar binnen komt brengen, ik zou echter nadat EH-infra geweest is, goed in de gaten houden of alles wel goed verloopt dat was namelijk bij ons niet het geval.

Gelukkig met dank aan @Lisa En haar collega's bij de glasvezel afdeling is alles uiteindelijk goed gekomen en hebben sinds vandaag een afspraak ingepland voor 7 september, eerder was helaas niet mogelijk.


Goedendag,

Op moment van schrijven van dit bericht is de dag daar dat de glasvezelkabel naar binnen wordt gebracht en zit met smart te wachten op de aannemer....to be continued...


Goedendag,

Even een update..en een negatieve ditmaal.

Ben enigzins teleurgesteld, had de afspraak gemaakt voor vandaag tussen 08:00 en 12:00.

Op moment van schrijven is het over twaalven en is er helaas nog niemand geweest.

Daar waar de geloofwaardigheid weer enige basis kreeg is dit weer compleet te niet gedaan.


Goedendag,

Even een update..en een negatieve ditmaal.

Ben enigzins teleurgesteld, had de afspraak gemaakt voor vandaag tussen 08:00 en 12:00.

Op moment van schrijven is het over twaalven en is er helaas nog niemand geweest.

Daar waar de geloofwaardigheid weer enige basis kreeg is dit weer compleet te niet gedaan.

 

Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt, gewoon nogmaals bellen naar EH infra en in sommige gevallen komen ze dezelfde dag of de volgende dag


Goedendag,

Even een positieve update

Zojuist is EH infra de deur uit en is de glasvezel verbinding naar binnen gebracht, eindelijk!

2 dingen vindt ik wel jammer, waarvan 1 nog enig begrip is

1: Aannemer is niet binnen het afgesproken tijdvak gekomen

2: er geen "eindterminal" op de inkomende glasvezelkabel zit, wat zelf installatie niet mogelijk maakt. maar dit daadwerkelijk door guidion moet gebeuren

Maar positief blijven! Dus ik zeg meld maar dat alles gereed is ( en de aanmaak van de ticket ) en laat guidion maar komen en de boel maar aansluiten en activeren.


Goedendag,

Even een positieve update

Zojuist is EH infra de deur uit en is de glasvezel verbinding naar binnen gebracht, eindelijk!

2 dingen vindt ik wel jammer, waarvan 1 nog enig begrip is

1: Aannemer is niet binnen het afgesproken tijdvak gekomen

2: er geen "eindterminal" op de inkomende glasvezelkabel zit, wat zelf installatie niet mogelijk maakt. maar dit daadwerkelijk door guidion moet gebeuren

Maar positief blijven! Dus ik zeg meld maar dat alles gereed is ( en de aanmaak van de ticket ) en laat guidion maar komen en de boel maar aansluiten en activeren.

 

Bij 2 moet de monteur deze glasvezel (waarschijnljk) door lussen naar de network optical switch, is een klein kastje dat bij je installatie pakket zit, en vanaf daar zit een netwerkaansluiting voor naar richting het modem