Skip to main content
Beantwoord

klacht over installatie Guidion

  • 25 June 2024
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Vanavond is de monteur van Guidion bij ons geweest. Na ca. 3 minuten was hij klaar. Hij zei dat alles geïnstalleerd is, maar dat het internet/TV het niet doet omdat er en een storing in Breda zou zijn. Er kon dus niets getest worden en ook geen wifipunten geïnstalleerd worden. Hij zei dat de storing waarschijnlijk morgen opgelost zou zijn en dat wij het vanzelf merken, als er internet is, dan brandt het lampje wat nu rood is groen. Hij kon er niets aan doen en het zou een kwestie van wachten zijn. Verder liet hij een appje zien dat hij had ontvangen over de storing (vanmiddag om 14uur), die ongeveer 1400 klanten in Breda zouden hebben. Hij moest nog een handtekening hebben en weg was hij. 
Toen ging ik kijken bij de apparatuur zag ik dat in de TV ontvanger een kabel zit die aan de andere kant nergens in zit. Dus de installatie die dus niet gelukt was was ook nog onvolledig. 
Toen heb ik de storingschecker van Odido gescheckt (en ook op deze community) naar storingen in Breda. Tot mij verbazing is er dus helemaal geen storing nu in Breda. Ik heb vervolgens met Guidion 2x gebeld en had uiterst incapabele medewerkers aan de van lijn. Ik moet maar morgen bellen, ze kunnen niets voor me doen en monteur is niet meer te bereiken. Ook heb ik gevraagd of wij niet gelijk een afspraak in kunnen plannen voor morgenochtend, maar dat kon ook niet. Ik moest maar morgen weer bellen. 
Hierbij wil ik ook nog vermelden dat ik extra nog een aantal dagen geleden bij de klantenservice van Odido heb gebeld om te vragen of als de monteur is geweest dat het dan gelijk werkt. Natuurlijk was het antwoord ja. 
We zitten nu zonder internet en TV dat erg kwalijk is met betrekking tot thuiswerken. 
Het is een uiterst slechte start! 
Hoe gaat Odido dit zsm oplossen? 
 

 

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Als de NTU en router wel zijn aangesloten dan zul je na zo'n storing meestal vanzelf weer internet krijgen.  Als het niet dleen storing was maar b.v. de patch in de wijkcentrale die ontbreekt, dan zal de netbeheerder nog een actie moeten uitvoeren. 

Reageer