Skip to main content


Bijna 5 maanden geleden heb ik bij T-Mobile glasvezel aangevraagd via de website. Inmiddels heb ik nog steeds geen glasvezel!
In dit hele proces heb ik kortingen misgelopen en heb ik ook geen recht meer op een Ring deurbel. Ook is de kans dat ik mijn glasvezel aanleg kosten moet gaan betalen aanzienlijk verhoogd. Daarnaast heb ik extra kosten moeten maken, omdat ik Odido Unlimited voor mijn mobiel heb aangeschaft zodat ik in de tussentijd wel nog gewoon kan internetten.

 

Ik vind het echt niet normaal hoe dit allemaal geregeld wordt. Ik verwacht dan ook zo snel mogelijk een oplossing en compensatie voor de misgelopen kortingen en Ring deurbel die ik eigenlijk zou ontvangen. Ook moet de eerder genoemde kans op de aanleg kosten en de extra kosten voor het Unlimited pakket niet vergeten worden.

Ik kan begrijpen dat er iets kan gebeuren waardoor de aansluiting uitgesteld wordt. Maar bijna 5 maanden is niet meer normaal!

Er is meerdere malen per mail doorgegeven dat de verwachte datum voor de glasvezelaansluiting verschoven is.
9 Aug > augustus - september
9 Sep > september - oktober
9 Okt > oktober - november
15 Nov > november - december


Hieronder staat het hele proces van aanvraag tot nu uitgetypt.

 

25 Juli
Glasvezel aangevraagd bij T-Mobile. Er was tijdelijk een actie waarbij je de eerste 10 maanden i.p.v. de eerste 8 maanden korting kreeg. Er lag bij mij nog geen glasvezel en het was me duidelijk dat ik minimaal 1 jaar gebruik moet maken van de nieuwe glasvezel kabel of anders zou ik de aanleg ervan moeten betalen. Ik woon antikraak en nam de gok dat ik meer dan 1 jaar op dit adres zou kunnen wonen. Ook was het met alle kortingen niet veel duurder dan andere glasvezel aanbieders mocht ik achteraf toch de glasvezelaanleg kosten moeten betalen.


------
In de lokale krant stond vermeld dat E-Fiber de glasvezel in mijn stad regelde. Ik keek op de website van E-Fiber en er stond dat er één gebied was die zowel de glasvezel in de straat had liggen als de glasvezel in de woningen zou hebben. Het was toevallig het gebied waar ik woon.

Ik vond dit nogal vreemd, want er stond dat al gebeurd was voor mijn glasvezel aanvraag bij T-Mobile, maar ik had helemaal geen glasvezel in mijn woning.
------

 

14 Aug
Ik wilde contact opnemen met E-Fiber om hierover te informeren. Open Dutch Fiber regelde de aanleg van de glasvezel in mijn gebied en moest daarom contact met hen opnemen.

Er werd aangegeven dat er geen toestemming was gegeven voor de glasvezel aanleg in mijn woning en dat deze er daarom niet was. Ik gaf aan dat ik pas recent was verhuisd en ik dus ook geen mogelijkheid heb gehad om toestemming te geven. Ik gaf ook aan dat ik dus alsnog toestemming hier voor geef, omdat ik graag gebruik wil maken van het glasvezelnetwerk.

Er werd me een nummer van Circet Nederland gegeven. Ik heb daar hetzelfde verteld. Ik zou de dag erna teruggebeld worden, maar dit gebeurde niet.

 

17 Aug 
Circet opnieuw gebeld en laten weten dat ik niet terug ben gebeld.

 

29 Aug 
Wederom weer niet gebeld door Circet. Weer gebeld en laten weten dat ik alweer niet ben terug gebeld.

 

6 Sep
Eindelijk terug gebeld door Circet en heb een schouw afspraak ingepland.

 

7 Sep
Ik kreeg een herinnering mail over de schouwafspraak. Maar dit kwam opeens van een ander bedrijf genaamd SJK Solutions

 

8 Sep
Schouwer lang gekomen. Achteraf kreeg ik een mail dat de schouwer is langs geweest. Nu was de mail weer van Circet en niet van SJK Solutions.

 

20 Sep
E-Fiber/Open Dutch Fiber verkopers stonden opeens aan de deur. Ze hadden opnieuw een T-Mobile (nu onder de naam Odido) aangevraagd via de E-Fiber website en vertelden me dat ik een Ring deurbel zou ontvangen vanwege een actie.

Ik had ze verteld over de schouwer die bij mij langs was geweest en dat ik het vreemd vond dat hij de meterkast niet had gekozen voor de glasvezelaansluiting. De heren vertelden me dat ze een nieuwe schouwer langs zullen laten komen om er opnieuw naar te laten kijken.

Deze nieuwe schouwer is nooit gekomen.

 

5 Okt
Contact gehad met een Odido medewerker (Dhr. Domen) maar hij kon mij ook niet verder helpen, omdat het over de glasvezelkabel aanleg gaat en niet over de Odido aansluiting.

 

31 Okt
Odido gebeld en gevraagd naar de status van mijn aansluiting en laten weten dat ik al meer dan 3 maanden op mijn aansluiting aan het wachten ben. Mevrouw zei dat ik twee bestellingen had staan en zei dat het daarom misschien niet doorkwam. Ze wilde de laatste bestelling voor mij annuleren. Dit is de bestelling die de heren van E-Fiber aan de deur hebben aangevraagd. (waar ik de Ring deurbel zou ontvangen)

Ik gaf aan dat ik ook de andere bestelling zou willen annuleren, omdat ik graag mijn pakket wil aanpassen. Ook kon ik via bandbreedwinkel.nl extra cashback kon ontvangen als ik opnieuw zou aanvragen.
Achteraf bleek dat de dag er voor er een nieuw contract was voor nieuwe bestellingen. De 10 maanden korting actie was gestopt en ik nu kreeg ik nog maar 8 maanden korting. Ik was niet geïnformeerd over deze contract wijziging.


?? November
Glasvezel aansluiting is naar binnen aangelegd. De exacte datum weet ik niet meer, ik heb hier geen bevestigingsmail van ontvangen en heb het zelf niet opgeschreven. Ik denk dat het door Circet is gedaan, maar ik weet het niet zeker.

Hoi @Sam.N, bedankt voor het delen van je ervaring.

Nieuwe aanleg van glasvezel kan lang duren. Dit komt omdat het een fragiel stukje technelogie is en dit zo zorgvuldig mogelijk gedaan moet worden. Voordat jij opgeleverd kan worden dienen er veel werkzaamheden volbracht te zijn, denk aan: 

  • Blazen van de kabels van POP naar DP.
  • Lassen van de kabels aan DP
  • Blazen van de kabels van DP naar erfgrenzen
  • Tuinboringen (schieten van kabel naar gevel toe)
  • Huisaansluiting (kabel naar binnen + plaatsing FTU + patching in centrale vrijgeven signaal]

Dan moet de wijkcentrale volledig opgeleverd zijn voordat jij kan genieten van het snelle glasvezel. Ik zoek dit graag verder voor je uit maar op dit e-mailadres kan ik geen abonnement bij ons vinden. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt!


Hallo,

 

Zoals ik aan heb gegeven was volgens E-Fiber zelf alles al gereed in mijn gebied. Ik kan zelf bevestigen dat er inderdaad al glasvezel in de straat lag aangezien de glasvezel kabel voor mijn duur een stukje uitstak. De kabel moest alleen nog naar binnen aangesloten worden. De kabel is nu binnen aangesloten en heb nu een glasvezelkastje aan de muur hangen.

 

Het heeft dus 4 maanden geduurd om de glasvezelkabel die in stoep lag 2 meter te verplaatsen (Wat onnodig was als de kabel gewoon bij de meterkast naar binnen zou komen. De kabel lag er namelijk recht voor) en de kabel binnen aan te sluiten.

 

Op 23 Okt heb ik overigens ook een mail van jullie ontvangen dat Guidion binnenkort langs zou komen voor de installatie. Heb daar ook helemaal niks meer van vernomen.

 

Ik zal mijn klantnummer toevoegen 

 

 


Mijn klantnummer kan ik niet vinden via Mijn Odidio.

Er staat namelijk dat mijn bestelling is geannuleerd.

Het klopt dat deze bestelling is geannuleerd. Dat is namelijk de bestelling die ik telefonisch heb laten annuleren.

Echter heb ik daarna via breedbandwinkel.nl een nieuwe bestelling geplaatst. Heb daar ook een bevestiging van gekregen van Odidio.

 

De klantnummer die ik kan vinden in deze bevestigingsmail heb ik toegevoegd aan mijn profiel.


Hi @Sam.N, bedankt voor de verduidelijking en het toevoegen van je klantnummer. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het FTU nog geplaatst moet worden. Het lijkt erop dat we geen toestemming gehad hebben om dit te doen. Ik heb het doorgezet naar onze glasvezelafdeling om dit te onderzoeken en jou op te bellen met meer informatie hierover. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken kunnen krijgen dan spreken ze een voicemail in! 


Dit is toch de FTU? Ik noemde het het glasvezel kastje in mijn vorige berichten.

 

Er is aan mij voor de rest nergens toestemming voor gevraagd.

 

 


Dat klopt inderdaad @Sam.N. Hopelijk kan onze glasvezelafdeling je meer informatie geven! 


Dat klopt inderdaad @Sam.N. Hopelijk kan onze glasvezelafdeling je meer informatie geven! 

Hi Tommie, zou je toevallig ook voor mij wat willen uitzetten naar de glasvezelafdeling? Op mijn adres wordt er namelijk al 1.5+ jaar gewacht op ODF. Er steekt hier namelijk een glasvezel kabel van hun uit de stoep alleen sluiten ze hem niet aan. ODF kan mij ook niks vertellen omtrent hoe lang het nog zal duren, maar ik wil gewoon zsm internet van Odido.


Hi @Hmz, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zet graag wat voor je in actie, echter kan ik op dit e-mailadres geen abonnement vinden. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik het voor je uitzoeken en indien nodig het een en ander voor je doorzetten! Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.


Hi @Hmz, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zet graag wat voor je in actie, echter kan ik op dit e-mailadres geen abonnement vinden. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik het voor je uitzoeken en indien nodig het een en ander voor je doorzetten! Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Hi Tommie,

 

Het klopt idd dat ik geen klantnummer heb. Ik heb momenteel namelijk alleen een mobiel abonnement bij jullie. Ik heb vandaag ook gebeld met zowel ODF als de aannemer, na mijn probleem uitgelegd te hebben heeft de vriendelijke meneer van ODF mij doorverbonden om een afspraak met de aannemer in te plannen. Mevrouw van de aannemer vertelt dat er een oud document staat wat verlopen zou zijn. Ze adviseerde mij terug te bellen naar ODF om hun te verzoeken een nieuw plan van aanpak op te sturen zodat zij deze binnen twee weken kunnen verwerken en hierna de laatste paar meter vanuit de stoep doortrekken naar de woning. Hier schuiven ze al continu het werk naar mij en weigeren zelf iets te doen. Vervolgens krijg ik een beginnende medewerker van ODF aan de lijn of iemand die er helemaal geen zin in heeft, de jonge gast verkoopt mij het broodje aap verhaal dat hij in het systeem ziet dat er nog gegraven moet worden omdat er helemaal geen glasvezel kabel zou liggen en ik dan een foldertje krijg. Ik wijs hem direct op het feit dat hier niets van klopt en al 5 collega's voor hem inmiddels al hebben bevestigd dat die kabel daar al een jaar uit de stoep steekt. Deze jongen zegt meteen "ja maar je kan alsnog niet geholpen worden want de Vve gaat hierover". Volgensmij ben ik als huurder degene die de afspraak toch echt moet inplannen met hun en de deur open moet doen en niet de Vve? Spontaan ook wordt mij verteld dat ze het zullen regelen en ik niks hoef te doen. Ik probeer het morgen weer en hoop dan een persoon met wat meer ervaring en begrip aan de lijn te krijgen. Het gaat trouwens om de woningen met huisnummers 401 t/m 411 aan de Zevenkampse Ring in Rotterdam.


Als deze huisnummers onderdeel zijn van een appartementencomplex,  dan klopt het verhaal dat de VVE eerst toestemming moet geven om leidingen naar/door het pand te boren.


Hi @Hmz, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zet graag wat voor je in actie, echter kan ik op dit e-mailadres geen abonnement vinden. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik het voor je uitzoeken en indien nodig het een en ander voor je doorzetten! Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Hi Tommie,

 

Het klopt idd dat ik geen klantnummer heb. Ik heb momenteel namelijk alleen een mobiel abonnement bij jullie. Ik heb vandaag ook gebeld met zowel ODF als de aannemer, na mijn probleem uitgelegd te hebben heeft de vriendelijke meneer van ODF mij doorverbonden om een afspraak met de aannemer in te plannen. Mevrouw van de aannemer vertelt dat er een oud document staat wat verlopen zou zijn. Ze adviseerde mij terug te bellen naar ODF om hun te verzoeken een nieuw plan van aanpak op te sturen zodat zij deze binnen twee weken kunnen verwerken en hierna de laatste paar meter vanuit de stoep doortrekken naar de woning. Hier schuiven ze al continu het werk naar mij en weigeren zelf iets te doen. Vervolgens krijg ik een beginnende medewerker van ODF aan de lijn of iemand die er helemaal geen zin in heeft, de jonge gast verkoopt mij het broodje aap verhaal dat hij in het systeem ziet dat er nog gegraven moet worden omdat er helemaal geen glasvezel kabel zou liggen en ik dan een foldertje krijg. Ik wijs hem direct op het feit dat hier niets van klopt en al 5 collega's voor hem inmiddels al hebben bevestigd dat die kabel daar al een jaar uit de stoep steekt. Deze jongen zegt meteen "ja maar je kan alsnog niet geholpen worden want de Vve gaat hierover". Volgensmij ben ik als huurder degene die de afspraak toch echt moet inplannen met hun en de deur open moet doen en niet de Vve? Spontaan ook wordt mij verteld dat ze het zullen regelen en ik niks hoef te doen. Ik probeer het morgen weer en hoop dan een persoon met wat meer ervaring en begrip aan de lijn te krijgen. Het gaat trouwens om de woningen met huisnummers 401 t/m 411 aan de Zevenkampse Ring in Rotterdam.

Glasvezel aanleg update

Maart 2023: aanvraag glasvezel is binnen bij ODF, eerste aannemer heeft deze ook direct aangelegd en vrijwel de gehele straat aangesloten

 

December 2023: ODF geeft aan dat er vertragingen zijn opgelopen

 

Februari 2024: ODF geeft aan van aannemer geswitcht te zijn

 

30 april 2024: aannemer geeft aan dat ze een nieuw plan van ODF nodig hebben

 

1 mei 2024: ODF heeft het nieuwe plan getekend en opgestuurd naar de aannemer en Vve, aannemer geeft echter aan dat er nog heel wat werkzaamheden gedaan moeten worden voordat zij überhaupt kunnen afronden en dat ze niet kunnen zien of de kabel is aangesloten op de wijkcentrale. Dit is onderdeel van het protocol, maar het zal wel onder de aandacht gebracht worden geven ze aan.


Hi @Hmz, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zet graag wat voor je in actie, echter kan ik op dit e-mailadres geen abonnement vinden. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik het voor je uitzoeken en indien nodig het een en ander voor je doorzetten! Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Hi Tommie,

 

Het klopt idd dat ik geen klantnummer heb. Ik heb momenteel namelijk alleen een mobiel abonnement bij jullie. Ik heb vandaag ook gebeld met zowel ODF als de aannemer, na mijn probleem uitgelegd te hebben heeft de vriendelijke meneer van ODF mij doorverbonden om een afspraak met de aannemer in te plannen. Mevrouw van de aannemer vertelt dat er een oud document staat wat verlopen zou zijn. Ze adviseerde mij terug te bellen naar ODF om hun te verzoeken een nieuw plan van aanpak op te sturen zodat zij deze binnen twee weken kunnen verwerken en hierna de laatste paar meter vanuit de stoep doortrekken naar de woning. Hier schuiven ze al continu het werk naar mij en weigeren zelf iets te doen. Vervolgens krijg ik een beginnende medewerker van ODF aan de lijn of iemand die er helemaal geen zin in heeft, de jonge gast verkoopt mij het broodje aap verhaal dat hij in het systeem ziet dat er nog gegraven moet worden omdat er helemaal geen glasvezel kabel zou liggen en ik dan een foldertje krijg. Ik wijs hem direct op het feit dat hier niets van klopt en al 5 collega's voor hem inmiddels al hebben bevestigd dat die kabel daar al een jaar uit de stoep steekt. Deze jongen zegt meteen "ja maar je kan alsnog niet geholpen worden want de Vve gaat hierover". Volgensmij ben ik als huurder degene die de afspraak toch echt moet inplannen met hun en de deur open moet doen en niet de Vve? Spontaan ook wordt mij verteld dat ze het zullen regelen en ik niks hoef te doen. Ik probeer het morgen weer en hoop dan een persoon met wat meer ervaring en begrip aan de lijn te krijgen. Het gaat trouwens om de woningen met huisnummers 401 t/m 411 aan de Zevenkampse Ring in Rotterdam.

Glasvezel aanleg update

Maart 2023: aanvraag glasvezel is binnen bij ODF, eerste aannemer heeft deze ook direct aangelegd en vrijwel de gehele straat aangesloten

 

December 2023: ODF geeft aan dat er vertragingen zijn opgelopen

 

Februari 2024: ODF geeft aan van aannemer geswitcht te zijn

 

30 april 2024: aannemer geeft aan dat ze een nieuw plan van ODF nodig hebben

 

1 mei 2024: ODF heeft het nieuwe plan getekend en opgestuurd naar de aannemer en Vve, aannemer geeft echter aan dat er nog heel wat werkzaamheden gedaan moeten worden voordat zij überhaupt kunnen afronden en dat ze niet kunnen zien of de kabel is aangesloten op de wijkcentrale. Dit is onderdeel van het protocol, maar het zal wel onder de aandacht gebracht worden geven ze aan.

@Tommie van Odido 

Ik heb vorige week een bestelling geplaatst en je collega aan de lijn heeft me beloofd dat ik afgelopen maandag gebeld zou worden door de aannemer, maar uiterlijk binnen een week om in ieder geval een afspraak in te plannen waarbij zij de kabel naar binnen komen brengen. Ik heb helaas geen belletje gehad. Kun je voor mij kijken wat er precies mis gaat?


Hi @Hmz, de order staat nog op “ontvangen” en nog niet op “geaccepteerd”. Dit zal in de loop van de tijd vanzelf gebeuren. De onderaannemer zal contact met je opnemen zodra het mogelijk is. Op dit moment kan ik nog geen tijdsvlakken geven omdat er te weinig informatie over is. 


Hi @Hmz, de order staat nog op “ontvangen” en nog niet op “geaccepteerd”. Dit zal in de loop van de tijd vanzelf gebeuren. De onderaannemer zal contact met je opnemen zodra het mogelijk is. Op dit moment kan ik nog geen tijdsvlakken geven omdat er te weinig informatie over is. 

Als ik het goed begrijp heeft je collega in de lijn dit dus gewoon verzonnen als zoethoudertje? Aangezien je gewoon eerlijk aangeeft dat er niet genoeg informatie is


Zodra de order volledig is doorgelopen dan komt er wat meer informatie vrij @Hmz. Eerlijk gezegd weet ik niet waar die uitspraak vandaan gekomen is. Dit soort dingen kunnen we simpelweg niet beloven omdat het gaat om een nieuwe glasvezelaanleg. 


Reageer